Jump to content
Geplaatst:
comment_1695139

hoi,

ik heb een timer gemaakt maar als ik in het spel zit start de timer niet. :-(

script:

public OnPlayerUpdate(playerid)
{
if(IsPlayerInRangeOfPoint(playerid, 8.0, 1860.2535,-61.1402,28.6894) && par12[playerid])
{
SetPlayerScore(playerid, GetPlayerScore(playerid) + 2);
TextDrawShowForPlayer(playerid, Text:STUNTT);
PlayerPlaySound(playerid, 1057, 0.0, 0.0, 10.0);

//Timer
SetTimer("stuntoff", 3000, true);

par12[playerid] = false;
}
return 1;
}

public stuntoff(playerid)
{
   TextDrawHideForPlayer(playerid, Text:STUNTT);
}

weet iemand waarom de timer niet start? :?

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1695249

Omdat dit alleen werkt voor speler ID 0, je hebt SetTimerEx nodig

SetTimerEx("stuntoff", 3000, false, "i", playerid);

Ohh, en merk op dat OnPlayerUpdate ongeveer elke 0.25 seconden (als ik het mij nog goed herinner) word aangeroepen, met andere woorden: hij gaat elke 0.25 seconden een timer starten.

Dit is nu niet zo erg omdat je meerdere keren een textdraw kunt weg doen, maar moest je laters nog met timers werken, dat is namelijk een veel gemaakte beginnersfout. ;)

Bewerkt: door GTAguillaume

Geplaatst:
comment_1695282
Returns 0 - Update from this player will not be replicated to other clients.

Returns 1 - Indicates that this update can be processed normally and sent to other player

Dus, als je hem op 0 zet, dan gaat hij alleen die speler behandelen elke 0.25 seconds, je hebt dus zoiets nodig als dit:

http://www.gtaforum.nl/topic/114233-give-player-score-1-keer/page__view__findpost__p__1693652

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1696228

wat is dan wel handig?

het hele scriptje:

new Text:STUNTT;
new Text:STUNTV;

new bool:par32[MAX_PLAYERS];
new bool:par35[MAX_PLAYERS];

public OnGameModeInit()
{
STUNTT = TextDrawCreate(261.000000,41.000000,"+2 stuntpoints");
TextDrawUseBox(STUNTT,1);
TextDrawBoxColor(STUNTT,0x00000033);
TextDrawTextSize(STUNTT,371.000000,3.000000);
TextDrawAlignment(STUNTT,0);
TextDrawBackgroundColor(STUNTT,0x000000ff);
TextDrawFont(STUNTT,3);
TextDrawLetterSize(STUNTT,0.399999,1.700000);
TextDrawColor(STUNTT,0xffffffff);
TextDrawSetOutline(STUNTT,1);
TextDrawSetProportional(STUNTT,1);
TextDrawSetShadow(STUNTT,1);

STUNTV = TextDrawCreate(261.000000,41.000000,"+5 stuntpoints");
TextDrawUseBox(STUNTV,1);
TextDrawBoxColor(STUNTV,0x00000033);
TextDrawTextSize(STUNTV,371.000000,3.000000);
TextDrawAlignment(STUNTV,0);
TextDrawBackgroundColor(STUNTV,0x000000ff);
TextDrawFont(STUNTV,3);
TextDrawLetterSize(STUNTV,0.399999,1.700000);
TextDrawColor(STUNTV,0xffffffff);
TextDrawSetOutline(STUNTV,1);
TextDrawSetProportional(STUNTV,1);
TextDrawSetShadow(STUNTV,1);

POINT = TextDrawCreate(250.000000,4.000000,"stuntpoints");
TextDrawBackgroundColor(POINT,0x000000ff);
TextDrawFont(POINT,3);
TextDrawLetterSize(POINT,0.499999,2.000000);
TextDrawColor(POINT,0xffffffff);
return 1;
}

public OnPlayerConnect(playerid)
{
par32[playerid] = true;
par35[playerid] = true;
return 1;
}

public OnPlayerUpdate(playerid)
{
if(IsPlayerInRangeOfPoint(playerid, 8.0, -789.0284,-1992.0940,55.8738) && par32[playerid])
{
SetPlayerScore(playerid, GetPlayerScore(playerid) + 2);
TextDrawShowForPlayer(playerid, Text:STUNTT);
PlayerPlaySound(playerid, 1057, 0.0, 0.0, 10.0);
SetTimerEx("stuntoff", 3000, false, "i", playerid);
par32[playerid] = false;
}
if(IsPlayerInRangeOfPoint(playerid, 8.0, -861.5653,-1995.8247,125.3853) && par35[playerid])
{
SetPlayerScore(playerid, GetPlayerScore(playerid) + 4);
TextDrawShowForPlayer(playerid, Text:STUNTV);
PlayerPlaySound(playerid, 1057, 0.0, 0.0, 10.0);
SetTimerEx("stuntoff", 3000, false, "i", playerid);
par35[playerid] = false;
}
return 1;
}

public stuntoff(playerid)
{
   TextDrawHideForPlayer(playerid, Text:STUNTT);
   TextDrawHideForPlayer(playerid, Text:STUNTV);
}

public Update()
{
for(new i; i<MAX_PLAYERS; i++)
{
	if(!IsPlayerConnected(i)) continue;
	new str[128];
   	format(str, sizeof(str), "stuntpoints: %i",GetPlayerScore(i));
	TextDrawSetString(POINT, str);
}
}

Geplaatst:
comment_1696498

new bool:CV1[MAX_PLAYERS][2];

OnPlayerConnect(playerid)

CV1[playerid][0] = true;
CV1[playerid][1] = true;

public OnPlayerUpdate(playerid)
{
       if(IsPlayerInRangeOfPoint(playerid, 8.0, -789.0284,-1992.0940,55.8738) && par32[playerid] && CV1[playerid][0])
       {
       SetPlayerScore(playerid, GetPlayerScore(playerid) + 2);
       TextDrawShowForPlayer(playerid, Text:STUNTT);
       PlayerPlaySound(playerid, 1057, 0.0, 0.0, 10.0);
       SetTimerEx("stuntoff", 3000, false, "i", playerid);
       par32[playerid] = false;
CV1[playerid][0]=false;
       }
       if(IsPlayerInRangeOfPoint(playerid, 8.0, -861.5653,-1995.8247,125.3853) && par35[playerid] && CV1[playerid][1])
       {
       SetPlayerScore(playerid, GetPlayerScore(playerid) + 4);
       TextDrawShowForPlayer(playerid, Text:STUNTV);
       PlayerPlaySound(playerid, 1057, 0.0, 0.0, 10.0);
       SetTimerEx("stuntoff", 3000, false, "i", playerid);
       par35[playerid] = false;
CV1[playerid][1]=false;
       }
       return 1;
}

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.