Geplaatst: 12 augustus 201014 jaren comment_1704694 Hoi mensen ik wil een script maken waarmee er een raket op de player afkomt en een id 10/7 explosie maakt. Ik heb nu wel wat problemen: Nr 1. De raket komt niet. Nr 2. Ik weet niet hoe je een explosie moet maken als hij bij de player is. Nr 3. Ik wil mijn command maken /missile (id) maar hoe...? Dit is mijn script: #define FILTERSCRIPT #include <a_samp> #if defined FILTERSCRIPT new Float:x, Float:y, Float:z; new missile; public OnFilterScriptInit() { print("\n--------------------------------------"); print("Missile Script"); print("--------------------------------------\n"); missile = CreateObject(3786, 481.5200,-11.5300,1001.3800, 0.0, 0.0, 96.0); return 1; } public OnFilterScriptExit() { return 1; } public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { if (strcmp("/missile", cmdtext, true, 10) == 0) { GetPlayerPos(playerid, x, y, z); MoveObject(missile, x, y, z, 4.00); return 1; } return 0; } #endif Kan iemand mij helpen aub.
Geplaatst: 13 augustus 201014 jaren comment_1705132 CreateExplosion: http://wiki.sa-mp.com/wiki/CreateExplosion edit: new missile; public OnFilterScriptInit() { missile = CreateObject(3786, 481.5200,-11.5300,1001.3800, 0.0, 0.0, 96.0); return 1; } public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { if (strcmp("/missile", cmdtext, true, 10) == 0) { new Float:x, Float:y, Float:z; GetPlayerPos(playerid, x, y, z); MoveObject(missile, x, y, z, 2.00); } return 0; } hierdoor zou de object moeten komen. ik test het wel even. edit: De raket komt bij mij wel public OnObjectMoved(objectid) { new Float:x, Float:y, Float:z; GetPlayerPos(playerid, x, y, z); CreateExplosion(x , y , z , 12, 10.0); DestroyObject(missile);//laat dit staan als je wilt dat het object verdwijnt als het bij de speler is. return 1; } probeer dit maar eens Bewerkt: 13 augustus 201014 jaren door ted80
Geplaatst: 13 augustus 201014 jaren comment_1705286 voor het maken van een missle naar een id heb je dcmd en sccanf nodig gebruik hiervoor de dcmd include voor pawno bovenaan: #include <dcmd> new target; bij de commandtext zet je gewoon onderaan de commands maar boven de return 0 dcmd(jouw command, aantal letters van jouw command, cmdtext); public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { if (strcmp("/iets", cmdtext, true, 10) == 0) { return 1; } dcmd(missile, 7, cmdtext); return 0; } dan zet je ergens buiten een public dit neer dcmd_missile(playerid, params[]) { if(sscanf(params, "u", target))//hier word gekeken of je wel /missile [playerid] invoert zo niet dan zend hij een bericht hoe het wel moet { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Gebruik: /missile [playerid/target id]"); return 1; } if(!IsPlayerConnected(target)) { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000FF, "Je target is niet online!"); return 1; } new Float:x, Float:y, Float:z; GetPlayerPos(target, x, y, z); MoveObject(missile, x, y, z, 2.00); return 1; } en dan nog als de missile verplaatst is(script van ted80 met verandering dat getplayerpos nu target is ipv playerid anders zou hij naar jezelf gaan) public OnObjectMoved(objectid) { new Float:x, Float:y, Float:z; GetPlayerPos(target, x, y, z); CreateExplosion(x , y , z , 12, 10.0); DestroyObject(missile);//laat dit staan als je wilt dat het object verdwijnt als het bij de speler is. return 1; } ik heb dit snel getypt en er kunnen wat fouten in zitten zeg maar als het niet lukt de include heb ik hierbij geupload succes dcmd.rar Bewerkt: 13 augustus 201014 jaren door keessie
Hoi mensen ik wil een script maken waarmee er een raket op de player afkomt en een id 10/7 explosie maakt.
Ik heb nu wel wat problemen:
Nr 1. De raket komt niet.
Nr 2. Ik weet niet hoe je een explosie moet maken als hij bij de player is.
Nr 3. Ik wil mijn command maken /missile (id) maar hoe...?
Dit is mijn script:
Kan iemand mij helpen aub.