Ik ben van plan om in de zomervakantie een nieuwe computer aan te schaffen, aangezien mijn huidige z'n laatste pufjes begint uit te spugen.
Een budget heb ik nog niet in gedachten, maar ik gok dat de max rond de 500€ ligt. Dit gaat om een upgrade, dus sommige onderdelen kan ik nog hergebruiken.
Hierbij het lijstje:
Budget: Ik schat max. 500€
Doel: Een betaalbare all-round pc upgrade waar ik ook redelijk op kan gamen. De games hoeven niet op de allerhoogste instellingen speelbaar te zijn. Bijvoorbeeld een HD 5970 hoeft niet, een HD 5750 zou volstaan.
Desktop of laptop: Desktop
Merk pc of samengesteld: Samengesteld
Benodigde randapparatuur: Niets
Besturingssysteem: Regel ik zelf
Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: 1 TB harddisk, DVD brander en randapparatuur (muis, toetsenbord), en, indien dat verstandig is (ik denk het niet), mijn MicroATX systeemkast, met crap voeding en geen casefans.
Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: Het goedkoopste (dus ik denk ATI, AMD)
Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Zelf
Extra koeling (voor overklokken)?: Nee
In de vakantie zal ik nog wel een lijstje aanvragen, omdat dan natuurlijk de ontwikkelingen weer verder zijn. Dit kan ik als goede richtlijn gebruiken.
Alvast bedankt!
EDIT: MicroATX blijkt niet verstandig. Dat wordt dus ook een nieuwe kast. Verder ligt bij mij de prorioriteit bij de processor en de videokaart. Super-premium geheugen bijvoorbeeld draait het mij dus niet erg om (Valueselect werkt vast ook goed).
Hey,
Ik ben van plan om in de zomervakantie een nieuwe computer aan te schaffen, aangezien mijn huidige z'n laatste pufjes begint uit te spugen.
Een budget heb ik nog niet in gedachten, maar ik gok dat de max rond de 500€ ligt. Dit gaat om een upgrade, dus sommige onderdelen kan ik nog hergebruiken.
Hierbij het lijstje:
In de vakantie zal ik nog wel een lijstje aanvragen, omdat dan natuurlijk de ontwikkelingen weer verder zijn. Dit kan ik als goede richtlijn gebruiken.
Alvast bedankt!
EDIT: MicroATX blijkt niet verstandig. Dat wordt dus ook een nieuwe kast. Verder ligt bij mij de prorioriteit bij de processor en de videokaart. Super-premium geheugen bijvoorbeeld draait het mij dus niet erg om (Valueselect werkt vast ook goed).
Mvg,
Flitskikker