Jump to content

Bezuinigingen


Wesley

Recommended Posts

Dag lui,

Zoals jullie weten de tweede kamer partijen zijn alweer volop aan de slag met het presenteren van allerlei leuke plannen. Maar zoals jullie wellicht ook weten, we verkeren nog steeds in een crisis, Nederland is daar nog steeds niet helemaal uit en dat gaat ook nog wel even duren, uiteraard geldt dat ook voor talloze andere landen. Nu weet je misschien ook dat veel politieke partijen zich volop bezighouden met bezuinigingsplannen.

Gelukkig wonen we een een democratisch land, oftewel het volk beslist. Mijn vraag bij deze aan 'het volk': Wat vinden jullie waar extreem op bezuinigd moet worden? Is dat op Defensie? Of Verkeer en Waterstaat? Misschien iets met Justitie of iets in de buurt van Koninkrijksrelaties? In iedergeval hier kun je je antwoorden toelichten waarvan jij echt denkt waarop bezuinigd moet worden. Vertel ook waarom je dat vind!

Ben benieuwd wat voor reacties er komen!

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 36
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Gijsso

    7

  • flippie13

    6

  • hielkeh

    4

  • Wesley

    3

Ik denk dat er bezuinigt moet worden op Lampen die onnodig aanstaan. Ik zie er hiervan echt heel veel en hier kan goed op bezuinigt worden. Verder ook nog verkeer, heel vaak zie ik een lege bus rijden waar niemand inzit. Als ie dan gewoon op een plek wacht en op een schermpje zijn andere stations ziet en als er dan mensen staat dat hij er dan heen rijd en anders niet.

Link to comment
Delen op andere websites

De koningshuizen, het zorgt wel voor goede buitenlandse relaties, maar weet ik veel hoeveel paleizen, inc. onderhoud, is echt niet nodig.

Ook lampen die te vel branden, hier in mijn wijk kan je gewoon 's nachts een krant lezen op straat, en dat is GEEN grapje.

Ook de bussen inderdaad, hier rijdt ook altijd een bus waar hooguit 3 mensen inzitten :7

Link to comment
Delen op andere websites

De koninklijke familie moet weg en we moeten een republiek worden. Dat lijkt mij de goedkoopste regeringsvorm. Dat bespaart veel geld op bijvoorbeeld het koninklijk huis wat toch geen status heeft op dit moment.

Link to comment
Delen op andere websites

De koninklijke familie moet weg en we moeten een republiek worden. Dat lijkt mij de goedkoopste regeringsvorm. Dat bespaart veel geld op bijvoorbeeld het koninklijk huis wat toch geen status heeft op dit moment.

Daar ben ik het niet mee eens. De koning(in) is heel erg belangrijk voor internationale relaties. Hij/zij representeert het land, het volk, de cultuur. Dat mag niet verloren gaan. Zou jij liever JPB, Wilders, Rutten of Cohen als gezicht van ons land hebben dan Beatrix of Willem-Alexander? Nee, lijkt me ook niet.

Ik ben er voor in dat we nu een centrum-rechts kabinet krijgen zodat de regering zich tot de basisdiensten beperkt (CDA, D66, VVD). Achterlijke projecten zoals de Noord-Zuid lijn mogen gewoon niet. Wij zijn geen Dubai. Kijk nou hoe het daar nu is. Ik ben er ook verder voor dat de belasting, uitkeringen en al die andere dingen veel persoonlijker worden. Het kost dan misschien wat meer om dat te bereiken, maar het betaalt zich tienvoudig terug. Ook moeten we gaan kijken naar andere landen zoals Japan (waar zij nu de vergrijzing heftig meemaken) en andere landen. Wat we kunnen doen is niet meer zo actief meedoen met die NAVO vredesmissies. Ik ben niet tegen dat we allemaal een vaste som moeten betalen voor de zorg, maar dat moeten ze wel individueler bekijken. Mensen die in de WW zitten, die kunnen echt geen €700,- missen, maar die multimiljonairs die kunnen dan dat best wel compenseren.

Hmm, heerlijk zo'n politieke discussie :puh:

Bewerkt: door Gijsso
Link to comment
Delen op andere websites

De koninklijke familie moet weg en we moeten een republiek worden. Dat lijkt mij de goedkoopste regeringsvorm. Dat bespaart veel geld op bijvoorbeeld het koninklijk huis wat toch geen status heeft op dit moment.

Daar ben ik het niet mee eens. De koning(in) is heel erg belangrijk voor internationale relaties. Hij/zij representeert het land, het volk, de cultuur. Dat mag niet verloren gaan. Zou jij liever JPB, Wilders, Rutten of Cohen als gezicht van ons land hebben dan Beatrix of Willem-Alexander? Nee, lijkt me ook niet.

Ik ben er voor in dat we nu een centrum-rechts kabinet krijgen zodat de regering zich tot de basisdiensten beperkt (CDA, D66, VVD). Achterlijke projecten zoals de Noord-Zuid lijn mogen gewoon niet. Wij zijn geen Dubai. Kijk nou hoe het daar nu is. Ik ben er ook verder voor dat de belasting, uitkeringen en al die andere dingen veel persoonlijker worden. Het kost dan misschien wat meer om dat te bereiken, maar het betaalt zich tienvoudig terug. Ook moeten we gaan kijken naar andere landen zoals Japan (waar zij nu de vergrijzing heftig meemaken) en andere landen. Wat we kunnen doen is niet meer zo actief meedoen met die NAVO vredesmissies. Ik ben niet tegen dat we allemaal een vaste som moeten betalen voor de zorg, maar dat moeten ze wel individueler bekijken. Mensen die in de WW zitten, die kunnen echt geen €700,- missen, maar die multimiljonairs die kunnen dan dat best wel compenseren.

Hmm, heerlijk zo'n politieke discussie :puh:

Met de belasting persoonlijker maken, bedoel je daarmee dat de gene met een laag inkomen meer belasting moeten betalen, en met een hoog inkomen meer belasting moeten betalen?

Link to comment
Delen op andere websites

De koninklijke familie moet weg en we moeten een republiek worden. Dat lijkt mij de goedkoopste regeringsvorm. Dat bespaart veel geld op bijvoorbeeld het koninklijk huis wat toch geen status heeft op dit moment.

Daar ben ik het niet mee eens. De koning(in) is heel erg belangrijk voor internationale relaties. Hij/zij representeert het land, het volk, de cultuur. Dat mag niet verloren gaan. Zou jij liever JPB, Wilders, Rutten of Cohen als gezicht van ons land hebben dan Beatrix of Willem-Alexander? Nee, lijkt me ook niet.

Ik ben er voor in dat we nu een centrum-rechts kabinet krijgen zodat de regering zich tot de basisdiensten beperkt (CDA, D66, VVD). Achterlijke projecten zoals de Noord-Zuid lijn mogen gewoon niet. Wij zijn geen Dubai. Kijk nou hoe het daar nu is. Ik ben er ook verder voor dat de belasting, uitkeringen en al die andere dingen veel persoonlijker worden. Het kost dan misschien wat meer om dat te bereiken, maar het betaalt zich tienvoudig terug. Ook moeten we gaan kijken naar andere landen zoals Japan (waar zij nu de vergrijzing heftig meemaken) en andere landen. Wat we kunnen doen is niet meer zo actief meedoen met die NAVO vredesmissies. Ik ben niet tegen dat we allemaal een vaste som moeten betalen voor de zorg, maar dat moeten ze wel individueler bekijken. Mensen die in de WW zitten, die kunnen echt geen €700,- missen, maar die multimiljonairs die kunnen dan dat best wel compenseren.

Hmm, heerlijk zo'n politieke discussie :puh:

Met de belasting persoonlijker maken, bedoel je daarmee dat de gene met een laag inkomen meer belasting moeten betalen, en met een hoog inkomen meer belasting moeten betalen?

Dat je gaat kijken dat het wat individueler kan en meer belastingschijven bijvoorbeeld.

Link to comment
Delen op andere websites

De koninklijke familie moet weg en we moeten een republiek worden. Dat lijkt mij de goedkoopste regeringsvorm. Dat bespaart veel geld op bijvoorbeeld het koninklijk huis wat toch geen status heeft op dit moment.

Daar ben ik het niet mee eens. De koning(in) is heel erg belangrijk voor internationale relaties. Hij/zij representeert het land, het volk, de cultuur. Dat mag niet verloren gaan. Zou jij liever JPB, Wilders, Rutten of Cohen als gezicht van ons land hebben dan Beatrix of Willem-Alexander? Nee, lijkt me ook niet.

Ik zou liever Job Cohen als gezicht van ons land hebben dan Willem-Alexander. Hij deed vandaag weer behoorlijk dom bij de opening van een keuken....Voor mijn part mag het hele koningshuis afgeschaft worden.

Dat je gaat kijken dat het wat individueler kan en meer belastingschijven bijvoorbeeld.

En die controle wie er wel of niet veel belasting moet betalen is geheel gratis?

Bewerkt: door hielkeh
Link to comment
Delen op andere websites

En die controle wie er wel of niet veel belasting moet betalen is geheel gratis?

Als jij goed had gelezen, dan had je gezien dat ik zei dat het wel een kleine investering is, maar dat betaalt zich tientallen malen vaker terug dan wat je erin hebt gestopt.

Link to comment
Delen op andere websites

Bezuinigen op defensie, ontwikkelingssamenwerking, de koninklijke familie en linkse subsidies.

Verder ook nog verkeer, heel vaak zie ik een lege bus rijden waar niemand inzit. Als ie dan gewoon op een plek wacht en op een schermpje zijn andere stations ziet en als er dan mensen staat dat hij er dan heen rijd en anders niet.

Wat in hemelsnaam denk je dat het kost om landelijk zo'n systeem aan te leggen? :bonk:

Ik denk dat er bezuinigt moet worden op Lampen die onnodig aanstaan. Ik zie er hiervan echt heel veel en hier kan goed op bezuinigt worden.

Nee, dat bespaart inderdaad miljarden. :cab:

Link to comment
Delen op andere websites

En die controle wie er wel of niet veel belasting moet betalen is geheel gratis?

Als jij goed had gelezen, dan had je gezien dat ik zei dat het wel een kleine investering is, maar dat betaalt zich tientallen malen vaker terug dan wat je erin hebt gestopt.

Bron? Berekening? Aan feiten die je uit je duim zuigt heb je niks

Link to comment
Delen op andere websites

Er moet bezuinigd worden op de koninklijke familie en de hypotheekrenteaftrek. De koninklijke familie is gewoon grote bullshit. Nergens voor nodig.

Niet op ontwikkelingssamenwerking. Daar werkt mijn vader. En het is belangrijk dat we nog steeds arme landen blijven helpen.

Link to comment
Delen op andere websites

En die controle wie er wel of niet veel belasting moet betalen is geheel gratis?

Als jij goed had gelezen, dan had je gezien dat ik zei dat het wel een kleine investering is, maar dat betaalt zich tientallen malen vaker terug dan wat je erin hebt gestopt.

Bron? Berekening? Aan feiten die je uit je duim zuigt heb je niks

Boerenverstand.

En @GwnHugo: Alleen maar omdat je pa er werkt mag het niet worden afgeschaft? Natuurlijk wilt iedereen dat het op zijn punt niet bezuinigd mag worden, maar het moet gewoon wel. Nederland geeft .8% van zijn BNP uit aan ontwikkelingshulp, dat is meer dan de EU norm. Ik zeg dat we dan aan de norm houden maar we gaan er niet overheen. het scheelt toch weer iets van 1 miljard. Overal kun je die kleintjes vandaan halen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...