Jump to content
Geplaatst:
comment_1658312

Hoi, ik wil gaan sparen voor een bepaald bedrag en ga over een tijdje als ik al wat geld heb mijn huidige computer verkopen.

Nu weet ik niet precies voor welk bedrag ik moet sparen en dat is wel belangerijk

want stel ik heb al 300 op me rekening en ik wil mijn pc verkopen dan heb ik 450 euro in totaal(dit is maar een schatting) en dan kan ik beter mijn pc verkopen als ik 400 euro heb want dan kan ik nog ff met me pc doen.

als jullie dit niet snappen: het komt er op neer dat ik niet mijn pc te snel wil verkopen en dat ik dan een bedrag van 450 heb terwijl de pc 500-600 kost

dus kunnen jullie mij zeggen rond welk bedrag ik het beste zou gaan

het liefst zo min mogelijk en zelf dacht ik ongeveer 500 euro

kan ik hier op gamen? en zouden jullie een mooie pc willen samen stellen

ik zal nog wel ff het lijstje invullen:

Budget: ^

Doel: Gamen, nieuwe games gewoon op hd spelen

Desktop of laptop: desktop

Merk pc of samengesteld: samengesteld

Benodigde randapparatuur: i7 zou wel leuk zijn

Besturingssysteem: heb ik zelf

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: alles alleen mijn pc niet

Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: maakt me niet uit maar geen amd ik heb t daar niet zo op :bonk:

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: zelf

Extra koeling (voor overklokken)?: euhm ik koop dat later wel bij als t nodig is

Rapport van Samir's computer

Uitgevoerd op 23-5-2010, 13:09:43

[table=border] computer.gifComputer|Fabrikant:|FUJITSU SIEMENS

|Computermodel:|D2151-A2

|Computernaam:|SAMIRN (in werkgroep WORKGROUP)

|Systeemtype:|x86 (32-bits) systeem

empty.gif

motherboard.gifMoederbord|Fabrikant:|FUJITSU SIEMENS

|Model:|D2151-A2

|BIOS Fabrikant:|FUJITSU SIEMENS // Phoenix Technologies Ltd.

|BIOS Model:|Version 5.00 R1.05.2151.A2, versie 5.00 R1.05.2151.A2

|Aansluitingen:|PCI-Express x16 (Gebruikt), PCI-Express-1 x1 (Vrij), PCI-1 (Vrij), PCI-2 (Gebruikt)

|Poorten:|SMsC (Muis), SMsC (Toetsenbord), SMsC (Parallel), SMsC (Serieel), SMsC (Geen), ICH7 (Geen), ICH7 (Geen), ICH7 (Geen), ICH7 (Geen), ICH7 (Geen), ICH7 (USB), ICH7 (USB), ICH7 (USB), ICH7 (USB), Intel 945G (Video), BCM5751 (Netwerk), Realtek ALC262 (Audio), Realtek ALC262 (Audio), Realtek ALC262 (Audio)

empty.gif

processor.gifProcessor|Model:|Intel® Pentium® Dual CPU E2180 @ 2.00GHz (Dual Core)

|Kloksnelheid:|2000 MHz

|Socket & Cache(s):|CPU, 1024 KB L2 Cache

empty.gif

memory.gifGeheugen|Grootte:|3326 MB RAM

|Type(s):|2048 MB RAM (DDR2-667 PC2-5300 333 MHz, DIMM), 1024 MB RAM (DDR2-667 PC2-5300 333 MHz, DIMM), 1024 MB RAM (DDR2-667 PC2-5300 333 MHz, DIMM)

empty.gif

harddisk.gifHardeschijf|Bestandstype(s):|NTFS (C:), NTFS (G:)

|Grootte:|694,87 GB (229,11 GB (C:) + 465,76 GB (G:) )

|Vrije ruimte:|263,37 GB (40,22 GB (C:) + 223,15 GB (G:) )

empty.gif

drives.gifStations|Type(s):|C: Lokale harde schijf, D: Onbekend, E: Onbekend, G: Lokale harde schijf

|Model(len):|C: SAMSUNG HD250HJ ATA Device IDE, D: Optiarc DVD RW AD-7191A ATA Device, E: HL-DT-ST DVD-RAM GSA-H54L ATA Device, G: ST350082 0AS USB Device USB

empty.gif

soundcard.gifGeluidskaart|Fabrikant:|Microsoft

|Model:|High Definition-audioapparaat

empty.gif

videocard.gifVideokaart|Model:|ATI Radeon HD 4300 Series

|Beeldprocessor:|ATI display adapter (0x954F)

|Geheugengrootte:|512 MB VRAM

|Stuurprogramma:|atiumdag.dll,atidxx32.dll,atidxx64,atiumdva.cap,atiumd64,atiumd6a,atitmm64, versie 8.632.1.2000

empty.gif

display.gifBeeldscherm|Fabrikant:|(Standaardbeeldschermtypen)

|Model:|Algemeen PnP-beeldscherm

|Schermresolutie:|1920x1080 (Breedbeeld 16:9 WXGA Full HD 1080p/i)

|Kleurdiepte:|32-bits

|Frequentie:|60 Hz

empty.gif

mouse.gifMuis|Fabrikant:|Wacom Technology

|Model:|Wacom Mouse

|Aantal knoppen:|2

|Aansluiting:|USB

empty.gif

keyboard.gifToetsenbord|Model:|USB-invoerapparaat

|Type:|Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

|Functietoetsen:|12

empty.gif

networkcard.gifNetwerkkaart|Model(len):|Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet (Ethernet 802.3), TAP-Win32 Adapter V9 (Tunngle) (Ethernet 802.3)

|Adressen:|IP: 192.168.123.176, MAC: 00:19:99:2D:C3:2B, DHCP:

empty.gif

directx.gifDirectX|Versie:|11.0

empty.gif

operatingsystem.gifBesturingssysteem|Naam:|Microsoft Windows 7 Ultimate

|Versie:|6.1.7600

|Service Pack:|Geen

empty.gif

[/table]

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 3.0.0.133)

sorry dat dit ingewikkeld is :puh:

Bewerkt: door Flitskikker

• Reacties 44
  • Bezichtigingen 2.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1665929

Het zal lastig zijn om alle onderdelen apart te verkopen. Misschien dat sommige mensen een paar onderdelen voor reperatie, maar misschien ook niet.

Bewerkt: door Hayte

• 2 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur
comment_1674922

ik heb nog een vraag, want is het niet handiger om een nvidia kaart te kopen? want die spellen gaan allemaal met physx werken, mss wil k later nog 3d vision maar dan duurt het wel langer voor ik mijn pc heb want dan moet ik verder sparen.

Geplaatst:
comment_1675020

NVidia kaarten zijn warmer, verbruiken meer, en zijn relatief duurder dan de ATi kaarten. Er zitten vrij wel geen nuttige dingen op een NVidia kaart die een normale gamer gebruikt. 3D is het belangrijkst, en aangezien dat nog een redelijk nieuwe en dure technologie is, zou ik er ook even mee wachten als ik jou was.

Geplaatst:
comment_1677710

en het zal normaal nog een 2 tot 4 jaar duren voor er PC schermen zouden komen met 3D ondersteuning die betaalbaar zijn voor de gewone mens, dus geen reden tot het nu al aanschaffen van een kaart die 3D ondersteunt aangezien ie al "erg" verouderd zal zijn als je eindelijk zo'n scherm zal (kunnen) kopen.

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1686260

Ik heb bij 4Launch ef een systeem samengestelt en dat komt op 1076 uit met een beeldscherm van 163 en een case van 60 euro ofso( die ga ik zelf kopen). Maar bij de pc winkel in de buurt zeggen ze dat je beter een OCZ ModXStream kan kopen want daar kan je de kabels eraf halen en hij is een stuk stiller.

Bewerkt: door rienie

Geplaatst:
comment_1686268

Ik heb bij 4Launch ef een systeem samengestelt en dat komt op 1076 uit met een beeldscherm van 163 en een case van 60 euro ofso( die ga ik zelf kopen). Maar bij de pc winkel in de buurt zeggen ze dat je beter een OCZ ModXStream kan kopen want daar kan je de kabels eraf halen en hij is een stuk stiller.

En je punt is...? Overigens zijn er meerdere modulaire voedingen dan alleen de OCZ voeding, en is de huidige voeding al zeer stil. De modulariteit bevordert de airflow van je pc, omdat er geen doelloze kabels rond je kast zwerven. Maar dit heeft pas echt invloed wanneer je gaat overclocken.

@iefen; een i7 systeem zou je kunnen doen, maar adviseer ik je niet. Dan kom je op zo'n 200 euro extra, maar krijg je een bottleneck vanwege je grafische kaart die dan te zwak zou zijn in vergelijking met je processor.

• 3 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur
comment_1695092

kan ik met dit systeempje eigenlijk wel crossfire draaien, want ik denk dat ik mss over een paar maanden een 2e video kaart erbij wil prikken maar dan moet ik wil weten of het qua voeding en qua pci-e sloten wel goed is. want ik heb 2 pci-e x16 sloten waarvan 1 in x4modus draait ofzo

en ik weet niet of mijn voeding het zou trekken

Geplaatst:
comment_1695094

Iefen voordat je hier een heel vragentopic voor jezelf maakt, kun je zelf best ook wat opzoeken via het internet, google, tweakers, hardware.info etc is your friend. Voor de rest zorg eens eerst dat je echt een vast bedrag in je hoofd hebt wat je uit wilt geven aan je pc. als dit echt serieus is vraag dan aan iemand om een samenstelling te maken voor je, want nu verdoe je gewoon andermans tijd omdat je zelf wat lui bent.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.