Jump to content
Geplaatst:
comment_1713904

Ik heb een LIVE account en mn vader die heeft de family settings daarop zo gewijzigd dat ik geen games van 18+ kan aanschaffen op Live Marketplace,

iemand tips of oplossingen hoe ik dat kan omzeilen of de family settings eruit donderen?

edit3: Family settings staan uit maar om een of andere reden laat LIVE mij niet dat installeren, hoe kan ik de leeftijd van mijn Gamertag veranderen?

IK BEDOEL VOOR DE PC

edit: weet niet of dit in het technische forum moest of general, sorry dus

edit2: beetje off topic, had sandra bij clan gedeelte van site gevraagd of ik een topic mocht aanmaken voor mijn eigen clan/team wat het moet voorstellen,geen antwoord.

Bewerkt: door xbox360kris

• Reacties 31
  • Bezichtigingen 2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1713986

waarom koop je EFLC dan niet gewoon in de winkel?

Er is een debiele wet ingevoerd die zegt : mediaverstrekkers mogen geen producten aan klanten verstrekken die niet de juiste leeftijd hebben voor hetgene product. dus als er opstaat PEGI 18+ mag de winkel mijn legitimatie vragen en als het blijkt ik heb niet die leeftijd aangegeven op dat doosje dan mag de verstrekker het product niet verkopen want dan riskeren ze een geldboete.

Geplaatst:
comment_1713992

Er is een debiele wet ingevoerd die zegt : mediaverstrekkers mogen geen producten aan klanten verstrekken die niet de juiste leeftijd hebben voor hetgene product. dus als er opstaat PEGI 18+ mag de winkel mijn legitimatie vragen en als het blijkt ik heb niet die leeftijd aangegeven op dat doosje dan mag de verstrekker het product niet verkopen want dan riskeren ze een geldboete.

Nee, tenzij je onder de 16 bent, boven de 16 mag je gewoon zulke spellen hebben. Volgens mij is die wet er trouwens nog niet eens en is het alleen een richtlijn, het is niet zoals tabak.

Trouwens, je hebt GTA4 wel, vraag me af hoe je daar dan aan komt aangezien dat ook een 18+ spel is.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1713994

Nee, tenzij je onder de 16 bent, boven de 16 mag je gewoon zulke spellen hebben. Volgens mij is die wet er trouwens nog niet eens en is het alleen een richtlijn, het is niet zoals tabak.

Trouwens, je hebt GTA4 wel, vraag me af hoe je daar dan aan komt aangezien dat ook een 18+ spel is.

Die heb ik nog gekocht voor die wet kwam,

en ik ben onder de 16, en die wet is er ieder geval bij onze game mania, inter toys en andere winkels die games verkopen

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1714009

dan bestel je hem online, dat kan ook.

Daar moet alles via Ideal of creditcard, heb ik niet.

Maar zou het mogelijk zijn de leeftijd van een LIVE account te wijzigen?

Geplaatst:
comment_1714167

dan bestel je hem online, dat kan ook.

Daar moet alles via Ideal of creditcard, heb ik niet.

Maar zou het mogelijk zijn de leeftijd van een LIVE account te wijzigen?

Nee. Ik heb een nieuw account moeten aanmaken. Een Gmail account gebruik ik nu :7 Die faalt hard. Ik kan mijn statistieken niet uploaden naar RGSC.

Geplaatst:
comment_1714173

Ga met een kameraad die ouder is dan 16+ of 18+ ^_^

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1714290

Ga met een kameraad die ouder is dan 16+ of 18+ ^_^

die ken ik niet, alleen broer die is 20 maar die is niet zo vaak hier

dus je kan de leeftijd van de GFW LIVE account niet wijzigen ofz?

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1714319

Voor de zoveelste keer: dat kan niet.

Dankjewel Microsoft, Jezus Christus

Toch bedankt voor de suggesties, zal een vriend vragen of voor een 16+ contact

Geplaatst:
comment_1714329

Ach jonge, vertel die game gewoon aan je pa. Laat hem even de Debut Trailer (

) zien. Toen GTA IV uit was, mocht ik hem ook niet direct hebben. Probeer erover te discussiëren wanneer je bv. een goed rapport hebt, je EfLC mag hebben. Mijn ouders waren best onder de indruk toen ze de trailer zagen :puh:.
Geplaatst:
comment_1714348

Ter verduidelijking, je gamertag koppel je aan je e-mail adres, en de leeftijd die je hebt aangehouden waarmee je je e-mail adres hebt aangelegd wordt aangehouden voor aankopen via LIVE.

De enige mogelijkheid die je hebt is een tweede mailadres aanleggen, daarin niet je eigen leeftijd invullen maar een 18+ leeftijd, en vervolgens een nieuw LIVE account aanleggen en dat account koppelen aan je 18+ email adres.

Maar dat even ter zijde, ik wil nog even offtopic ingaan op een paar reacties hier over de PEGI rating. Als je vader niet wil dat je 18+ games speelt, en je bent nog geen 18, dan dien je dat te respecteren. Ik ben zelf ook vader, en wij houden als ouders ook de PEGI rating als leidend voor wat mijn zoon speelt op de Wii. Die rating is er niet voor niets. Je kan hard gaan roepen dat je "toch niet beïnvloed wordt door al dat geweld" maar statistisch gezien is er toch zeker wel aangetoond dat gaming invloed op je heeft. Je ouders weten als beste welke games jij wel of niet kan spelen, leg het dus gewoon bij je vader neer met de oprechte vraag of je de game mag spelen of nog even moet wachten tot je wat ouder bent.

[table=header]@ xbox360kris[/table]Dat is geen "debiele wet", dat is een wet die ervoor moet zorgen dat de Nederlandse politiek niet alle games die zo gewelddadig zijn als GTA gaat verbannen uit Nederland zodat we het helemaal niet meer kunnen spelen. De wetgeving is zeer terecht. We zijn hier echter niet in dit topic om daarover te discussiëren.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1714409

Ter verduidelijking, je gamertag koppel je aan je e-mail adres, en de leeftijd die je hebt aangehouden waarmee je je e-mail adres hebt aangelegd wordt aangehouden voor aankopen via LIVE.

De enige mogelijkheid die je hebt is een tweede mailadres aanleggen, daarin niet je eigen leeftijd invullen maar een 18+ leeftijd, en vervolgens een nieuw LIVE account aanleggen en dat account koppelen aan je 18+ email adres.

Maar dat even ter zijde, ik wil nog even offtopic ingaan op een paar reacties hier over de PEGI rating. Als je vader niet wil dat je 18+ games speelt, en je bent nog geen 18, dan dien je dat te respecteren. Ik ben zelf ook vader, en wij houden als ouders ook de PEGI rating als leidend voor wat mijn zoon speelt op de Wii. Die rating is er niet voor niets. Je kan hard gaan roepen dat je "toch niet beïnvloed wordt door al dat geweld" maar statistisch gezien is er toch zeker wel aangetoond dat gaming invloed op je heeft. Je ouders weten als beste welke games jij wel of niet kan spelen, leg het dus gewoon bij je vader neer met de oprechte vraag of je de game mag spelen of nog even moet wachten tot je wat ouder bent.

[table=header]@ xbox360kris[/table]Dat is geen "debiele wet", dat is een wet die ervoor moet zorgen dat de Nederlandse politiek niet alle games die zo gewelddadig zijn als GTA gaat verbannen uit Nederland zodat we het helemaal niet meer kunnen spelen. De wetgeving is zeer terecht. We zijn hier echter niet in dit topic om daarover te discussiëren.

Oke ik overdrijf wel een beetje ja, en die wet is niet debiel ja, maar ik ben verstandig genoeg om zulke games te spelen.

-nooit wet overtreden

-nooit iemand zonder aanleiding in brand gestoken in de dergelijke zin, iemand zonder reden mishandeld

-nooit geprobeerd over de straat te rennen aan de deurhendel van de dichtsbijzijnde auto trekken en met die auto wegscheuren terwijl ik niet eens weet hoe je moet schakelen.

ik bedoel, ik heb al 18+ games sinds mijn 11de en mijn ouders hadden er geen probleem mee, en hetgene dat mij nu eigenlijk beetje boos maakt is dat mijn vader nu opeens zo is van ; ''nee ze zijn niet gezond voor je verstand''

ik begrijp mijn vader ook en wat je zei over zijn mening respecteren, dat doe ik ook. Maar bij die zin ontbrak mij de logica een beetje aangezien ik zoals ik al zei al langere tijd 18+ games in bezit heb.

en ja die wet, ja oke er zijn jongeren of zelfs volwassenen die het verkeerde beeld van die spellen krijgen, en als jij zegt dat ik hard kan gaan roepen ''ik word niet beinvloed door dat geweld'' dan word ik wel beïnvloed maar niet zo dat in mijn geval extreme gevolgen waargenomen zullen worden.

En nu lees ik nog eens dat dit niet het juiste topic is om te discussieren maarja dat was mijn post,

toch bedankt voor de tips ik koop hem met een vriend van een vriend die 16 is :)

Geplaatst:
comment_1714418

Ja maar , PEGI is aanbevolen leeftijd niet de leeftijd die je moet hebben , volgens mij is die wet er nog niet hoor , ik heb op het nieuws gehoord: STEEDS MEER winkels vragen om legitimatie , niet allemaal dus

Geplaatst:
comment_1714445

Ik weet een maniertje :) Hier zul je echter wel een "email adres van je ouders" voor nodig hebben. Nu weet ik niet precies meer of je dat pas hoeft in te vullen als je voor het eerst op die website gaat, of dat dat al is gebeurd toen je je GFWL account aan hebt gemaakt, maar goed... Stel dat het nu pas hoeft: Maak een email adres aan met een 18+ leeftijd, en vul dat (straks, rest van uitleg) in als ouderlijk email adres.

Verder zul je op de Rockstar Social Club website je gamertags moeten linken, gamertags die eigenlijk niet helemaal bestaan... Als Xbox Live gamertag vul je namelijk je GFWL gamertag in. Op die manier kun je op de Xbox Live website met jou GFWL gamertag inloggen... Ik neem aan dat je nog weet waar je je gamertags kan linken? Dit heb je bij het registeren ook moeten doen... Log ten eerste in, daarna ga je naar "Friends", en dan "my profile", hier is een link: Klik...

Als het het tweede is: dan heb je dus dat email adres nodig wat je toen hebt ingevuld, maar ook het wachtwoord ervan. Als je dat toentertijd naar waarheid hebt ingevuld, en dus jou vader over dat email adres gaat, dan zul je hem dat wachtwoord even moeten ontfutselen... "Ik moet even wat veranderen"(verzin maar wat :puh:)...

Via de Xbox Live website kun je rechtsbovenin inloggen op je GFWL account... Nadat je dit gedaan hebt klik je rechtsbovenin op je gebruikersnaam. Nu klik je op "ouderlijk toezicht"... Hier zul je op een gegeven moment het ouderlijk email adres moeten invullen, en daarbij het wachtwoord. Ik krijg op dit moment 500-Server Error, dus de rest van mijn uitleg wordt een beetje vaag...

Als je dat gedaan hebt kun je bij een van de submenu's alle informatie veranderen. Zet alles op toegestaan en op iedereen. Op die manier hebben je ouders je toestemming gegeven om alles zelf te veranderen en toe te voegen in je account, en dus heb je zogenaamd ook toestemming om EFLC te spelen.

Ik snap dat je je ouders wat dit betreft moet respecteren, maar als je GTA IV wel mag spelen en EFLC niet, dan is dat gewoon onzin. De PEGI richtlijn is op dit moment nog steeds een richtlijn dacht ik, dus ik neem aan dat ik dit gewoon mag posten!

Overigens, als dit je niet lukt kun je altijd zeggen dat EFLC alleen maar een uitbreiding is op een spel dat je al hebt, en dat mocht je ook spelen :puh:

Mvg. Mythbuster

Bewerkt: door Mythbuster

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.