Jump to content

Maria Mosterd


Dieko

Recommended Posts

Maria Mosterd (Zwolle, 9 juli 1989[bron?]) is een half Surinaams, half Nederlands schrijfster en voormalige minderjarige prostituee. Over haar ervaringen onder de vleugel van een loverboy bracht zij op 14 februari 2008 haar eerste boek Echte mannen eten geen kaas uit. Het verhaal hierin gaat over haar ervaringen met "een moderne pooier die zo snel mogelijk geld wil verdienen" zoals ze het zelf bij het IKON-programma Spraakmakende zaken noemde. Of bij monde van haar moeder Lucie "een seksterrorist"[1]. Ook zij bracht een boek uit over de gebeurtenissen beschreven vanuit haar perspectief. Over de waarheid van haar verhaal wordt getwijfeld.
Over het waarheidsgehalte van Mosterds beschreven ervaringen zijn de meningen publiekelijk verdeeld. Echte mannen eten geen kaas kreeg positieve recensies van onder meer Vrij Nederland, nrc.next en het Algemeen Dagblad en in hun televisieprogramma's toonden onder andere Matthijs van Nieuwkerk, Robert Jensen, Paul Rosenmöller en Andries Knevel zich onder de indruk van de beschreven gebeurtenissen. Anderzijds zijn er stemmen die betwijfelen of álles wel zo gebeurd kan zijn zoals Mosterd beschrijft, mede doordat bepaalde van haar beschreven beweringen in tijd en ruimte moeilijk te bewerkstellingen zijn of in sommige gevallen tegenstrijdig. Er is geen aangifte tegen hem gedaan en het Openbaar Ministerie heeft nooit een onderzoek naar hem ingesteld. Misdaadjournalist Hendrik Jan Korterink betwijfelt dat Mosterd op twaalfjarige leeftijd de prostitutie inging en vervolgens zo lang en door zo veel mensen misbruikt kon worden, zonder dat autoriteiten dit opviel en er werd ingrepen. [10]. In mei 2010 komt een boek van Korterink over Mosterds beweringen uit onder de titel Echte mannen eten wél kaas. [11] Columnist Ozcan Akyol publiceerde zijn twijfel over het verhaal van Maria Mosterd in mei 2009 op zijn website.[12] In zijn uitzending van 9 mei 2010 haalde Peter R. de Vries getuigen en schriftelijke bewijzen aan, onder meer uit het politieonderzoek, die erop wijzen dat Mosterds verhaal grotendeels fictie is en feitelijk niet waar kán zijn. Onder de getuigen waren vriendinnen van Maria, die verklaarden dat zij op de middelbare school nauwelijks spijbelde en gekenmerkt werd door een rijke fantasie. Ook verschillende rechtspsychologen twijfelden in het programma openlijk over de betrouwbaarheid van het boek.[13]

Ik keek net Peter R de Vries. Ik geloof er geen bal van.

Dat meisje heeft alles verzonnen.

Wat denken jullie?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 32
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dieko

    6

  • Vice-King

    6

  • Mania-92

    3

  • PowerPats

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

kan me eigenlijk niet zoveel schelen, als ze toch heeft gelogen heeft dat niet eens zulke grote gevolgen enige wat er gebeurt is dat het boekje de sticker fictie erop geplakt krijgt.

Het is en blijft gewoon een boek en feit is dat het veel mensen heeft geholpen met eruit komen dat hun ook misbruikt zijn. Dus niks aan de hand.

Link to comment
Delen op andere websites

kan me eigenlijk niet zoveel schelen, als ze toch heeft gelogen heeft dat niet eens zulke grote gevolgen enige wat er gebeurt is dat het boekje de sticker fictie erop geplakt krijgt.

Het is en blijft gewoon een boek en feit is dat het veel mensen heeft geholpen met eruit komen dat hun ook misbruikt zijn. Dus niks aan de hand.

Ik schrijf een boek over jou dat jij mij jaren lang hebt misbruikt. Niks mis mee

Link to comment
Delen op andere websites

kan me eigenlijk niet zoveel schelen, als ze toch heeft gelogen heeft dat niet eens zulke grote gevolgen enige wat er gebeurt is dat het boekje de sticker fictie erop geplakt krijgt.

Het is en blijft gewoon een boek en feit is dat het veel mensen heeft geholpen met eruit komen dat hun ook misbruikt zijn. Dus niks aan de hand.

Ik schrijf een boek over jou dat jij mij jaren lang hebt misbruikt. Niks mis mee

inderdaad niks mis mee als er fictie op staat.

Link to comment
Delen op andere websites

Een jongen uit m'n klas begon hier ook over, volgens mij is niet alles verzonnen maar het grootste deel wel. Misschien gaf ze een paar jongens kusjes op wangetjes en was dat het. Wel erg als die vriend van haar zo genoemd wordt. Maar dat Peter R. De Vries hier een hele aflevering over maakt. :cab: Dit artikel doet me overigens denken aan zo'n South Park aflevering, "Butters Bottom Bitch" _O_

Link to comment
Delen op andere websites

Aan de ene kant geloof ik het niet. Aan de andere kant, waarom zou je over zo iets schrijven? Als echt is kan ze die, als echt is, loverboy achter d'r aan krijgen he.

Maarja, mij valt ze er niet echt mee lastig.

BTW; Wat een achternaam; Mosterd. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een jongen uit m'n klas begon hier ook over, volgens mij is niet alles verzonnen maar het grootste deel wel. Misschien gaf ze een paar jongens kusjes op wangetjes en was dat het. Wel erg als die vriend van haar zo genoemd wordt. Maar dat Peter R. De Vries hier een hele aflevering over maakt. :cab: Dit artikel doet me overigens denken aan zo'n South Park aflevering, "Butters Bottom Bitch" _O_

Peter R. de Vries krijgt er genoeg geld voor. Dan doet iedereen wel speciale aflevering.

Link to comment
Delen op andere websites

Een jongen uit m'n klas begon hier ook over, volgens mij is niet alles verzonnen maar het grootste deel wel. Misschien gaf ze een paar jongens kusjes op wangetjes en was dat het. Wel erg als die vriend van haar zo genoemd wordt. Maar dat Peter R. De Vries hier een hele aflevering over maakt. :cab: Dit artikel doet me overigens denken aan zo'n South Park aflevering, "Butters Bottom Bitch" _O_

Peter R. de Vries krijgt er genoeg geld voor. Dan doet iedereen wel speciale aflevering.

Ja, naar die Joran Van Der Sloot aflevering keken ook mijoenen mensen. :bonk: Heeft dat meisje eigenlijk al op die aflevering gereageerd?

Link to comment
Delen op andere websites

kan me eigenlijk niet zoveel schelen, als ze toch heeft gelogen heeft dat niet eens zulke grote gevolgen enige wat er gebeurt is dat het boekje de sticker fictie erop geplakt krijgt.

Het is en blijft gewoon een boek en feit is dat het veel mensen heeft geholpen met eruit komen dat hun ook misbruikt zijn. Dus niks aan de hand.

Ik schrijf een boek over jou dat jij mij jaren lang hebt misbruikt. Niks mis mee

inderdaad niks mis mee als er fictie op staat.

Er stond alleen op het boek dat de plaatsnamen fictie waren.

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij wou dat wijf gewoon een schade vergoeding en een beetje bekend worden.

ik vind het best wel sneu voor die gast

Ze heeft niet eens aangifte gedaan. Ansou wel.

Bewerkt: door Dieko
Link to comment
Delen op andere websites

kan me eigenlijk niet zoveel schelen, als ze toch heeft gelogen heeft dat niet eens zulke grote gevolgen enige wat er gebeurt is dat het boekje de sticker fictie erop geplakt krijgt.

Het is en blijft gewoon een boek en feit is dat het veel mensen heeft geholpen met eruit komen dat hun ook misbruikt zijn. Dus niks aan de hand.

Niets mis mee? Dat is laster jegens de personen die ze in dat boek beschuldigd en is gewoon strafbaar. Gewoon opsluiten dat broodje mosterd..

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...