Jump to content
Geplaatst:
comment_1690571

Ik sta op het punt om een nieuwe videokaart te kopen. Er zit nu een Nvidea 8600 GT (256mb) en er komt in een ATI 5770 HD (1 GB). De rest van me spec's zijn.

Intel Q6600 2,4 GHz Qaudcore.

3 GB Ram Geheugenen.

Windows Vista.

Daarnaast komt er ook een nieuwe voeding in. Van 400W naar 500w (coolermaster). Ik speel wel eens gta iv maar op low, en nog niet snel ook, slecht beeld enz. (grafics laden soms laat of helemaal niet) Zou ik nu een beetje vloeiend op meduim kunnen spelen met de nieuwe videokaart of moet dan ook nog een sterke Qaudcore in?.

(ik weet niet wat er aan de hand is maar als ik een bericht met spaties plaats, krijg ik het zo als hierboven :S? niet te lezen dus, daarnaast kan ik nergens op kliken in het bericht menu)

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd en opmaak gefixed.<<<

Bewerkt: door Thundercover

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1691276

Alsof met een Gigabyte extra ram zijn PC opeens wel gebalanceerd word, en niet blijft steken op 50 tot 70%. Dat is echt onzin. Die extra gigabyte gaat hij niet veel van merken. Zeker niet bij games.

Uhm

Single channel -> Dual channel

3GB bruikbaar totale RAM -> oneindig bruikbaar RAM

Het lijkt niet veel, maar is wel :V

Geplaatst:
comment_1691279

Overklokken is opzich niet zo'n slecht idee, al moet je wel weten wat je doet, plus dat het de levensduur van je processor verminderd, plus dat je garantie vervalt. En 3GB RAM is genoeg voor gaming al draaien ze dan dus niet in een Dual Channel waardoor die 3GB niet veel sneller/beter is dan 2GB, al kan je met 2GB volgensmij ook wel op High spelen.

Bewerkt: door Casss

Geplaatst:
comment_1691300

Mag ik vragen hoe mensen hier zeker weten dat er hier niet in Triple Channel gedraait wordt? Overigens heb je bij een 64bits OS geen oneindig bruikbaar aantal RAM, ten eerste wordt het gelimiteerd door de Ram latjes die nu beschikbaar zijn, en ten tweede laat 64-bits maar 128GB aan RAM toe (correct me if I'm wrong)

Geplaatst:
comment_1691336

Triple Channel geheugen is alleen beschikbaar voor LGA1366 processoren. Deze Q6600 heeft een LGA775 voetje wat inhoud dat er DDR2 geheugen gebruikt word in Dual Channel. Althans, als de TSV 2x1 GB + 2x 512 MB gebruikt. In elke andere vorm draait het geheugen op Single Channel wat iets (lees: een paar procent) trager is.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1691419

Triple Channel geheugen is alleen beschikbaar voor LGA1366 processoren. Deze Q6600 heeft een LGA775 voetje wat inhoud dat er DDR2 geheugen gebruikt word in Dual Channel. Althans, als de TSV 2x1 GB + 2x 512 MB gebruikt. In elke andere vorm draait het geheugen op Single Channel wat iets (lees: een paar procent) trager is.

ik heb daul-channel, ik heb 2x 1 gb en 2x 512 mb, zoals hierboven beschreven

Bewerkt: door PorZ19

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1691425

Dan zou ik het gewoon zo laten. Anders moet je direct 2 GB geheugen kopen om zo 2x2x1 te krijgen. En je moet dan een Windows X64 kopen, dus dat tikt dan aardig aan.

dat is zo, en om weer zoveel uit te geven heb ik even geen zin in

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.