Over 6 dagen word ik 16. Aangezien mijn broer en zus dit bedrag ook kregen bij het bereiken van deze leeftijd, krijg ik dan ook €1000,-! Ja, noem me maar verwend .
Nu maak ik dit topic niet aan om hier even mee op te scheppen (), maar omdat ik een gedeelte van dit geld wil besteden aan een nieuwe PC. Mijn oude PC (Nvidia 6200 TC, Sempron 2800+, 1,5 GB DDR2) is nogal aan vervanging toe aangezien hij vergelijkbaar is met een steen, stukje zeep en een paperclip die samen een chemische reactie proberen aan te gaan om zo beeld te genereren .
Ik wil ook nog geld er bij sparen voor een scooter/brommer/iets met 2 wielen en een motor dus ik wil niet al het geld er aan uit geven.
Nu heb ik zelf wel genoeg verstand van PC's om er een zelf samen te stellen en te bouwen, maar voor het samenstellen is het altijd handig om meerdere breinen te hebben .
Genoeg gelul, mijn lijstje:
Budget: Maximaal €1000. Liever minder (Denk aan €850,-)
Hallo,
Over 6 dagen word ik 16. Aangezien mijn broer en zus dit bedrag ook kregen bij het bereiken van deze leeftijd, krijg ik dan ook €1000,-! Ja, noem me maar verwend
.
Nu maak ik dit topic niet aan om hier even mee op te scheppen (
), maar omdat ik een gedeelte van dit geld wil besteden aan een nieuwe PC. Mijn oude PC (Nvidia 6200 TC, Sempron 2800+, 1,5 GB DDR2) is nogal aan vervanging toe aangezien hij vergelijkbaar is met een steen, stukje zeep en een paperclip die samen een chemische reactie proberen aan te gaan om zo beeld te genereren
.
Ik wil ook nog geld er bij sparen voor een scooter/brommer/iets met 2 wielen en een motor dus ik wil niet al het geld er aan uit geven.
Nu heb ik zelf wel genoeg verstand van PC's om er een zelf samen te stellen en te bouwen, maar voor het samenstellen is het altijd handig om meerdere breinen te hebben
.
Genoeg gelul, mijn lijstje:
Budget: Maximaal €1000. Liever minder (Denk aan €850,-)
Doel: Gamen, video's editten, Photoshoppen ect. ect.
Desktop of laptop: Desktop
Merk pc of samengesteld: Samengesteld
Benodigde randapparatuur: Een nieuwe TV-kaart (met AV aansluiting voor opnemen PS3) zou wel leuk zijn.
Besturingssysteem: Hij moet Windows 7 ready zijn, maar hoeft er niet bij te zitten.
Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Alles behalve randappatuur.
Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: Proccesor gaat mijn voorkeur naar Intel, Videokaart maakt me niet uit. ATI is in het algemeen goedkoper.
Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Zelf.
Extra koeling (voor overklokken)?: De kast mag wel een goede airflow hebben ja, maar ik ben niet van plan om over te klokken.
Ik zal zelf ook kijken wat ik krijg bij samenstellen.
Alvast bedankt,
MVG GTA Master 1,
Bewerkt: door gta master 1