Jump to content
Geplaatst:
comment_1704455

hallo

ik heb echt overal lopen zoeken naar gewoon een normale countdown maar ze zaten altijd verwerkt in andere scripts enz.

ik wil gewoon een countdown met 4 seconden. dan telt hij af : 3, 2, 1, launch!

bij de eerste seconde (3 in countdown) word de speler bevroren, bij de 2e seconde (2 in countdown) word de speler goed geplaatst, dan heb je de derde seconde waar nix gebeurt en bij de vierde (launch in countdown) krijgt hij vehiclevelocity.

ik weet verder hoe alles ertussen moet (toggleplayercontrollable enz.) maar ik heb geen idee hoe je zo'n countdown maakt.

heel erg bedankt.

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1704496

Ik denk dat dit wel werkt. Voor een per-player countdown moet je het iets anders aanpakken.

// Bovenaan
forward Countdown();

new 
   count = 4,
   ctimer,
   cstring[6];

// /countdown cmd o.i.d. ..
ctimer = SetTimer("Countdown", 1000, true);

// Countdown functie
Countdown()
{
   count--;
   switch(count)
   {
       case -1: { KillTimer(ctimer); count = 4; } // stop de timer en reset de countdown
       case 0: GameTextForAll("~g~Launch!", 1000, 5);
       default: 
       {
           format(cstring, sizeof(cstring), "~r~%d", count);
           GameTextForAll(cstring, 1000, 5);
       }
   }
   return count;
}

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1704668

ok maar ik wil dus als een speler in een checkpoint gaat word hij bij 3 bevroren (togleplayecontrollable) bij 2 word hij goed neergezet (SetVehiclePos) dan heb je 1, en bij launch word de speler geunfreezed en dan schiet hij af (setvehiclevelocity)

waar moet ik die dingen dan ertussen zetten

en het kan alleen als een speler in een voertuig is

(sorry voor de ontbrekende info bij eerste post) :Y

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.