Jump to content
Geplaatst:
comment_1660327

Hoi hoi

Ik heb wat geld voor mijn verjaardag gekregen en ik wil mijn PB PC upgraden, volgensmij ondersteund mijn reno moederbord maximaal een Core 2 Duo CPU dus dat onderdeel staat al vast, volgensmij krijg ik al ik een nieuwe grafische kaart + Core 2 Duo erin doe wel een mooi medium game systeempje.

Hier heb ik nog dat o zo handige lijstje:

Budget: 200 tot 250 euro (het kan dat ik nog wat meer geld krijg)

Doel: Nieuwe games op medium vloeiend draaien.

Desktop of laptop: Upgrade van desktop

Merk pc of samengesteld: Ik wil een upgradesetje bij Azerty, een upgradesetje uit de winkel mag ook maar jullie raden dat volgensmij echt af...

Benodigde randapparatuur: Nee

Besturingssysteem: Windows 7 wil ik erop zetten.

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Alles wat nog mee kan.

Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: De processor moet Intel zijn ivm het moederbord en de grafische kaart maakt me niet uit. Wat ik natuurlijk wil is dat mijn grafische kaart goed bij de processor past en andersom. Dus eigenlijk dat er tijdens het gamen de helft van de GPU/CPU uit zijn neus zit te eten omdat de CPU/GPU het niet bij kan benen. :7

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Een GPU en CPU inbouwen is toch erg makkelijk? Als er nog wel wat geld over is wil ik hem wel in elkaar laten zetten door de lokale PC-boer.

Extra koeling (voor overklokken)?: Daar ga ik niet aan beginnen....

Ik had zelf al een paar samenstellingen die naar mijn weet moeten werken:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[56577]=1&product[262835]=1

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[267493]=1&product[56577]=1

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[234955]=1&product[56577]=1

Dit is de PC die ik wil upgraden alleen is nu waarschijnlijk de voeding kapot, dus misschien komt er nog een nieuwe voeding in het budget,

computer.gif Computer

• Fabrikant: PACKARD BELL BV
  • Computermodel: ISTART F9240 AIO
  • Computernaam: ***
  • Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

motherboard.gif Moederbord

• Fabrikant: PACKARD BELL BV
  • Model: GA-T671MG
  • BIOS Fabrikant: Phoenix Technologies,
  • BIOS Model: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG, versie Si671V14
  • Aansluitingen: PCI1 (Vrij), PCI2 (Vrij), AGP (Gebruikt)
  • Poorten: PRIMARY IDE (Geen), FDD (Diskettestation), COMA (Serieel), COMB (Serieel), LPT (Parallel), KB_MS (Toetsenbord), KB_MS (Muis), USB0 (USB)

processor.gif Processor

• Model: Intel® Pentium® D CPU 3.00GHz
  • Kloksnelheid: 3000MHz
  • Socket: Socket 775

memory.gif Geheugen

• Grootte: 1791MB RAM
  • Type(s): 1024MB RAM (Onbekend, DIMM), 1024MB RAM (Onbekend, DIMM)

harddisk.gif Hardeschijf

• Bestandstype(s): NTFS (C:)
  • Grootte: 290,09GB (290,09GB (C:) )
  • Vrije ruimte: 194,09GB (194,09GB (C:) )

drives.gif Stations

• Type(s): C: Lokale vaste schijf, D: Onbekend, E: Verwisselbare schijf, F: Verwisselbare schijf, G: Verwisselbare schijf, H: Verwisselbare schijf, I: Verwisselbare schijf, J: Verwisselbare schijf
  • Model(len): C: ST3320820AS ATA Device IDE, D: SONY DVD RW AW-G170A ATA Device, E: Onbekend, F: Onbekend, G: Onbekend, H: Onbekend, I: Onbekend, J: Onbekend

soundcard.gif Geluidskaart

• Fabrikant: Realtek
  • Model: Realtek High Definition Audio

videocard.gif Videokaart

• Model: SiS Mirage 3 Graphics
  • Beeldprocessor: SiS671 series (0x6351)
  • Geheugengrootte: 256MB VRAM
  • Stuurprogramma: SISGRUMD.dll,SiSClone.dll,SiSFunc.dll,SiSKrl.dll,SiSGlv.dll, versie

display.gif Beeldscherm

• Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)
  • Model: Algemeen niet-PnP-beeldscherm
  • Schermresolutie: 1280x768
  • Kleurdiepte: 32-bits
  • Frequentie: 60Hz

mouse.gif Muis

• Fabrikant: Microsoft
  • Model: PS/2-compatibele muis
  • Aantal knoppen: 0
  • Aansluiting: PS/2

keyboard.gif Toetsenbord

• Model: Standaard-PS/2-toetsenbord
  • Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)
  • Functietoetsen: 12

networkcard.gif Netwerkkaart

• Model(len): Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC (Ethernet 802.3), SpeedTouch 121g Wireless USB Adapter (Ethernet 802.3)
  • Adressen: ***

directx.gif DirectX

• Versie: 10.1

operatingsystem.gif Besturingssysteem

• Naam: Microsoft® Windows Vista™ Home Basic
  • Versie: 6.0.6002
  • Service Pack: Service Pack 2

info.gif Gegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 2.5.0.60)

Zijn die upgrade setjes goed of moet er nog een nieuwe voeding in? Mijn voeding is nu volgensmij 200-250Watt (bron: achterkant van m'n kast.) Jullie mogen ook gewoon een andere set samenstellen. Succes. thumbsup2.gif

Bewerkt: door Casss

• Reacties 49
  • Bezichtigingen 3.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1660639

Ja, als je een resolutie hebt van 2x26'' schermen vraagt dat meer van je videokaart dan een 15'' schermpje.

Dus eigenlijk hoe kleiner het scherm hoe hoger de settings. Grappig. icon_cab.gif

Geplaatst:
comment_1660647

Ik zal het even uitleggen: Ik had een oude P4 PC en mijn vader en moeder op kantoor een Pentium D PC, toen die kapot ging (waarschijnlijk voeding) kochten zij een nieuwe en mocht ik de oude hebben, bij mijn oude Pentium 4 zit een 1280x1024 beeldscherm en bij die Pentium D zat een 1280.768 beeldscherm. Ik mocht alleen de kast hebben en zij houden het beeldscherm. Wanneer ik dat rapport maakte stond die PC nog in het kantoor een werkte deze nog (ergens in 2009) nu kan ik geen nieuw rapport maken omdat de PC die ik wil upgraden een kapotte voeding heeft. Gesnapt?

Heeft het beeldscherm eigenlijk ook iets met de kwaliteit van het gamen en de settings enzo te maken?

Aha, vandaar! Dan geeft hij dat wel gewoon goed weer, en heeft het moederbord er miss mee te maken dat het een oudere versie is (logisch, in 2009) zoals Flitskikker himself al zei 0_0

Ja, als je een resolutie hebt van 2x26'' schermen vraagt dat meer van je videokaart dan een 15'' schermpje.

Dus eigenlijk hoe kleiner het scherm hoe hoger de settings. Grappig. icon_cab.gif

Nou eigenlijk niet, want als we gaan mierenneuken dan heeft de grote van het scherm er niks mee te maken, maar eerder de resolutie. Ik heb hier een 23'' scherm met een resolutie van 1920x1080 en een 43'' scherm met een resolutie van 1024x768, en toch heeft m'n PC het zwaarder met de 23 incher :7 Dus i.p.v. de grote van het scherm moet je eerder kijken naar de resolutie hoezeer dit je PC belast.

Verder heeft qua kwaliteit van het beeldscherm ook bijvoorbeeld de beeldhelderheid, contrast en dat soort details te maken of een scherm iets wel of niet mooi weergeeft.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1660656

Ik zal het even uitleggen: Ik had een oude P4 PC en mijn vader en moeder op kantoor een Pentium D PC, toen die kapot ging (waarschijnlijk voeding) kochten zij een nieuwe en mocht ik de oude hebben, bij mijn oude Pentium 4 zit een 1280x1024 beeldscherm en bij die Pentium D zat een 1280.768 beeldscherm. Ik mocht alleen de kast hebben en zij houden het beeldscherm. Wanneer ik dat rapport maakte stond die PC nog in het kantoor een werkte deze nog (ergens in 2009) nu kan ik geen nieuw rapport maken omdat de PC die ik wil upgraden een kapotte voeding heeft. Gesnapt?

Heeft het beeldscherm eigenlijk ook iets met de kwaliteit van het gamen en de settings enzo te maken?

Aha, vandaar! Dan geeft hij dat wel gewoon goed weer, en heeft het moederbord er miss mee te maken dat het een oudere versie is (logisch, in 2009) zoals Flitskikker himself al zei 0_0

Nou eigenlijk niet, want als we gaan mierenneuken dan heeft de grote van het scherm er niks mee te maken, maar eerder de resolutie. Ik heb hier een 23'' scherm met een resolutie van 1920x1080 en een 43'' scherm met een resolutie van 1024x768, en toch heeft m'n PC het zwaarder met de 23 incher :7 Dus i.p.v. de grote van het scherm moet je eerder kijken naar de resolutie hoezeer dit je PC belast.

Verder heeft qua kwaliteit van het beeldscherm ook bijvoorbeeld de beeldhelderheid, contrast en dat soort details te maken of een scherm iets wel of niet mooi weergeeft.

Ik vind dit een perfect schermpje en het geeft alles perfect weer dus dat zit wel snor. smile2.gif

1. Hoelang gaat deze PC nog mee (nieuwe games kunnen spelen)

2. Werkt die upgrate met of zonder BIOS update?

3. Wat is beter: die videokaart in de samenstelling of een 8800GT (want ik vind high toch wel een beetje vreemd met een C2D)

Geplaatst:
comment_1660661

Die pc zal wel een tijdje mee kunnen draaien, al denk ik dat je over twee tot drie jaar wel weer een nieuwe pc moet kopen.

De upgrade zal denk ik zonder BIOS update gebeurd kunnen worden, als het er nergens bijstaat, tenminste.

Ik ben er bijna zeker van dat de 5670 beter is dan de 8800GT.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1660889

Die pc zal wel een tijdje mee kunnen draaien, al denk ik dat je over twee tot drie jaar wel weer een nieuwe pc moet kopen.

De upgrade zal denk ik zonder BIOS update gebeurd kunnen worden, als het er nergens bijstaat, tenminste.

Ik ben er bijna zeker van dat de 5670 beter is dan de 8800GT.

2 tot 3 jaar is voor mij wel een beetje 4 tot 5 jaar. icon_cab.gif ik zit nu op een PC van 6 jaar oud.

ShotYouDie: Speelt met een Core 2 Duo een een 8800GT op High.

Op welke settings kan deze GTAIV/TBOGT/ELFC enz aan?

Geplaatst:
comment_1660926

High zal waarschijnlijk flink naar boven zijn afgerond door ShootYouDie, want zowel een C2D als een 8800GT zijn daar niet snel genoeg voor. Zoals reeds eerder is gezegd kun je GTA IV en de Episodes om en nabij Medium settings draaien. Bepaalde instellingen misschien lager, en andere misschien hoger.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1660964

High zal waarschijnlijk flink naar boven zijn afgerond door ShootYouDie, want zowel een C2D als een 8800GT zijn daar niet snel genoeg voor. Zoals reeds eerder is gezegd kun je GTA IV en de Episodes om en nabij Medium settings draaien. Bepaalde instellingen misschien lager, en andere misschien hoger.

Nou dat is fijn.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1664029

De XFX 1GB versie is maar vijf euro duurder dan de Club3D versie...?

Wist ik veel. crazy.gif Ik nu =1&product[196158]=1&product[100663]=1"]deze set. Kan ik daarmee gewoon op om en nabij medium spelen zonder lag? Wat is eigen dat met die PCI Express X16 2.1 & 2.0 Moet ik ook nog kijken of mijn moederbord dat ondersteund?

Geplaatst:
comment_1664042

Hangt af van het spel, maar elk spel zal wel minstens medium kunnen spelen. Over je PCIe vraag weet ik niet veel. Oh, en hoe je kon weten dat de XFX versie maar vijf euro duurder is en dus in je budget past? Fatsoenlijk je ogen gebruiken, a.k.a. leesvaardigheid, a.k.a. inspanning.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.