Jump to content
Geplaatst:
comment_1646674

is het mogelijk om in de map samp03...\scriptfiles\vehicles

de voertuigen te gebruiken ? in grand larc ofzoiets wordt dit ook gedaan ik begrijp alleen niet volledig hoe.

kan ik soms een scriptje krijgen van iemand die deze txt bestanden oproept en bekijkt ?

mvg, darkdudefly

Featured Replies

  • 4 weken later...
Geplaatst:
comment_1662972

is het mogelijk om in de map samp03...\scriptfiles\vehicles

de voertuigen te gebruiken ? in grand larc ofzoiets wordt dit ook gedaan ik begrijp alleen niet volledig hoe.

kan ik soms een scriptje krijgen van iemand die deze txt bestanden oproept en bekijkt ?

mvg, darkdudefly

Er zit ook één in grandlarc!

Ik gebruik hem zelf ook, ik zal hem even geven:

LoadVehFromFile(const filename[])
{
new File:file_ptr;
new line[256];
new file_var[64];
new vehicletype;
new Float:SpawnX;
new Float:SpawnY;
new Float:SpawnZ;
new Float:SpawnRot;
   new Color1, Color2;
new index;
new vehicles_loaded;
file_ptr = fopen(filename,filemode:io_read);
if(!file_ptr) return 0;
vehicles_loaded = 0;
while(fread(file_ptr,line,256) > 0)
{
    index = 0;
 		index = read_from_file(line,file_var,',',index);
 		if(index == (-1)) continue;
 		vehicletype = strval(file_var);
  		if(vehicletype < 400 || vehicletype > 611) continue;
 		index = read_from_file(line,file_var,',',index+1);
 		if(index == (-1)) continue;
 		SpawnX = floatstr(file_var);
	index = read_from_file(line,file_var,',',index+1);
 		if(index == (-1)) continue;
 		SpawnY = floatstr(file_var);
	index = read_from_file(line,file_var,',',index+1);
 		if(index == (-1)) continue;
 		SpawnZ = floatstr(file_var);
	index = read_from_file(line,file_var,',',index+1);
 		if(index == (-1)) continue;
 		SpawnRot = floatstr(file_var);
	index = read_from_file(line,file_var,',',index+1);
 		if(index == (-1)) continue;
 		Color1 = strval(file_var);
	index = read_from_file(line,file_var,';',index+1);
 		Color2 = strval(file_var);
	AddStaticVehicleEx(vehicletype,SpawnX,SpawnY,SpawnZ,SpawnRot,Color1,Color2,(30*60)); 
	vehicles_loaded++;
}
fclose(file_ptr);
printf("** %i vehicles loaded from file '%s' **",vehicles_loaded,filename);
return vehicles_loaded;
}

read_from_file(const str[], return_str[], delim, start_index)
{
new x=0;
while(str[start_index] != EOS && str[start_index] != delim) {
    return_str[x] = str[start_index];
    x++;
    start_index++;
}
return_str[x] = EOS;
if(str[start_index] == EOS) start_index = (-1);
return start_index;
}

Zet dit gewoon ergens in je script, ik zet het altijd ONDERAAN

En om dan van een bestand te lezen:

public OnGameModeInit()
{
  LoadVehFromFile("bestands_naam");
  return 1;
}

Je kan er meerdere toevoegen!

Maar let wel op! Het moet er zo uitzien in het bestand:

417,364.4265,2535.2258,16.7616,143.5451,0,0 ;

Dat was gewoon een voorbeeld ;)

Groeten,

Kwarde

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.