Jump to content
Geplaatst:
comment_1658937

gallery_33831_25_232659.png

Intro

Welkom bij de WK Poule van 2010! Bij deze contest gaat het, natuurlijk, om het goed raden van de uitslagen van het WK. Door goed te raden verdien je punten. Degene die aan het einde de meeste punten heeft, is vanzelfsprekend de winnaar. Wat kun je winnen? Allereerst kan jij in iedergeval de komende 4 jaar zeggen dat je sowieso het beste bent in het voorspellen van het WK voetbal. Daarnaast is er een mogelijkheid dat Joriz een paar goodies ter beschikking stelt, zoals GTAGames keycords (ORANJE! Hup Holland Hup!) of GTAGames stickers.

Maar ook buiten de prijzen is het gewoon leuk om mee te doen natuurlijk. Het kost niet veel tijd, je hoeft alleen een template te kopiëren en erachter een paar cijfers te zetten!

De bedoeling is dus simpel; de uitvoering trouwens ook. In de derde post zie je de templates voor de eerste 3 rondes; de rest is (nog) onmogelijk omdat het onbekend is wie er doorgaan. Deze templates moet je kopiëren, en daarachter zetten wat jij verwacht. Dus bijvoorbeeld 0-0, 1-0 of 6-1. Deze template stuur je in een PM naar mij (Dutchy3010), vóór de vermelde datum in de derde post. Je mag ook alle drie de rondes tegelijk opsturen, als je dat makkelijker vindt. Zodra ik een PM van je ontvangen heb, komt je naam bij de "Stand WK poule 2010" (vierde post) te staan. In deze lijst komen ook het aantal punten wanneer de wedstrijden gespeeld zijn. Na elke ronde wordt deze geupdate.

Om alles netjes en overzichtelijk te kunnen houden, worden ook het spelschema, de uitslagen en de standen (in de post hieronder) bijgehouden.

De poules

[table=header]Poule A|Poule B|Poule C|Poule D

gallery_33831_25_138.jpg Zuid-Afrika|gallery_33831_25_248.jpg Argentinië|gallery_33831_25_870.jpg Engeland|gallery_33831_25_832.jpg Duitsland

gallery_33831_25_800.jpg Mexico|gallery_33831_25_296.jpg Nigeria|gallery_33831_25_86.jpg Verenigde Staten|gallery_33831_25_398.jpg Australie

gallery_33831_25_74.jpg Uruguay|gallery_33831_25_1108.jpg Zuid-Korea|gallery_33831_25_731.jpg Algerije|gallery_33831_25_908.jpg Servië

gallery_33831_25_423.jpg Frankrijk|gallery_33831_25_1001.jpg Griekenland|gallery_33831_25_494.jpg Slovenië|gallery_33831_25_489.jpg Ghana[/table]

[table=header]Poule E|Poule F|Poule G|Poule H

gallery_33831_25_886.jpg Nederland|gallery_33831_25_845.jpg Italië|gallery_33831_25_864.jpg Brazilië|gallery_33831_25_647.jpg Spanje

gallery_33831_25_633.jpg Denemarken|gallery_33831_25_830.jpg Paraguay|gallery_33831_25_738.jpg Noord-Korea|gallery_33831_25_615.jpg Zwitserland

gallery_33831_25_451.jpg Japan|gallery_33831_25_570.jpg Nieuw Zeeland|gallery_33831_25_660.jpg Ivoorkust|gallery_33831_25_33.jpg Honduras

gallery_33831_25_128.jpg Kameroen|gallery_33831_25_646.jpg Slowakije|gallery_33831_25_976.jpg Portugal|gallery_33831_25_82.jpg Chili [/table]

Rondes

Er zijn in totaal 7 rondes:

• Ronde 1: de eerste twee wedstrijden uit elke poule + winnaar/tweede elke poule + winnaar/tweede WK 2010.
  • Ronde 2: de derde en vierde wedstrijd uit elke poule.
  • Ronde 3: de laatste twee wedstrijden uit elke poule.
  • Ronde 4: eerste helft achtste finales + nieuwe kans voor schatten winnaar/tweede WK 2010.
  • Ronde 5: tweede helft achtste finales
  • Ronde 6: kwartfinales
  • Ronde 7: halve finales
  • Ronde 8: finale + derde/vierde plek

Dus als je er een ronde niet bij bent, niet getreurd. Je hebt nog genoeg kansen over! Templates, evenals uiterlijke data voor het inzenden van de ronden, kan je in de derde post vinden.

Puntensysteem

Natuurlijk krijg je niet voor alle onderdelen hetzelfde aantal punten:

• Raad je goed welk land de wedstrijd wint of een gelijkspel: 1 punt.
  • Raad je goed hoeveel goals een land in een bepaalde wedstrijd maakt: 1 punt*
  • Raad je in ronde 1 de winnaar of de tweede van de poule goed, dan krijg je 2 punten per goed gegeven antwoord.
  • Raad je in ronde 1 de winnaar of de tweede van het WK goed, dan krijg je 10 punten per goed gegeven antwoord.
  • Raad je in ronde 4 de winnaar of de tweede van het WK goed, dan krijg je 5 punten per goed gegeven antwoord.

*Als 3-2 hebt ingezonden en dat is ook de werkelijke uitslag, dan krijg je in totaal 3 punten: het goed raden welk land er wint, het goed raden van de 3 goals voor land 1 en het goed raden van 2 goals voor land 2. Stel je voor dat je zegt 1-0, en het wordt uiteindelijk 1-1, dan krijg je 1 punt. Je hebt namelijk wel het aantal goals van 1 land goed.

Let op!

Dit topic is niet voor discussies over het WK, dat hoort in het daarvoor bestemde topic.

Reageren in dit topic is toegestaan. Dus heb je vragen/opmerkingen/foutjes gevonden of wat dan ook, voel je vrij om te reageren. Houd wel de beginposts in de gaten!

• Reacties 64
  • Bezichtigingen 9.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1671625

Hey Dutchy, je hebt een verkeerde uitslag geplaatst bij de wedstrijd Urugay - Frankrijk van vandaag (Poule A).

Dit moet 0-0 zijn in plaats van 1-1 smile3.gif .

Lol, uiteraard. Kopieerfoutje... :clown:

Ik kan alvast vermelden dat niemand de 0-0 gegokt had. :puh:

Tja..

Hopen dat het vandaag vuurwerk wordt. :tu:

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1671790

Ik kreeg net de vraag of je de rondes 2/3 aan mag passen. Natuurlijk mag dat! Maar dan wel gewoon bewerken in je PM. Anders zou het niet eerlijk zijn ten opzichte van de deelnemers die de tweede/derde ronde pas insturen de dag voordat de wedstrijden gespeeld worden!

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1678497

De punten van de eerste twee rondes zijn geteld! Let wel op dat van de eerste ronde alleen nog maar de wedstrijd-punten zijn toegekend, nog niet de winnaar/tweede van de groep. Ook de tweede ronde is geteld. Ik raad jullie allemaal aan om je eigen score te tellen, ik heb namelijk nogal wat moeten tellen en kan makkelijk wat over het hoofd hebben gezien! Mocht je denken dat je score fout is, stuur me dan een pm en dan zal ik het opnieuw tellen.

Er is een verandering van het plan, omdat de achtste finales gelijk op de poule-rondes volgt. Daarom is de achtste finale ronde opgesplitst in twee rondes: één voor de eerste helft en één voor de tweede helft (de eerste helft is nu al bekend). Dit probleem zit niet meer bij de kwartfinale (en verder) omdat er dan telkens een paar dagen tussen zit. Dus, je moet ronde 4 voor 26 juni inleveren, en dit is alleen de eerste helft van de achtste finales!

Tot slot zijn ook alle uitslagen en standen weer geupdate.

Geplaatst:
comment_1678521

Zeker mooi werk. Alleen nu moet je de winnaar en tweede van het WK weer noemen, terwijl je nog maar de helft van de doorgaande ploegen weet. Natuurlijk kan je wel even kijken naar uitslagen. Haha, lastig dit :puh:

Tot nu toe eerste, scheelt helemaal niks. Al hebt ik het gevoel dat ronde 3 super gaat bij mij. Al een aantal helemaal correcte uitslagen gehad :)

Geplaatst:
comment_1678547

Maar de winnaar van het WK heb je in ronde 1 toch al aangegeven? Of mag je die plannen nu weer wijzigen? :puh:

Complimenten voor het mooie topic trouwens met al die uitslagen. :tu:

Geplaatst:
comment_1679004

Maar de winnaar van het WK heb je in ronde 1 toch al aangegeven? Of mag je die plannen nu weer wijzigen? :puh:

In de eerste ronde heb je aangegeven wie je van tevoren tipte als eerste en tweede. Nu de helft is afgevallen, kan je opnieuw een poging wagen, maar zal je (vermoed ik) minder punten ontvangen dan in de eerste ronde. Je kan natuurlijk ook hetzelfde invullen als je in de eerste ronde deed. Is het te volgen? Ik hoop van wel ;)

Ennuh, Dutchy, als ik he fout heb, verbeter me dan alsjeblieft.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.