Jump to content
Posted
comment_1701531

Wel, ik heb zo'n magazine gekocht dat gaat over modellen maken met verschillende programma's zoals 3Dsmax, Photoshop,... Nu heb ik 2 vragen:

Hoe kleur je zoiets in?

En hoe kan je zoiets laten bewegen? In dat magazine staat er iets over Cinema 4, waar ze uitleggen hoe je dominoblokjes kan laten vallen... Maar dat is een film, en ik zou dit graag in-game hebben..

Featured Replies

comment_1701738

Ten eerste heb je 't nooit over "inkleuren" maar over texturen. Als je begint met 3DS Max, je doet wat tutorials, dan leer je het vanzelf wel. Zonder kennis van modelling opeens uitleggen hoe je dat moet doen is een beetje de verkeerde volgorde.

Je kan alles ook animeren, als je 't wil. Hetzelfde geld weer: je moet eerst de basis leren, daarna kan je verder. Cinema 4 is trouwens geen film maar ook een 3D modeling programma.

• Author
comment_1701785

Maar er is bij dat programma toch een 'play' knop?

Zoals dit kan je er mee maken (natuurlijk moet je dan al een echte expert zijn)

Moet je voor 3ds Max echt 2 Gig ram hebben?

Edited by Dakendak

comment_1702440

Als je domino's wilt laten omvallen dan moet je een tut volgen van de 3ds max reactor. Daarmee kan je simuleren hoe voorwerpen gaan reageren als je ze laat vallen (in water) of laat botsen of een knikker laat rollen en nog veel meer. En als je er vragen over hebt stel je ze maar.

Edited by wannes12