Jump to content

Toetsenbord probleem


Grand Theft Auto TOM

Recommended Posts

Hoi,

Ik heb een probleempje met het toetsenbord van mijn laptop. Ik kan veel leestekens niet op het scherm krijgen zoals punten op bepaalde letters (zoals bij Belgie, dus geen puntjes op de e) zo'n kommatje boven een bepaalde letter (zoals bijv. 'meer' als je het verbaasd uitspreekt ofzo) en nog de andere versie ervan. Verder weet ik niet welke leestekens het nog meer waren.

Kan iemand me dus helpen?

Mvg Grand Theft Auto TOM

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 30
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Grand Theft Auto TOM

    8

  • TomFurga

    5

  • wesley123

    4

  • Kryziek

    4

pro tutorial:

ga naar word

doe iets van invoegen en dan symbool

zoek dan de e's die je wil hebben

en plaats die in t bestandje, daarna kopieer je dat en plak je dat in een txt'tje op je bureaublad dan elke keer als je één nodig heb open je t bestandje en kopieer en plak je t

Link to comment
Delen op andere websites

pro tutorial:

ga naar word

doe iets van invoegen en dan symbool

zoek dan de e's die je wil hebben

en plaats die in t bestandje, daarna kopieer je dat en plak je dat in een txt'tje op je bureaublad dan elke keer als je één nodig heb open je t bestandje en kopieer en plak je t

Typ gewoon 'charmap' bij uitvoeren? ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Werkt niet bij mij. Ik weet heus wel HOE je de leestekens intypt, maar ik krijg wanneer ik die puntjes op de 'e' wil zetten, meteen die puntjes te zien.:7 Dus dit zou ik in principe intypen: "e

@iefen: dat werkt te langzaam. Doe ik dus niet.:t

Ik weet niet zeker, maar ik ga even bij de instellingen kijken of er misschien iets veranderd is.;)

EDIT: nee dus...:7

EDIT2: er waren toch andere manieren om bepaalde leestekens te krijgen? Ik dacht dat voor al dat soort leestekens ook andere codes aanwezig waren. Maar ik weet zo niet welke.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Je toetsenbord moet ingesteld staan op Nederlands (Nederland) - Verenigde Staten (internationaal).

Je kunt op 2 manieren bij dat menu komen:

- rechtsklik op toetsenbordje rechtsonderin je beeldscherm en kies Instellingen...,

- Configuratiescherm-> Klok, taal en regio-> Toetsenborden of andere invoermethoden wijzigen-> Toetsenborden wijzigen

In het menu Algemeen kies je NL Nederlands (Nederland) en onder toetsenbord plaats je Verenigde Staten (internationaal) op de eerste plaats en Nederlands op de tweede plaats. Eventuele andere talen kan je verwijderen.

Tenslotte kan je onder Geavanceerde toetsinstellingen de sneltoetscombinaties voor invoertalen uitschakelen, zodat ze niet meer per ongeluk worden veranderd. Stel alle Toetsencombinaties in op (Geen), dit doe je door er een aan te klikken en via de knop Toetsencombinatie wijzigen... de beide opties Niet toegewezen te kiezen.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je CTRL Shift doet, kan je nog steeds é doen, alleen geen ë meer. Dus wat jij zegt heeft weinig nut, als het daar niet aan ligt. Het ligt gewoon aan de taakbalk. Daar moet EN (dus de letterlijke letters, naast het toetsenbordje) verandert worden naar NL. Dit doe je eenvoudig door gewoon op EN te klikken, en dan op NL.

Link to comment
Delen op andere websites

Thanks Hayte!!!_O_ Dat was me nog niet opgevallen...:7 Ik was vergeten die 'EN' te veranderen naar 'NL'.:puh: Toch bedankt voor degenen die hebben (proberen) te helpen.:tu:

Dit topic mag van mij op slot.:slotje:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Als je CTRL Shift doet, kan je nog steeds é doen, alleen geen ë meer. Dus wat jij zegt heeft weinig nut, als het daar niet aan ligt. Het ligt gewoon aan de taakbalk. Daar moet EN (dus de letterlijke letters, naast het toetsenbordje) verandert worden naar NL. Dit doe je eenvoudig door gewoon op EN te klikken, en dan op NL.

volgens mij deed dat hetzelfde maar okee :s

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...