Jump to content
Geplaatst:
comment_1703153

Garry's Mod

Ontwikkelaar: Garry Newman

Uitgeve: Valve

Genre: Free-Roam

Platforms:Windows en Mac

Aantal spelers: 1 tot 128

Release:

December, 2004 (originele release)

November 29, 2006 (Steam release)

Demo: Garry's Mod 9 (oude versie, gratis)

Website: Garrysmod.com

Filmpje(outdated)

Garry's mod is erg leuk als je wilt klooien met de onderdelen van Source Games. Je hebt minimaal 1 source game nodig (zoals Team Fortress 2 (die nu gratis is)) Garry's Mod is op Steam te koop voor € 10,- en is ook te koop in een bundel met Counter-Strike: Source.

In Garry's Mod kun je (als je de bijbehorende spellen op Steam geïnstalleerd en minstens 1 maal gespeeld hebt) met alle props (objecten) spelen die bijgeleverd bij de bijhorende game zijn. Er zijn veel plug-ins voor Garry's Mod. Veel props, plug-ins of maps kun je downloaden op Garrysmod.org Om deze mods te installeren, zie een tutorial bij supergtagamer:

Garry's Mod Modding tutorial

Ik heb een tut gemaakt over hoe je moet modden in garry's mod.

Belangrijk

Voor je gaat beginnen is het belangrijk dat je een back up maakt van je gmod map.

Die map staat hier: C:///Program Files/Steam/steamapps/inlognaam/garrysmod/garrysmod

Stap 1

Download een mod. Ik gebruik altijd de site: www.garrysmod.org

Inloggen kom je wel uit.

Stap 2

Heb je dit gedaan? Dan open je de .rar file en je zult mappen zien.

Ga nu naar "C://program files/steam/steamapps/inlognaam/garrysmod/garrysmod/plugins"

Stap 3

Ga nu weer naar je .zip/.rar file. Je hebt er of mappen of programma's in staan.

Als er een map in zit met een info file in, stop de map dan in de plugins folder.

Zit er een .bsp bestand in, stop het dan in de /maps folder in "C://program files/steam/steamapps/inlognaam/garrysmod/garrysmod/plugins"

Stap 4

Nu testen we de mod.

Open garry's mod, en klik op "q" dan open je het spawn menu.

Als je een wapen het geïnstalleerd, lijkt het me logisch dat je kijkt in de map: wapens

Klik je nieuwe wapen(s) aan, en je hebt ze. Staan ze er niet? Helaas, dan werken ze niet.

Als je ze niet kunt vinden, kijk je bij de enalaatse map (waar je ook de bounchy balls kunt vinden)

en als ze daar niet staan... Dan werkt de mod niet. De mod kan schadelijk zijn, en dus is het handig om het te verwijderen.

Veel plezier:

supergtagamer

• Reacties 53
  • Bezichtigingen 13.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2200784

Voor de mensen die graag Trouble in Terrorist Town spelen, ik kwam vanochtend deze video tegen:

[media]

[/media]

Trouble in Terrorist Town in real life. :D

Haha! Geniaal filmpje!

Geplaatst:
comment_2201559

Gmod Tower is ook erg leuk! Enige nadeel is dat de servers in de US staan en je dus vaak lagged.

Dat is dan best klote.

Maar zijn er gen EU servers voor die gamemode?

Bewerkt: door Votair

Geplaatst:
comment_2202879

Gmod Tower is ook erg leuk! Enige nadeel is dat de servers in de US staan en je dus vaak lagged.

Dat is dan best klote.

Maar zijn er gen EU servers voor die gamemode?

Geen idee eigenlijk. Als je overdag speelt op GMT is het wel te doen qua lag.

Bewerkt: door .Sharingan

Geplaatst:
comment_2203073

Guys, er zijn denk ik wel een paar mensen hier die g-mod spelen.

Waarom geen meet-up? Een avondje alleen wat GTA-F mensen in murder, prop-hunt en wat g-mod allemaal te bieden heeft.

• 4 maanden later...
Geplaatst:
comment_2245682

Ik heb een paar dagen geleden Garry's Mod gedownload.

Wel een leuke game, beetje rondkloten.

Maar als ik een server wil joinen loop het erg vaak vast, zijn er nog meer leden die hier last van hebben??

Geplaatst:
comment_2246087

Ik heb een paar dagen geleden Garry's Mod gedownload.

Wel een leuke game, beetje rondkloten.

Maar als ik een server wil joinen loop het erg vaak vast, zijn er nog meer leden die hier last van hebben??

Gedownload of gekocht?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.