Jump to content
Geplaatst:
comment_1702117

GTA: San Andreas Versie Controle

Versie 1.2.0.7 ~ 8 augustus 2010

Kan een moderator de ondertitel veranderen in 'Programma'? (zonder '')

>>> Door Beagle: Voor jou altijd. xx<<<

Bedankt :)

Waarom dit programma?

Ik zie wel eens, als ik op GTAForum wat zit te lezen, een topic waarin voorkomt dat de TS vraagt welke versie hij heeft van GTA:SA. Daarom heb ik, om dit allemaal te voorkomen, dit programma gemaakt.

Wat doet dit programma?

Met dit programma kan je, door de script.img of de gta_sa.exe te openen, kijken welke versie van GTA: San Andreas je draait. Zo wil ik proberen alle vragen over versies te voorkomen.

Functies

Er staan 3 knoppen als je het programma opent: '...', 'Wanneer welke versie?' en 'Controleren'.

• De knop '...' opent een dialoogvenster waarin je de gta_sa.exe kan openen. Als je dan het bestand naar keus geopend hebt komt, naast de knop, het pad naar het betreffende bestand te staan en moet je op 'Controleren' drukken om de versie te zien. Normaal hoef je deze knop niet te gebruiken omdat in het register naar de geïnstalleerde GTA: San Andreas gezocht wordt.
  • De knop 'Wanneer welke versie?' laat een venster zien met informatie over de verschillende versies en de bijbehorende voor- en nadelen.
  • De knop 'Controleren' controleert het bestand en laat dan de versie zien.

Foto's

Genoeg geleuter, nu wat foto's. Klik op de foto's om ze in volledige grootte weer te geven.

[table=simple]2dtmwqo_th.jpg|2cp7pr9_th.jpg

Het programma als je het|Een versie 1.00/1.01 GTA

opstart. Zoals je ziet wordt|San Andreas .exe.

de map automatisch|

gevonden.|[/table]

Changelog

1.2.0.7 ~ 8 augustus 2010 (Huidige versie)

• Bug opgelost: als registersleutel niet gevonden kan worden krijg je error

1.2.0.6 ~ 8 augustus 2010

• Bug opgelost: als het vak leeg wordt gelaten krijg je error
  • Vak voor de .exe zo gemaakt dat de gebruiker niet meer kan aanpassen; alleen via het dialoogvenster.

1.2.0.5 ~ 7 augustus 2010

• Design helemaal aangepast
    • Lettertype van Microsoft Sans Serif naar Segoe UI
    • Alles heringedeeld
    • Nieuw icoon
    • Radiobuttons voor selectie script.img of gta_sa.exe
    • Versienummer wordt weergegeven

[*]Code aangepast naar design

[*]Geen .NET Framework 4.0 meer nodig, het minimum is 2.0

1.1.0.3 ~ 7 augustus 2010

• Achter de schermen (code) wat aangepast.

1.1.0.2 ~ 6 augustus 2010

• Ondersteuning voor gta_sa.exe toegevoegd.

1.0.0.1 ~ 5 augustus 2010

• Eerste versie
  • Ondersteuning voor script.img.

Toekomstige versies

• Ondersteuning voor en verandering voor de versies voor CLEO4.
  • Meer nog onbekend

Ideeën? Post ze!

Systeemeisen

GTA:SA Versie Controle (V1.2.0.7) kan werken met de volgende specs: (Als iemand lagere specs kan halen, post ze dan)

• Windows XP SP3 (build 2600)
  • .NET Framework 2.0 SP2
  • 128MB geheugen
  • 16MB videogeheugen

Download

Het is geen installatie, het is een stand-alone (op zichzelf staand) .exe bestand.

Afsluiting

Als je vragen, ideeën, reacties of nog iets anders hebt over dit programma, vergeet dan niet dit te posten!

Dit programma is gemaakt door Donald F. Duck en mag nergens anders online staan dan GTAForum en bijbehorende dingen (GTAGames, WikiGTA, etc.).

Opmerking: Ik wist niet precies in welk forum dit te plaatsen, ik heb Dutchy3010 gevraagd en zij zei om het hier te plaatsen.

Laatste update: Zie hieronder

Reden: Systeemeisen toegevoegd

Bewerkt: door Donald F. Duck

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1702694

Kijk dit ziet er al een stuk beter uit.

Echter nog een paar puntjes, die de tool missien wat duidelijker/mooier/beter maken :puh:

- Gebruik ook een icoontje voor het programma, niet alleen voor de form

- Gebruik bij dit soort forms, borderstyle: FixedDialog, dit is veel te dik :-(

- Strek in de onderste panel een lijn van links naar rechts, dan is die overgang veel mooier :Y

Verder, misschien een idee,

Nadat je op controleren hebt gedrukt, dat je dan een nieuw form krijg, met de informatie van welke versie je hebt,

en wat het inhoud, wat je met die versie kan doen. i.p.v. eerst op 'wanneer welke versie' te drukken

Maar, het is al een hele verbetering met wat het was, KUTGW :tu:

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1702697

Ik zal dit in de volgende versie doen. Icoontje voor het programma klopt, moest ik nog steeds doen, maar wat bedoel je met die lijn van links naar rechts in het panel?

Geplaatst:
comment_1702698

Ik bedoel de lijn die bovenin getekend is in de onderste panel. Zo krijg je een veel mooiere overgang tussen de panel en de form.

GTA%20SA%20Versie%20controle.png

Die lijn trekken is heel simpel, gewoon in het paint event van de panel het volgende zetten, en je hebt je lijn :) :

Dim pen As Pen
pen = New Pen(Color.FromName("ControlDark"))
e.Graphics.DrawLine(pen, 0, 0, panel1.Size.Width, 0)
pen.Dispose()

@Hieronder

OKe, mooi :)

Bewerkt: door BC7

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1702702

Oh ja klopt, die had ik bij de ontwikkeling van 1.2.0.5 even verwijderd voor de handigheid en helemaal vergeten weer terug te plaatsen :puh:

Ik sla hem op voor de volgende versie, wanneer ik ook wat fixes o.i.d. erbij kan doen.

Edit: Hoe pas je het icoon van het bestand aan? Dan kan ik dit direct meenemen in 1.3.0.8.

Bewerkt: door Donald F. Duck

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.