Er zijn de laatste tijd weinig tutorials en al zeker over 0.3a.
Daarom schrijf ik deze tutorial die alles functies beschrijft en meer uitleg over 0.3a geeft.
SA-MP 0.3a
Deze versie van sa-mp is al een tijdje uit en bevatte toch wel wat fouten die in de R versies als R7 zijn opgelost.
In sommige R versies zijn er ook nieuwe functies bijgekomen.
Deze versie van sa-mp bracht ons vele nieuwe functies die hier in het engels te lezen zijn, ik beschrijf ze hier in het nederlands.
Zoals je kan merken zijn er op die pagina al enkele functies die ook in het nederlands te lezen zijn, dit heb ik gedaan en ik ben van plan al de functies te vertalen op de wiki.
0.3a functies
Er zijn vele functies en die ga ik nu allemaal uitleggen op volgorde van het alfabet dus soms zullen functies die met elkaar te maken hebben niet mooi opvolgend zijn.
Doormiddel van op de naam van de functie te klikken zal je op de sa-mp wiki pagina uitkomen.
SAMP 0.3a
Functie Lijst: SA-MP 0.3a en zijn functies
Voorwoord
Er zijn de laatste tijd weinig tutorials en al zeker over 0.3a.
Daarom schrijf ik deze tutorial die alles functies beschrijft en meer uitleg over 0.3a geeft.
SA-MP 0.3a
Deze versie van sa-mp is al een tijdje uit en bevatte toch wel wat fouten die in de R versies als R7 zijn opgelost.
In sommige R versies zijn er ook nieuwe functies bijgekomen.
Deze versie van sa-mp bracht ons vele nieuwe functies die hier in het engels te lezen zijn, ik beschrijf ze hier in het nederlands.
Zoals je kan merken zijn er op die pagina al enkele functies die ook in het nederlands te lezen zijn, dit heb ik gedaan en ik ben van plan al de functies te vertalen op de wiki.
0.3a functies
Er zijn vele functies en die ga ik nu allemaal uitleggen op volgorde van het alfabet dus soms zullen functies die met elkaar te maken hebben niet mooi opvolgend zijn.
Doormiddel van op de naam van de functie te klikken zal je op de sa-mp wiki pagina uitkomen.
A
~ Attach3DTextLabelToPlayer
Hiermee kan je een 3D text label vastmaken aan een speler.
Parameters:
Text3D:id ~ De Label dat je wil vastmaken aan een speler.
playerid ~ De speler waaraan je de label wil vastmaken.
OffsetX ~ Het aantal X coördinaten waar de label van het middelpunt van de speler moet verwijderd zijn.
OffsetY ~ Het aantal Y coördinaten waar de label van het middelpunt van de speler moet verwijderd zijn.
OffsetZ ~ Het aantal Z coördinaten waar de label van het middelpunt van de speler moet verwijderd zijn.
Deze functie zal niets returnen.
De volgende functies behoren bij deze functie:
~ Create3DTextLabel
~ Delete3DTextLabel
~ Attach3DTextLabelToVehicle
~ Update3DLabelText
~ CreatePlayer3DTextLabel
~ DeletePlayer3DTextLabel
~ UpdatePlayer3DTextLabelText
***
~ Attach3DTextLabelToVehicle
Hiermee kan je een 3D text label vastmaken aan een voertuig.
Parameters:
Text3D:id ~ De Label dat je wil vastmaken aan een voertuig.
vehicleid ~ Het voertuig waaraan je de label wil vastmaken.
OffsetX ~ Het aantal X coördinaten waar de label van het middelpunt van het voertuig moet verwijderd zijn.
OffsetY ~ Het aantal Y coördinaten waar de label van het middelpunt van het voertuig moet verwijderd zijn.
OffsetZ ~ Het aantal Z coördinaten waar de label van het middelpunt van het voertuig moet verwijderd zijn.
Deze functie zal niets returnen.
De volgende functies behoren bij deze functie:
~ Create3DTextLabel
~ Delete3DTextLabel
~ Attach3DTextLabelToPlayer
~ Update3DLabelText
~ CreatePlayer3DTextLabel
~ DeletePlayer3DTextLabel
~ UpdatePlayer3DTextLabelText
B
Helaas er zijn geen functies die beginnen met een B.
C
~ Component slots
Dit is niet echt een functie maar eerder types voor een functie met in dit geval de functie GetVehicleComponentInSlot (zie G).
Slots:
0: CARMODTYPE_SPOILER ~ Hierin worden spoilers in opgeslagen.
1: CARMODTYPE_HOOD ~ Hierin worden hoods in opgeslagen.
2: CARMODTYPE_ROOF ~ Hierin worden roofs in opgeslagen.
3: CARMODTYPE_SIDESKIRT ~ Hierin worden sideskirts in opgeslagen.
4: CARMODTYPE_LAMPS ~ Hierin worden lampen in opgeslagen.
5: CARMODTYPE_NITRO ~ Hierin wordt nitro in opgeslagen.
6: CARMODTYPE_EXHAUST ~ Hierin worden uitlaten in opgrslagen.
7: CARMODTYPE_WHEELS ~ Hierin worden wielen in opgeslagen.
8: CARMODTYPE_STEREO ~ Hierin wordt de stereo in opgeslagen.
9: CARMODTYPE_HYDRAULICS ~ Hierin worden de hydraulics in opgeslagen.
10: CARMODTYPE_FRONT_BUMPER ~ Hierin wordt de voorste bumper in opgeslagen.
11: CARMODTYPE_REAR_BUMPER ~ Hierin wordt de achterbumper in opgeslagen.
12: CARMODTYPE_VENT_RIGHT ~ Hierin wordt de rechtse ventilatie in opgeslagen.
13: CARMODTYPE_VENT_LEFT ~ Hierin wordt de links ventilatie in opgeslagen.
***
~ ConnectNPC
Laat een bot (NPC) connecten.
Parameters:
name[] ~ De naam van de NPC.
script[] ~ De naam van de npcmode in de map npcmodes.
Deze functie zal niets returnen.
De volgende functie behoort bij deze functie:
~ IsPlayerNPC
De volgende callback behoort bij deze functie:
~ OnPlayerConnect
***
~ Create3DTextLabel
Maakt een 3D text label aan.
Parameters:
text[] ~ De standaard tekst van deze label.
color ~ De kleur van de tekst (hetzelfde als bij functies als SendClientMessage).
x ~ De X Coördinaat.
y ~ De Y Coördinaat.
z ~ De Z Coördinaat.
DrawDistance ~ De afstand van wanneer je de label kan zien.
VirtualWorld ~ In welke virtualworld moet de label te zien zijn (normaal: 0).
testLOS ~ Is de label door objecten heen te zien of niet? (1= Niet te zien door objecten / 0= Te zien door objecten.)
Deze functie zal niets returnen.
De volgende functies behoren bij deze functie:
~ Delete3DTextLabel
~ attach3DTextLabelToPlayer
~ Attach3DTextLabelToVehicle
~ Update3DTextLabelText
~ CreatePlayer3DTextLabel
~ DeletePlayer3DTextLabel
~ UpdatePlayer3DTextLabelText
Deze lijst is nog helemaal niet af, er worden nog vele functies toegevoegd, wie weet als je terugkomt staat er een functie bij.
Heb je een fout gevonden, meld dit dan in dit topic of via pb.
MVG,
Megadreams