Geplaatst: 7 mei 201015 jaren comment_1646674 is het mogelijk om in de map samp03...\scriptfiles\vehicles de voertuigen te gebruiken ? in grand larc ofzoiets wordt dit ook gedaan ik begrijp alleen niet volledig hoe. kan ik soms een scriptje krijgen van iemand die deze txt bestanden oproept en bekijkt ? mvg, darkdudefly
Geplaatst: 7 mei 201015 jaren comment_1646838 http://www.gtaforum.nl/topic/76713-mini-tutorialcommuniceren-met-files/page__p__996696__fromsearch__1entry996696 Kijk daar eens.
Geplaatst: 29 mei 201015 jaren comment_1662972 is het mogelijk om in de map samp03...\scriptfiles\vehicles de voertuigen te gebruiken ? in grand larc ofzoiets wordt dit ook gedaan ik begrijp alleen niet volledig hoe. kan ik soms een scriptje krijgen van iemand die deze txt bestanden oproept en bekijkt ? mvg, darkdudefly Er zit ook één in grandlarc! Ik gebruik hem zelf ook, ik zal hem even geven: LoadVehFromFile(const filename[]) { new File:file_ptr; new line[256]; new file_var[64]; new vehicletype; new Float:SpawnX; new Float:SpawnY; new Float:SpawnZ; new Float:SpawnRot; new Color1, Color2; new index; new vehicles_loaded; file_ptr = fopen(filename,filemode:io_read); if(!file_ptr) return 0; vehicles_loaded = 0; while(fread(file_ptr,line,256) > 0) { index = 0; index = read_from_file(line,file_var,',',index); if(index == (-1)) continue; vehicletype = strval(file_var); if(vehicletype < 400 || vehicletype > 611) continue; index = read_from_file(line,file_var,',',index+1); if(index == (-1)) continue; SpawnX = floatstr(file_var); index = read_from_file(line,file_var,',',index+1); if(index == (-1)) continue; SpawnY = floatstr(file_var); index = read_from_file(line,file_var,',',index+1); if(index == (-1)) continue; SpawnZ = floatstr(file_var); index = read_from_file(line,file_var,',',index+1); if(index == (-1)) continue; SpawnRot = floatstr(file_var); index = read_from_file(line,file_var,',',index+1); if(index == (-1)) continue; Color1 = strval(file_var); index = read_from_file(line,file_var,';',index+1); Color2 = strval(file_var); AddStaticVehicleEx(vehicletype,SpawnX,SpawnY,SpawnZ,SpawnRot,Color1,Color2,(30*60)); vehicles_loaded++; } fclose(file_ptr); printf("** %i vehicles loaded from file '%s' **",vehicles_loaded,filename); return vehicles_loaded; } read_from_file(const str[], return_str[], delim, start_index) { new x=0; while(str[start_index] != EOS && str[start_index] != delim) { return_str[x] = str[start_index]; x++; start_index++; } return_str[x] = EOS; if(str[start_index] == EOS) start_index = (-1); return start_index; } Zet dit gewoon ergens in je script, ik zet het altijd ONDERAAN En om dan van een bestand te lezen: public OnGameModeInit() { LoadVehFromFile("bestands_naam"); return 1; } Je kan er meerdere toevoegen! Maar let wel op! Het moet er zo uitzien in het bestand: 417,364.4265,2535.2258,16.7616,143.5451,0,0 ; Dat was gewoon een voorbeeld Groeten, Kwarde
is het mogelijk om in de map samp03...\scriptfiles\vehicles
de voertuigen te gebruiken ? in grand larc ofzoiets wordt dit ook gedaan ik begrijp alleen niet volledig hoe.
kan ik soms een scriptje krijgen van iemand die deze txt bestanden oproept en bekijkt ?
mvg, darkdudefly