Jump to content
Geplaatst:
comment_1675480

Mijn pc is vanuit het niets heel traag geworden, ik denk aan een virus, behalve dat Mbam en Avira niets kunnen vinden.Als ik mijn computer aanzet gaat dat tergend langzaam, het boot screen gaat nog op standaard snelheid, maar daarna is de snelheid er wel uit. Dan gaat hij op internet controleren (Ik heb Win7, dus 2 computers met een draaiend dingetje ervoor) en dat duurt achtelijk lang, hoewel mijn internet al werkt. Zodra die klaar is wordt de pc sneller, maar nog steeds langzaam. Als ik in veilige modus zonder netwerkmogelijkheid opstart gebeurt precies hetzelfde, dus eht virus lijkt iets met het icoontje te maken te hebben. Ideeën of tips over hoe mijn pc weer snel te krijgen?

• Reacties 40
  • Bezichtigingen 4.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1675808

Maak je pc kast open en maak hem schoon

Een pc zal niet 'tergend traag' worden door wat stof in de pc, ja stof doet de hardware harder draaien ect maar een echte grote inpact heeft dat niet.

Uiteindelijk moet die pc eens grondig gescand worden en eventueel alle drivers eens updaten.

PS: Wat is 'OP' eigenlijk? :?

Geplaatst:
comment_1675816

Ik heb systeem herstel al uitgevoerd en ook de kaspersky online scanner gaf geen virussen aan. Printscreen van processen (let speciaal op het interneticoontje rechtsonderin, ik heb gewoon internet):

http://i48.tinypic.com/2qn5x91.png

Alle processen, niet alleen jouw eigen ;) Probeer trouwens een beide antivirusscanners te verwijderen, je hebt er nu toch 2 tegelijk? Of zit ik fout? Als je er maar 1 hebt, laten zo. 2 tegelijk werken elkaar nog wel eens tegen.

Bewerkt: door Thundercover

Geplaatst:
comment_1675881

Maak je pc kast open en maak hem schoon

Weinig kans dat dat het probleem oplost. Als de RAM-kits (oid) niet meer goed werkte door stof ofzoiets had de TS-er dat wel gemerkt. EDIT: Sorry, al gezegd. :7

KZ: Wat voor programma's heb je op het moment dat je de screen maakte draaien?

Bewerkt: door Casss

Geplaatst:
comment_1675923

Chrome, paint, itunes, Avira en logtec toetsenborddinges.

Ik zie geen verdachte processen, wanneer begon het probleem?

jongen, kun jij a.ub. ophouden met hulp bieden? jij noemde een 5770 ook al een slechte kaart...

@TSer; Heb je al eens gedefragmenteert, je register gecleaned, je register gedefragmenteerd en een HiJackThis logje gemaakt?

Geplaatst:
comment_1675933

Chrome, paint, itunes, Avira en logtec toetsenborddinges.

Ik zie geen verdachte processen, wanneer begon het probleem?

jongen, kun jij a.ub. ophouden met hulp bieden? jij noemde een 5770 ook al een slechte kaart...

@TSer; Heb je al eens gedefragmenteert, je register gecleaned, je register gedefragmenteerd en een HiJackThis logje gemaakt?

Sorry dat ik probeer te helpen. sad2.gif

@hieronder: Heb je het nou over die 5770 of dat wat ik hier net poste?

Bewerkt: door Casss

Geplaatst:
comment_1675942

Sorry dat ik probeer te helpen. sad2.gif

Het maakt niet uit als je helpt. Het maakt wel uit al help je verkeerd.

Heb je al eens systeemherstel naar een datum voordat het voorkwam? Je zei namelijk dat je alleen systeemherstel had uitgevoerd.

Probeer eens met Uniblue Registrybooster je register te fixen.

Geplaatst:
comment_1676195

heb je je pc een lange tijd niet aangehad? want ik heb laatst mn oude pc opgestart en die was echt supersloom door die updates van Apple en AVG. toen ik heb ik hem maar gewoon een halve dag aan laten staan, daarna updates van windows geinstalleerd en toen werkte die vrijwel normaal..

Geplaatst:
comment_1676255

Als het een gecrypt virus kan je niks doen.

onzin, dan nog is er zat aan te doen, virusscanners scannen heus net op 1 manier, die gebruiken meerdere routines. zo'n gecrypt virus heeft code voor decryptie, die kan gedetecteerd worden bijvoorbeeld. Een mooi voorbeeld is het OneHalf virus, die encrypte delen van je hardeschijf, door deze te decrypten als hij gebruikt werd merkte je niets van het virus, totdat de scaner het detecte en het virus verwijderde, dan kon de encrypted code niet meer worden gedecrypt en dus was je data kwijt.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1676382

Het helpt allemaal geen flikker. Ik heb nu met kaspersky online, Mbam en Avira antvir gescanned en alles nada. Ik heb uitgezocht welke processen er nog bezig zijn met opstarten tijdens de extreme traagheid en het ene proces (NiaSvc) volledig uitgeschakeld: geen resultaat. Ik heb ccleaner gebruikt, ik heb al mijn schijven gedefragmenteerd, ik heb een hijackthis log geprobeerd te maken, maar die geeft steeds dat 1 prcoes nog bezig is en dat daarom de scan niet voltooid kan worden. In safemode zijn de symptomen precies hetzelfde, ik ben ten einde raad. Moet ik weer gaan formatteren?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.