Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.
Posted

Ik heb het forum wel doorgezocht, maar vond niks dat echt hiermee te maken had. Mocht hier wel al een topic over zijn, dat spijt mij dit op recht .

Ok, ik heb dus een scriptje bij de callback ''OnPlayerEnterCheckpoint'' met daarin:
    if(PlayerToPoint(5.0, playerid,-187.3907,1063.9255,20.1602)) //1st possibility
    {
           SetPlayerCheckpoint(playerid, -98.0084,1094.9556,20.1531, 15.0);
	}
	if(PlayerToPoint(10.0, playerid,-96.2564,1095.0715,19.2186))
    {
           SetPlayerCheckpoint(playerid, -12.8744,1041.0557,20.1577, 15.0);
	}
	if(PlayerToPoint(10.0, playerid,-12.8744,1041.0557,20.1577))
    {
           SetPlayerCheckpoint(playerid, 32.4826,1131.3884,20.1451, 15.0);
	}

Als ik bijv. in Checkpoint nummero 1 stap (die met de playertopoint: -187) dan komt er inderdaad een nieuwe checkpoint op -96. Maaar, zodra ik daarin stap komt er geen nieuwe checkpoint! Oftewel, die andere checkpoint die daarna volgt (-12) komt er ook niet.

Hoe los ik dit op?

Thanks in advance!

// Rutger.

Featured Replies

Gebruik else if;

if (bla) {}
else if (moo) {}
else if (boo) {}
else  {}

  • Author

Het probleem daarmee is dat de structuur zo is:

if(dingetje hier)
{
           if(PlayerToPoint(5.0, playerid,-187.3907,1063.9255,20.1602)) //1st possibility
           {
           SetPlayerCheckpoint(playerid, -98.0084,1094.9556,20.1531, 15.0);
               }
               if(PlayerToPoint(10.0, playerid,-96.2564,1095.0715,19.2186))
           {
           SetPlayerCheckpoint(playerid, -12.8744,1041.0557,20.1577, 15.0);
               }
               if(PlayerToPoint(10.0, playerid,-12.8744,1041.0557,20.1577))
           {
           SetPlayerCheckpoint(playerid, 32.4826,1131.3884,20.1451, 15.0);
               }
}

1st possibility is laat maar zeggen een random mogelijkheid (dat in het begin staat van heel mijn script).

De 2de possibility komt dus dan laat maar zeggen na de ''else'' van dit geheel (als ik het volgens jou manier zal doen). Maar na else kan niks meer toch?

Want het moet toch altijd if, if else, else, eind zijn?

Dus, laat maar zeggen. Het bovenstaande if(playertopoint) gedeelte past in een soort van ''eigen alinea''. Hier komt nog een ''tweede alinea'' bij, maar dit kan niet na de else?

Edited by 1112rutger

if(IsPlayerInRangeOfPoint(...)) 
{
   SetPlayerCheckpoint(...);
}
else if(IsPlayerInRangeOfPoint(...))
{
   SetPlayerCheckpoints(...);
}
else if(IsPlayerInRangeOfPoint(...))
{
   SetPlayerCheckpoints(...);
}

  • Author

Dus dan zou dit het worden:

	    if(PlayerToPoint(5.0, playerid,-187.3907,1063.9255,20.1602)) //1st possibility
    {
        SendClientMessage(playerid, color_grey, "Garbage picked up, go to the next stop.");
           SetPlayerCheckpoint(playerid, -98.0084,1094.9556,20.1531, 15.0);
	}
	else if(PlayerToPoint(10.0, playerid,-98.0084,1094.9556,20.1531))
    {
        SendClientMessage(playerid, color_grey, "Garbage picked up, go to the next stop.");
           SetPlayerCheckpoint(playerid, -12.8744,1041.0557,20.1577, 15.0);
	}
	else if(PlayerToPoint(10.0, playerid,-12.8744,1041.0557,20.1577))
    {
        SendClientMessage(playerid, color_grey, "Garbage picked up, go to the next stop.");
           SetPlayerCheckpoint(playerid, 32.4826,1131.3884,20.1451, 15.0);
	}

Helaas werkt dit niet, bij de 2de checkpoint komt er geen 3de checkpoint en blijft hij er ook staan.

  • Author

Even een paar vraagjes over dat scriptje:

1. Wat betekent CP_Garbage[playerid]++; nou precies?

2. Waarom begint de case pas bij 2?

Even een paar vraagjes over dat scriptje:

1. Wat betekent CP_Garbage[playerid]++; nou precies?

2. Waarom begint de case pas bij 2?

++ betekent +1

Dus CP_Garbage[playerid]++ zorgt ervoor de je een volgende Checkpoint krijgt.

En de Case begint pas bij 2 omdat je case 1 al hebt gehad. Die krijg je al je /garbage doet.

  • Author

Sorry dat ik zo vervelend ben misschien maar...

Hij doet het nog steeds niet.. Als ik in de 2de check point (-98.0084,1094.9556,20.1531) kom, komt er geen 3de checkpoint.

Oftewel in case 3 gebeurt er niks.

Ik had dit probleem ook, heb gewoon mijn hele checkpoint gedoe gedelete en maar laten zitten..

Echt vervelend. Ik wil ook wel weten hoe je dit oplost..

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

Recently Browsing 0

  • No registered users viewing this page.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.