Jump to content

[NEW] GTA Master's nieuwe PC


gta master 1

Recommended Posts

Hallo,

Over 6 dagen word ik 16. Aangezien mijn broer en zus dit bedrag ook kregen bij het bereiken van deze leeftijd, krijg ik dan ook €1000,-! Ja, noem me maar verwend :7 .

Nu maak ik dit topic niet aan om hier even mee op te scheppen (:7), maar omdat ik een gedeelte van dit geld wil besteden aan een nieuwe PC. Mijn oude PC (Nvidia 6200 TC, Sempron 2800+, 1,5 GB DDR2) is nogal aan vervanging toe aangezien hij vergelijkbaar is met een steen, stukje zeep en een paperclip die samen een chemische reactie proberen aan te gaan om zo beeld te genereren :clown: .

Ik wil ook nog geld er bij sparen voor een scooter/brommer/iets met 2 wielen en een motor dus ik wil niet al het geld er aan uit geven.

Nu heb ik zelf wel genoeg verstand van PC's om er een zelf samen te stellen en te bouwen, maar voor het samenstellen is het altijd handig om meerdere breinen te hebben :D .

Genoeg gelul, mijn lijstje:

Budget: Maximaal €1000. Liever minder (Denk aan €850,-)

Doel: Gamen, video's editten, Photoshoppen ect. ect.

Desktop of laptop: Desktop

Merk pc of samengesteld: Samengesteld

Benodigde randapparatuur: Een nieuwe TV-kaart (met AV aansluiting voor opnemen PS3) zou wel leuk zijn.

Besturingssysteem: Hij moet Windows 7 ready zijn, maar hoeft er niet bij te zitten.

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Alles behalve randappatuur.

Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: Proccesor gaat mijn voorkeur naar Intel, Videokaart maakt me niet uit. ATI is in het algemeen goedkoper.

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Zelf.

Extra koeling (voor overklokken)?: De kast mag wel een goede airflow hebben ja, maar ik ben niet van plan om over te klokken.

Ik zal zelf ook kijken wat ik krijg bij samenstellen.

Alvast bedankt,

MVG GTA Master 1,

Bewerkt: door gta master 1
Link to comment
Delen op andere websites

Dus... moeten we nou randapparatuur erbij doen of niet? Dus; wil je een nieuw scherm, toetsenbord, muis, etc.? Ik stel nu wel iets samen zonder randapparatuur (en zonder de tv-kaart, ik denk namelijk dat jij daar meer over weet), die dump ik even in m'n edit.

Edit; =1&product[273958]=1&product[309506]=1&product[302735]=1&product[225309]=1&product[302607]=1&product[269743]=1&product[58761]=1"]x6 met een 460GT voor 770 euro.

Ik wou ook een Intel samenstelling maken, maar daar heb ik op dit moment even geen tijd voor.

Bewerkt: door Hayte
Link to comment
Delen op andere websites

Dus... moeten we nou randapparatuur erbij doen of niet? Dus; wil je een nieuw scherm, toetsenbord, muis, etc.? Ik stel nu wel iets samen zonder randapparatuur (en zonder de tv-kaart, ik denk namelijk dat jij daar meer over weet), die dump ik even in m'n edit.

Edit; =1&product[273958]=1&product[309506]=1&product[302735]=1&product[225309]=1&product[302607]=1&product[269743]=1&product[58761]=1"]x6 met een 460GT voor 770 euro.

Ik wou ook een Intel samenstelling maken, maar daar heb ik op dit moment even geen tijd voor.

Nee, dat hoeft er niet bij,er moet hooguit een TV-kaart bij, zodat ik mijn PS3 kan opnemen, die ik nou heb is niet completable met Windows 7. Maar die hoef je er niet perse bij te doen, zo kan het ook bijv een dazzle zijn, of een interne kaart.

Ik vind deze samenstelling al wel mooi, maar die processor (en dus toch ook moederbord) heb ik liever van Intel.

Edit:

Wat vinden jullie van deze? (Ik hoop dat de link goed is :puh: )

klik

En wat denken jullie dat beter is een GTX 460 met 2 GB (Zie link) of een GTX 465 met 1 GB?

Bewerkt: door gta master 1
Link to comment
Delen op andere websites

Je link doet het niet, je ziet een leeg winkelmandje.

Verder zou ik geen GTX465 nemen de GTX460 is sneller en goedkoper.

De 2GB versie zou ik ook niet nemen die 2GB voegt zeer weinig toe ten opzichte van de 1GB.

Bedankt voor je reactie. Ik heb nu dit setje samen gesteld:

pc1c.png

Ik heb het setje nog bij 2 andere winkels ingevoerd en bij 4Launch is een vergelijkbaar setjes nogal wat goedkoper.

pc2z.png

Wat vinden jullie van deze setjes?

Link to comment
Delen op andere websites

Dit gaat niet werken.

Je hebt een P55 (LGA1156) moederbord uitgekozen, en de processor de I7 930 is gemaakt voor socket LGA1366.

Om dit wel passend te maken moet je of een LGA1366 (X58) moederbord kopen, of een I7 8xx processor kopen die wel geschikt zijn voor socket LGA1156

Als je dan toch gaat voor een X58 moederbord dan zou ik ook gaan voor tripple channel geheugen.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit gaat niet werken.

Je hebt een P55 (LGA1156) moederbord uitgekozen, en de processor de I7 930 is gemaakt voor socket LGA1366.

Om dit wel passend te maken moet je of een LGA1366 (X58) moederbord kopen, of een I7 8xx processor kopen die wel geschikt zijn voor socket LGA1156

Als je dan toch gaat voor een X58 moederbord dan zou ik ook gaan voor tripple channel geheugen.

Ik zweer toch echt dat er stond dat het een 1366 socket moederbord was. Naja, ik ga nog even kijken :7

En wat is BTW precies tripple channel precies?

Ik zou voor een 8** processor gaan, die zijn namelijk niet veel langzamer maar wel veel goedkoper. Overigens heb je geen triple channel geheugen nodig, dat is gewoon onzin.

Zowel op Azerty als 4launch zijn 9** goedkoper, hoor. :7 Daarnaast Wil ik mijn moederbord zo future-proof als maar kan hebben, dus ook een zo nieuw mogelijk socket.

EDIT:

Wat vinden jullie va de ASRock X58 EXTREME3? Het is het goede socket (:7), heeft USB 3.0 en is nog eens goedkoper ook. Hij heeft zelfs iets meer functies.

Bewerkt: door gta master 1
Link to comment
Delen op andere websites

Met een Asrock moederbord is niks mis.

En betreft het tripple channel geheugen, het is gewoon zonde om het niet te gebruiken.

Mijn mening is als je een X58 moederbord koopt moet je gewoon minimaal 3 geheugenbankjes plaatsen

Link to comment
Delen op andere websites

Met een Asrock moederbord is niks mis.

En betreft het tripple channel geheugen, het is gewoon zonde om het niet te gebruiken.

Mijn mening is als je een X58 moederbord koopt moet je gewoon minimaal 3 geheugenbankjes plaatsen

Dat AsRock goed is weet ik wel, mijn huidige is ook van ASRock.

Maar wat schiet ik nu zoveel er mee op als ik 3 bankjes plaats? (2x1 GB 1X2 GB??)

Edit:

Heb even gekeken naar wat tests. Ze zeggen dat het nu nog erg weinig uitmaakt, maar in de toekomst kan dat misschien verranderen. Dus nu lijkt het mij ook nog wat omzin. Als ik gewoon 2x 2GB plaats (4 GB) Kan ik er later altijd nog een derde 2GB bij drukken, als het later wel nodig zou zijn.

Lijkt mij.

Bewerkt: door gta master 1
Link to comment
Delen op andere websites

i7 8** processors zijn wel iets duurder, maar kijk eens naar de moederbordjes :)

Overigens is het gewoon onzin om triple channel te doen. Je krijgt ook meerdere PCI(e) sloten. Dat betekent toch niet dat je je pc moet volstouwen met graka's en geluidskaarten etc.? Voor jouw eisen zal die extra GB niet zo heel veel uitmaken.

Link to comment
Delen op andere websites

i7 8** processors zijn wel iets duurder, maar kijk eens naar de moederbordjes :)

Overigens is het gewoon onzin om triple channel te doen. Je krijgt ook meerdere PCI(e) sloten. Dat betekent toch niet dat je je pc moet volstouwen met graka's en geluidskaarten etc.? Voor jouw eisen zal die extra GB niet zo heel veel uitmaken.

Ik heb net even gekeken en als ik een vergelijkbaar systeem samenstel op met een 8** i7, kom ik hooguit 50 euro goedkoper uit (Bij de goedkoopste moederbord die aan mijn eisen voldoet) en dat bord is stukken minder dan die van het 1366 socket. Ik denk dat ik gewoon op het 1366 setje blijf. Tenzij jullie hem kunnen verbeteren natuurlijk :D .

Link to comment
Delen op andere websites

Eventueel kun je wat licht laten schijnen op een AMD configuratie. Het gehele AMD platform is nét even wat goedkoper en voldoet net zo goed aan je eisen als een Intel gebaseerde PC. De snelste Phenom II, de 1050, haalt het qua prestaties niet bij de i7 930, maar is wel een goedkopere oplossing.

Link to comment
Delen op andere websites

Eventueel kun je wat licht laten schijnen op een AMD configuratie. Het gehele AMD platform is nét even wat goedkoper en voldoet net zo goed aan je eisen als een Intel gebaseerde PC. De snelste Phenom II, de 1050, haalt het qua prestaties niet bij de i7 930, maar is wel een goedkopere oplossing.

Ook hier heb ik naar gekeken. Ik kom inderdaad wat goedkoper uit. Maar ik denk dat ik meer een Intel-man ben. :7 Je geeft je geld maar 1 keer uit en dan koop ik het liever in 1 keer goed. Ik denk dus dat ik aan de I7 930 blijf. Toch bedankt voor de tip!

EDIT:

Ik denk trouwens dat ik wel een wat grotere voeding mag hebben, of niet? Op 4 launch staat zelfs dat je minimaal 680 watt nodig hebt.

EDIT2:

Laat maar, deze site klik zegt, bij een systeem met zelfs nog een krachtigere i7, dat 500 al genoeg is...

EDIT3

Wat denken jullie hoeveel watt ik het beste kan nemen??

EDIT4:

Dit is het setje wat ik denk te nemen: Welke voeding zouden jullie nemen?

pc2x.png

EDIT5:

Bedankt voor jullie hulp! Het systeem is zojuist besteld. :D Later de ervaringen :D

Bewerkt: door gta master 1
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...