Geplaatst: 6 mei 201015 jaren comment_1645765 Hallo! Ik heb de volgende errors: C:\Users\Johan Wenting\Desktop\Documenten, Games, etc\Games\Server\gamemodes\NL3.pwn(164) : error 017: undefined symbol "tmp" C:\Users\Johan Wenting\Desktop\Documenten, Games, etc\Games\Server\gamemodes\NL3.pwn(164) : error 017: undefined symbol "idx" C:\Users\Johan Wenting\Desktop\Documenten, Games, etc\Games\Server\gamemodes\NL3.pwn(165) : error 017: undefined symbol "tmp" C:\Users\Johan Wenting\Desktop\Documenten, Games, etc\Games\Server\gamemodes\NL3.pwn(170) : error 017: undefined symbol "tmp" C:\Users\Johan Wenting\Desktop\Documenten, Games, etc\Games\Server\gamemodes\NL3.pwn(183) : error 001: expected token: ";", but found "for" Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase 5 Errors. Hier is de code: Is de regel waar ik //DEZE REGEL onder heb gezet goed? if(!strcmp(cmdtext, "/su", true)) { new giveplayerid, pName[MAX_PLAYER_NAME],oName[MAX_PLAYER_NAME], string[100]; tmp = strtok(cmdtext, idx); if(!strlen(tmp)) { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Gebruik: /su [id]"); return 1; } giveplayerid = strval(tmp); if(!IsPlayerConnected(giveplayerid)) { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Deze speler is niet online!"); return 1; } GetPlayerName(giveplayerid, pName, sizeof(pName)); GetPlayerName(playerid, oName, sizeof(oName)); format(string, sizeof(string), "Cop Message: %s heeft %s verdacht gemaakt!", oName,pName); SetPlayerWantedLevel(giveplayerid,GetPlayerWantedLevel(giveplayerid)+1); SetPlayerColor(giveplayerid, COLOR_ORANGE) //DEZE REGEL ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ for(new i;i<MAX_PLAYERS;i++) if(gTeam[i] == TEAM_COP0) SendClientMessage(i,0xff0000AA,string); return 1; } Alvast bedankt voor de hulp! Bewerkt: 6 mei 201015 jaren door Johannetje2
Geplaatst: 6 mei 201015 jaren comment_1645786 if(!strcmp(cmdtext, "/su", true)) { new giveplayerid, pName[MAX_PLAYER_NAME],oName[MAX_PLAYER_NAME], string[100], tmp; tmp = strtok(cmdtext, idx); if(!strlen(tmp)) { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Gebruik: /su [id]"); return 1; } giveplayerid = strval(tmp); if(!IsPlayerConnected(giveplayerid)) { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Deze speler is niet online!"); return 1; } GetPlayerName(giveplayerid, pName, sizeof(pName)); GetPlayerName(playerid, oName, sizeof(oName)); format(string, sizeof(string), "Cop Message: %s heeft %s verdacht gemaakt!", oName,pName); SetPlayerWantedLevel(giveplayerid,GetPlayerWantedLevel(giveplayerid)+1); SetPlayerColor(giveplayerid, COLOR_ORANGE); //DEZE REGEL ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ for(new i;i<MAX_PLAYERS;i++) if(gTeam[i] == TEAM_COP0) SendClientMessage(i,0xff0000AA,string); return 1; } Zo moet hij zijn volgens mij. Je was inderdaad een ";" vergeten achtr the SetPlayerColor Bewerkt: 6 mei 201015 jaren door Wu-Zi-Mu
Geplaatst: 6 mei 201015 jaren Auteur comment_1645871 if(!strcmp(cmdtext, "/su", true)) { new giveplayerid, pName[MAX_PLAYER_NAME],oName[MAX_PLAYER_NAME], string[100], tmp; tmp = strtok(cmdtext, idx); if(!strlen(tmp)) { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Gebruik: /su [id]"); return 1; } giveplayerid = strval(tmp); if(!IsPlayerConnected(giveplayerid)) { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Deze speler is niet online!"); return 1; } GetPlayerName(giveplayerid, pName, sizeof(pName)); GetPlayerName(playerid, oName, sizeof(oName)); format(string, sizeof(string), "Cop Message: %s heeft %s verdacht gemaakt!", oName,pName); SetPlayerWantedLevel(giveplayerid,GetPlayerWantedLevel(giveplayerid)+1); SetPlayerColor(giveplayerid, COLOR_ORANGE); //DEZE REGEL ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ for(new i;i<MAX_PLAYERS;i++) if(gTeam[i] == TEAM_COP0) SendClientMessage(i,0xff0000AA,string); return 1; } Zo moet hij zijn volgens mij. Je was inderdaad een ";" vergeten achtr the SetPlayerColor Bedankt! Ik had er dus te snel overheen gekeken! Maar als ik nu in mijn server doe /su ben ik ineens suspect en als ik /su + id doe dan staat er: SERVER: Unknown Commands
Geplaatst: 6 mei 201015 jaren comment_1645935 if(!strcmp(cmdtext, "/su", true)) { new giveplayerid, pName[MAX_PLAYER_NAME],oName[MAX_PLAYER_NAME], string[100], tmp[256]; tmp = strtok(cmdtext, idx); if(!strlen(tmp)) { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Gebruik: /su [id]"); return 1; } giveplayerid = strval(tmp); if(!IsPlayerConnected(giveplayerid)) { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Deze speler is niet online!"); return 1; } GetPlayerName(giveplayerid, pName, sizeof(pName)); GetPlayerName(playerid, oName, sizeof(oName)); format(string, sizeof(string), "Cop Message: %s heeft %s verdacht gemaakt!", oName,pName); SetPlayerWantedLevel(giveplayerid,GetPlayerWantedLevel(giveplayerid)+1); SetPlayerColor(giveplayerid, COLOR_ORANGE); //DEZE REGEL ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ for(new i;i<MAX_PLAYERS;i++) if(gTeam[i] == TEAM_COP0) SendClientMessage(i,0xff0000AA,string); return 1; } Mijn fout, was vergeten tmp een waarde te geven. Heb het verandert. Als het goed is werkt deze wel
Geplaatst: 7 mei 201015 jaren comment_1646411 Je command kijkt naar cmdtext, dat moet zijn cmd if(!strcmp(cmd, "/su", true))
Geplaatst: 7 mei 201015 jaren comment_1646463 Je command kijkt naar cmdtext, dat moet zijn cmd if(!strcmp(cmd, "/su", true)) Hoeft niet altijd, ligt eraan hoe het is aangegeven. Als het fout was kreeg je wel een error. Bewerkt: 7 mei 201015 jaren door Wu-Zi-Mu
Hallo!
Ik heb de volgende errors:
Hier is de code: Is de regel waar ik //DEZE REGEL onder heb gezet goed?
Alvast bedankt voor de hulp!
Bewerkt: door Johannetje2