Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

xp instaleren

hallo

ik heb een windows vista maar ik wil er xp opzetten.maar als ik de cd er in doe en op xp installeren klik dan zegt ie : vanwege compatibiliteit problemen

kan dit niet uitgevoerd worden. of zo iets wat kan ik er aan doen?

Edited by bert.b

Featured Replies

Opstarten vanaf de CD rom en op die wijze XP installeren.

Je kunt opstarten vanaf een CD door deze in je PC te doen en hem opnieuw op te starten. Nu zal je een scherm krijgen met "Klik op een toets als u de computer van de CD wilt opstarten. Druk dan op een toets.

Krijg je dat scherm niet, moet je eerst de boot device priority in het BIOS instellen. Ga hiervoor in je BIOS (vaak met DEL of F5, direct zodra je de PC aanzet) en snuffel even rond tot je iets met boot prioriteit tegen komt. Zet dan je CD drive bovenaan, gevolgd door je HDD. Nu zal je computer eerst kijken of er een bootable CD in je station zit, in plaat van dat hij direct vanaf de HDD gaat booten.

Edited by Sprunk

  • Author

Opstarten vanaf de CD rom en op die wijze XP installeren.

Je kunt opstarten vanaf een CD door deze in je PC te doen en hem opnieuw op te starten. Nu zal je een scherm krijgen met "Klik op een toets als u de computer van de CD wilt opstarten. Druk dan op een toets.

Krijg je dat scherm niet, moet je eerst de boot device priority in het BIOS instellen. Ga hiervoor in je BIOS (vaak met DEL of F5, direct zodra je de PC aanzet) en snuffel even rond tot je iets met boot prioriteit tegen komt. Zet dan je CD drive bovenaan, gevolgd door je HDD. Nu zal je computer eerst kijken of er een bootable CD in je station zit, in plaat van dat hij direct vanaf de HDD gaat booten.

dat werkt niet. ik wil hem gaan formateren met een ms dos opstartdiskette.als ik hem dan opstart dan moet je fdisk intypen. maar dan geeft hij aan : bad command or file name.hoe kan dat?

Edited by bert.b

Opstartdiskette? Waar ben je toch allemaal mee bezig. Je hebt geen diskette nodig voor de installatie van XP. Leg eens duidelijk uit wat je gedaan hebt.

  • Author

Opstartdiskette? Waar ben je toch allemaal mee bezig. Je hebt geen diskette nodig voor de installatie van XP. Leg eens duidelijk uit wat je gedaan hebt.

ik hed de xp cd er in gedaan.en de coputer opnieuw opgestart.er kwam geen scherm met de vraag of ik hem via de cd wilde opstarten.toen heb ik hem in het bios menu geprobeert als primary master toen gaf hij aan: primary master drive fails.toen dacht ik mischien kan ik hem met een opstartdiskette formateren.maar dat werkt ook niet het lijkt wel of die computer alles blokkeert als ik xp erop probeer te zetten.

Heb je dan wel goed gekeken en inderdaad je CD drive als eerste gezet. Het kan best zijn dat je USB als eerste hebt gezet. Die worden vaak aangeduid met removable device en veel mensen denken dan (logisch) dat het de CD drive is. Een CD is immers ook removable.

  • Author

Heb je dan wel goed gekeken en inderdaad je CD drive als eerste gezet. Het kan best zijn dat je USB als eerste hebt gezet. Die worden vaak aangeduid met removable device en veel mensen denken dan (logisch) dat het de CD drive is. Een CD is immers ook removable.

[/

er stond cd rom en die heb ik toen als primary master gezet.

Primary master is volgens mij iets heel anders. Je moet "Boot Order" of "Boot Sequence" of iets in die richting hebben.

  • Author

Primary master is volgens mij iets heel anders. Je moet "Boot Order" of "Boot Sequence" of iets in die richting hebben.

ik zal kijken of ik dat kan vinden alvast bedankt.

Opstartdiskette? Waar ben je toch allemaal mee bezig. Je hebt geen diskette nodig voor de installatie van XP. Leg eens duidelijk uit wat je gedaan hebt.

ik hed de xp cd er in gedaan.en de coputer opnieuw opgestart.er kwam geen scherm met de vraag of ik hem via de cd wilde opstarten.toen heb ik hem in het bios menu geprobeert als primary master toen gaf hij aan: primary master drive fails.toen dacht ik mischien kan ik hem met een opstartdiskette formateren.maar dat werkt ook niet het lijkt wel of die computer alles blokkeert als ik xp erop probeer te zetten.

Jongeman, waar ben je mee bezig? Verander onmiddelijk de master/slave settings naar het origineel, en zoals hierboven al aangegeven, de boot order veranderen. Hier wat info over wat er mis kan gaan: http://nl.wikipedia.org/wiki/Parallel_ATA

  • Author

Primary master is volgens mij iets heel anders. Je moet "Boot Order" of "Boot Sequence" of iets in die richting hebben.

dat is gelukt ik heb hem op kunnen starten met de cd. toen heb ik een deel van de installatie gedaan maar toen moest hij opnieuw worden opgestart worden. het vervolg van de setup werd geladen en kwam er in beeld: onherstelbare fout.

ik adviseer je gewoon om het door een expert te laten doen. Jij weet absoluut niet waar je mee bezig bent, je bent gewoon in staat om, terwijl je alleen maar xp aan het installeren bent, je huis in de fik te steken

  • 2 weeks later...

Wel, je kan xp niet installeren als er vista op zit, zonder eerst vista er volledig af te gooien, omgedraaid dan weer wel, als je xp erop hebt kan je er makkelijk vista op zetten.

Wel, je kan xp niet installeren als er vista op zit, zonder eerst vista er volledig af te gooien, omgedraaid dan weer wel, als je xp erop hebt kan je er makkelijk vista op zetten.

ik heb een meesterlijk idee voor je. Lees god want hij is cht goed, oke hier komt hij...

lees het topic eens door

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

Recently Browsing 0

  • No registered users viewing this page.

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.