Een poos geleden heb ik een model gemaakt van de Burj Khalifa. Dat is die toren van 818 meter hoog in Dubai. Dat model heb ik gemaakt voor een MTA server. Met dat doel in gedachten heb ik de textures zo klein mogelijk gehouden. Dit om tijd te besparen met het laden van de files als je de server binnen komt.
Anyway, de texures zijn van TE lage kwaliteit en ik wil ze dus aanpassen.
Probleem: Ik heb al van alles geprobeerd (met Sketchup), maar ik krijg het niet voor elkaar om spiegelende/reflecterende en/of 50% transparante textures in-game te krijgen. Niet die textures die ze bijvoorbeeld voor het groen van de bomen gebruiken, maar gewoon textures die in het geheel 50% transparant zijn, zoals ramen van auto's bijvoorbeeld.
Ik heb al wat rond geneusd op het forum, maar verder dan dat het aan Sketchup ligt, omdat Sketchup zuigt kwam ik niet. Mijn ervaring met 3ds is eigenlijk 0. Het enige waar ik het tot nog toe voor heb gebruikt is het omzetten van de 3ds file naar een dff en col file. Maar ik ben bereid te leren.
Mijn vragen:
Hoe maak ik reflecterende oppervlakken (in 3ds mag ook).
Hoe maak ik (half) doorzichtig glas, waar niet de helft van de originele gta sa modellen mee verdwijnen als je er doorheen kijkt?
Hallo,
Een poos geleden heb ik een model gemaakt van de Burj Khalifa. Dat is die toren van 818 meter hoog in Dubai. Dat model heb ik gemaakt voor een MTA server. Met dat doel in gedachten heb ik de textures zo klein mogelijk gehouden. Dit om tijd te besparen met het laden van de files als je de server binnen komt.
Anyway, de texures zijn van TE lage kwaliteit en ik wil ze dus aanpassen.
Probleem: Ik heb al van alles geprobeerd (met Sketchup), maar ik krijg het niet voor elkaar om spiegelende/reflecterende en/of 50% transparante textures in-game te krijgen. Niet die textures die ze bijvoorbeeld voor het groen van de bomen gebruiken, maar gewoon textures die in het geheel 50% transparant zijn, zoals ramen van auto's bijvoorbeeld.
Ik heb al wat rond geneusd op het forum, maar verder dan dat het aan Sketchup ligt, omdat Sketchup zuigt kwam ik niet. Mijn ervaring met 3ds is eigenlijk 0. Het enige waar ik het tot nog toe voor heb gebruikt is het omzetten van de 3ds file naar een dff en col file. Maar ik ben bereid te leren.
Mijn vragen:
Hoe maak ik reflecterende oppervlakken (in 3ds mag ook).
Hoe maak ik (half) doorzichtig glas, waar niet de helft van de originele gta sa modellen mee verdwijnen als je er doorheen kijkt?
Bewerkt: door DondeRob