Jump to content

[VC|OV] handling.cfg


Baffie

Recommended Posts

Aangezien er al wel twee topics waren over stukken in de handling.cfg, wil ik er hier eentje maken die zo volledig mogelijk is m.b.t. de handling.cfg.

1. De rij met A, B...Y,Z aa, ab...,ae

Deze letters zélf hebben niks te zeggen, ze zijn alleen maar de titel boven een categorie. Ik zal ze in de uitleg wél gebruiken.

2. De rij cijfers achter de hele lijst met voertuigen.

Als voorbeeld neem ik de Blista Compact.

De rij cijfers is:

LANDSTAL 1700.0 2.0 5.0 2.0 0.0 0.0  0.0  85  0.85 0.85 0.51 5 160.0 20.0 4 D 6.2   0.60 0 35.0  1.7  0.08 0.27 0.23 25000 0.25 -0.15 0.5  0.25  C00B  0  1

A= LANDSTAL = de naam van het voertuig, mag niet meer dan 14 tekens zijn.

B= 1700.0 = het gewicht van het voertuig, dit kun je veranderen van 1.0 tot 50.00, ga je lager dan 1.0 zal het spel vastlopen, ga je hoger dan 50.000, gebeurt er niks. Met een hoger gewicht, kan je tegenliggers etc. makkelijker van de weg werken.

C= 2.0 = De afmetingen van de auto over de x-as, is hier de breedte, kan variëren van 0.0 tot 20.0

D = 5.0 = de afmetingen van de auto over de y-as, de lengte van de auto, kan variëren van 0.0 tot 20.0

E = 2.0 = De afmetingen over de z-as, de hoogte van de auto, kan eveneens variëren van 0.0 tot 20.0

F = 0.0 = Het centrum van de massa over de x-as, kan variëren van -10.0 tot 10.0

G = 0.0 = Het centrum van de massa over de y-as, kan variëren van -10.0 tot 10.0

H = 0.0 = Het centrum van de massa over de z-as, kan variëren van -10.0 tot 10.0

I = 85 = Weet ik niet helemaal precies, bij de héle korte uitleg staat = aantal procenten ondergedoken, weet ik niet precies.

J = 0.85 = "tractie vermenigvuldiger", heeft misschien met de motor te maken, weet ik ook niet precies.

K = 0.85 = "tractie verliezer", idem als vorige

L = 0.51 = "het tractie vooroordeel" weet ik ook niet. Ik zal nog eens kijken.

M = 5 = Het aantal versnellingen in de auto. Het limiet weet ik niet

N = 160.0 = de topsnelheid van de auto, kan maximaal 1500.0 zijn. Dan ga je wel vliegen, wel leuk om te proberen.

O = 20.0 = de snelheid waarmee de auto optrekt, niet hoger zetten dan 90.0, anders ga je slippen.

P = 4 = de aandrijving, R achterwiel, F is voorwiel, 4 is vierwiel, kijk in Eclipse z'n tutorial voor wat de voordelen ervan zijn.

Q = D = de brandstof, D is diesel, E is elektrisch en P is benzine, heeft geen invloed op het rijgedrag van de auto naar mijn ervaring.

R = 6.2 = het rem-vermogen, instelbaar van 1.0 tot 10.0

S = 0.60 = de "vooroordelen" bij remmen, instelbaar van 0.0 tot 1.0

T = 0 = ABS-> Anti Blokkeer Systeem, 0 is uit, 1 is aan.

U = 35.0 = Het sturend vermogen

V = Weet ik niet

W = Weet ik niet

X = Weet ik niet

Y = Weet ik niet

Z = 25000 = de monetaire waarde van de auto, kan variëren van 1 tot 100000

aa = Zie de tutorial van Tim

ab = Idem, alleen hiermee kun je auto's verhogen.

ac = geen idee

ad = geen idee

ae = Hier is een aparte tutorial voor nodig, daar kan je véél te veel mee instellen.

af = 0 = voorlichten, 0 = lang, 1 = klein, 2 = groot, 3 = hoog

ag = 1 = achterlichten, 0 = lang, 1 = klein, 2 = groot, 3 = hoog

Degene die ik nog niet weet, ga ik nog uitproberen. Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 years later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...