Jump to content
Geplaatst:
comment_1699554

DiRT3

Ontwikkelaar: Codemasters

Genre: Racegame

Platforms: PS3, XBOX360, PC

Release: 24 Mei 2011

Nou, volledig onverwachts voor mij zag ik vandaag de eerste trailer van DiRT3

Mijn eerste indruk zegt dat het weer een geweldig spel word, een spel dat de 'fouten' van DiRT2 fixt.

Zo is in het filmpje Ken Blocks Ford Fiesta te zien over allerlei soorten ondergrond, ook kom je op het eind een Ford RS200 tegen en een Lancer EVO X. Aan het eind is ook te zien hoe dezelfde Fiesta op een gymkhana parcours onder een trailer door drift.

Aan deze eerste trailer kunnen we opmaken dat het spel zich weer meer op rally's gaat focussen, iets wat bij DiRT2 behoorlijk mistte. Ik hoop ook dat we bij deze game een stuk meer verschillende rallys gaan zien en ook veel meer auto's, wat heel erg miste in DiRT2.

Wat verwachten jullie van deze game?

• Reacties 46
  • Bezichtigingen 21k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

• 3 maanden later...
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur
comment_1770402

nou ik heb eigenlijk weinig behoefte meer in het spel, handling lijkt even simpel en irritant als in F1 2010 terwijl de handling in DiRT2 nog zo goed was. Gymkhana lijkt me geen zak aan aangezien je totaal geen controle over de auto hebt, je stuurt en keer ne je auto zit in de slip die je wilt, daar walg ik echt van.

Geplaatst:
comment_1770410

nou ik heb eigenlijk weinig behoefte meer in het spel, handling lijkt even simpel en irritant als in F1 2010 terwijl de handling in DiRT2 nog zo goed was. Gymkhana lijkt me geen zak aan aangezien je totaal geen controle over de auto hebt, je stuurt en keer ne je auto zit in de slip die je wilt, daar walg ik echt van.

Dit lijkt me mss maar zo? Het zit tenslotte nog in fase Alpha.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1770413

Tuurlijk dat is waar, maar denk jij dat dit nog erg gaat veranderen ten opzichte van wat je nu ziet?

Geplaatst:
comment_1770700

Tuurlijk dat is waar, maar denk jij dat dit nog erg gaat veranderen ten opzichte van wat je nu ziet?

Eigenlijk kan je niks beoordelen op die beelden. Kan evengoed computer gestuurd zijn of die kerel die het test is ongelooflijk goed.

Want op zich is er imo met de besturing niks mis mee. Kan zelfs goed zijn dat ze er een pro mode insteken of dergelijke.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1771057

nou het is imo duidelijk te zien dat de auto gewoon zijn middelpunt als as heeft en dat de auto zonder enige moeite van richting veranderd en geen enkele controle veriest om heen te gaan waar jij heen wilt, als je F1 2010 hebt gespeelt begrijp je wel wat ik bedoel.

Geplaatst:
comment_1771125

nou het is imo duidelijk te zien dat de auto gewoon zijn middelpunt als as heeft en dat de auto zonder enige moeite van richting veranderd en geen enkele controle veriest om heen te gaan waar jij heen wilt, als je F1 2010 hebt gespeelt begrijp je wel wat ik bedoel.

Hangt Misschien van de auto af?

Ik vind imo te vroeg om al te oordelen aangezien dit nog maar teasers zijn.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1775038

om maar even mijn argument te 'bevestigen' heb ik hier 2 filmpjes, de eerste is de 'DC Compound' trailer van DiRT3, de 2e is Gymkhana 3 waarin je duidelijk ziet dat er veel meer controle is, veel meer stuurwerk enzo wat je niet ziet in DiRT3. Een 'hardcore' mode hoef je niet te verwachten, dat doen ze er echt niet in.

Geplaatst:
comment_1778046

Wesley ik denk ook dat je dit nog niet kan zien. Ik speel tegenwoordig vrij veel Dirt 2, en als ik mijn replays bekijk vind ik dat het lijkt alsof ik amper controle heb over wat die auto doet... Daarbij moet je je afvragen of er tijdens deze trailer gestuurd word met een racestuur of met een toetsenbord... Met een toetsenbord is pijltje naar links gewoon full lock wielen naar links hè, en pijltje omhoog is VOL gas, pijltje omlaag is rempedaal tegen de grond ingedrukt. Dan krijg je dus al heel snel dit: bocht in, stuur VOL naar links met handrem d'r op, vervolgens plankgas in de bocht, steeds een tikje rechts en dan weer links om op de weg te blijven, eventueel een paar keer VOL de rem 'aantikken' en het gas compleet loslaten... Als je dan in de replay kijkt lijkt het veel meer op de echte Gymkhana, omdat je in het echt steeds je stuur ietsjes verder en dan weer terug moet draaien... In het echt voel je de auto onder je schuiven en voel je wat een auto gaat doen, daar reageer je op door heel lichtjes mee of tegen te sturen, dit is in een game zonder speciale simulator niet te doen, jouw bureaustoel zal blijven staan... Je weet alleen wat hij gaat doen door naar het model van je auto op je scherm te staren...

Als je in een game met een stuurtje en pedalen rijdt, kun je echter bepalen hoe ver je je wielen wil laten sturen, en hoeveel gas je wil geven, en hoe diep je wil remmen... Als je dan bedenkt dat je al je besturingen baseert op dat model op je scherm, en niet op het gevoel dat de achterkant van de auto onder je vandaan glijdt, kun je zelf ook wel bedenken dat je veel minder heftig stuurt... Juist omdat je met een stuurtje veel meer controle hebt(omdat je niet alle bewegingen gelijk maximaal hoeft te maken) dan met een toetsenbord lijkt het alsof je veel minder moeite hoeft te doen en alsof je auto toch wel doet wat hij moet doen... Als ik echter Dirt 3 met een toetsenbord ga spelen(Wat veel gamers nog steeds doen), dan zal ik met Gymkhana net zo veel sturen als Ken Block in het echt....

Met andere woorden: Met een stuurtje in een game ziet het er veel minder heftig uit dan met een toetsenbord... Met een toetsenbord lijk je meer moeite te doen omdat het niet hebben van directe feedback van je auto dmv je stoel en het altijd maximaal sturen elkaar opheft... 'T kost veel meer moeite, maar in een replay lijk je ook meer controle te hebben :) Met een stuurtje heb je zo veel voordeel dat je zulk stuurwerk niet meer nodig hebt... Denk dat ze er dus meer voor gaan om toetsenbord spelers de juiste replay actie te geven...

Daarnaast denk ik dat deze mensen echt wel weten wat ze doen hoor, als ze zelf allemaal rallyrijden lijkt het me dat ze heus wel weten wat goed voelt en wat niet goed voelt. Daarbij kan ik niet wachten om in al die verschillende bakken te kruipen! Dirt 2 was al fantastisch in mijn ogen, behalve dat het erg makkelijk is en veel te korte en te weinig tracks heeft!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.