eerste keer dat ik met zmodeler werk dus hulp is heel gewaardeerd!
paar foto's
Hij zal de Ingot vervangen
tijd tot nu toe besteed: 5 u en half uur
(oude foto's)
Paar opmerkingen/vragen
-textures
-de deur en raam van elk portier is een geheel, dus er is geen apart child als raam ofzo, hoe kan ik een raam uit die deur krijgen?Heb de faces waar het raam zou moeten zijn geselecteerd, detached naar nieuw object en zo is een raam geschapen!
-hoe kan ik textures erin krijgen?Dit was eigenlijk heel simpel ... Alleen kom ik niet verder heb echt een les van iemand nodig die tuts helpen niet genoeg :$
-Heb een serieus tekort aan kennis qua textures(uv mapping?) en shaders, hulp is heel gewaardeerd
-In de laatste foto kijk ik door de motorkap heen, hoe kan ik dat verhelpen?
-wielen
-wiel staat verkeerde kant op, als ik 'm 180 graden draai dan wordt hij onzichtbaar; alleen de mesh draaien, verder niks nu staat hij goed
-Te groot, hoe kan dat verholpen worden?wielgrootte was niet hetzelfde als in zmodeler, ik heb bij de tool ''exact transform'' de waardes van X Y en Z ingesteld als 1, nu kreeg ik te zien hoe hij eruit zag in het spel, precies dezelfde grootte. Ik paste hem aan, deed de pivots beetje naar buiten want de wielen stonden te ver naar binnen en is nu perfect!
-Wat zijn die 2 irritante schaduwen op de wielen? Hoe kan dit verholpen worden? (texture???)
-De hubs, remschijf en nog zo een ding, worden niet veranderd in het spel terwijl ze in zmodeler wel anders staan, iemand enige idee wat het zou fixen?Vreemd genoeg moest ik de dummy (zonder affect children aangevinkt te hebben) naar buiten van de auto slepen om de hubs naar binnen te laten gaan, vreemd maar gefixt
-schade
-de wing in gta iv krijgt geen kogelschade, wel deukschade; In gta sa zijn er geen wings, de wings zitten aan de body. In gta iv zijn er wel wings, die heb ik verwijderd omdat ze overbodig zijn, hoe kan ik dit oplossen?Heb via select een wing eruit geselecteerd, detached naar nieuw object zoals ik bij de ramen in de deuren deed en is nu gefixt
-Iemand die uitleggen wilt hoe ik een schademesh maak?
oja, heeft er iemand teamviewer? Dat zou geweldig zijn
edit1: sorry, de titel moest [WIP|IV] zijn
edit2: Iemand op zmodeler forum's beweert dat deze auto gestolen is door GTAman en behoort tot STRANik, wat nu Heb de toestemming gekregen!
edit3: Hoop gefixt! Het enige probleem is waarschijnlijk de textures en materials, daar heb ik echt geen kennis van ! hulp aub!
edit3b: Heb de png files in zmodeler gekregen, heb alleen een probleem met het plaatsen van de textures , ze worden onzichtbaar in het spel waarschijnlijk door shader? hulp ? :$ ?
Ja uhm, conversion van GTA SA naar IV
eerste keer dat ik met zmodeler werk dus hulp is heel gewaardeerd!
paar foto's
Hij zal de Ingot vervangen
tijd tot nu toe besteed: 5 u en half uur
(oude foto's)
Paar opmerkingen/vragen
-textures
-de deur en raam van elk portier is een geheel, dus er is geen apart child als raam ofzo, hoe kan ik een raam uit die deur krijgen?Heb de faces waar het raam zou moeten zijn geselecteerd, detached naar nieuw object en zo is een raam geschapen!
-hoe kan ik textures erin krijgen? Dit was eigenlijk heel simpel
... Alleen kom ik niet verder heb echt een les van iemand nodig die tuts helpen niet genoeg :$
-Heb een serieus tekort aan kennis qua textures(uv mapping?) en shaders, hulp is heel gewaardeerd
-In de laatste foto kijk ik door de motorkap heen, hoe kan ik dat verhelpen?
-wielen
-wiel staat verkeerde kant op, als ik 'm 180 graden draai dan wordt hij onzichtbaar; alleen de mesh draaien, verder niks nu staat hij goed
-Te groot, hoe kan dat verholpen worden? wielgrootte was niet hetzelfde als in zmodeler, ik heb bij de tool ''exact transform'' de waardes van X Y en Z ingesteld als 1, nu kreeg ik te zien hoe hij eruit zag in het spel, precies dezelfde grootte. Ik paste hem aan, deed de pivots beetje naar buiten want de wielen stonden te ver naar binnen en is nu perfect!
-Wat zijn die 2 irritante schaduwen op de wielen? Hoe kan dit verholpen worden? (texture???)
-De hubs, remschijf en nog zo een ding, worden niet veranderd in het spel terwijl ze in zmodeler wel anders staan, iemand enige idee wat het zou fixen? Vreemd genoeg moest ik de dummy (zonder affect children aangevinkt te hebben) naar buiten van de auto slepen om de hubs naar binnen te laten gaan, vreemd maar gefixt
-schade
-de wing in gta iv krijgt geen kogelschade, wel deukschade; In gta sa zijn er geen wings, de wings zitten aan de body. In gta iv zijn er wel wings, die heb ik verwijderd omdat ze overbodig zijn, hoe kan ik dit oplossen? Heb via select een wing eruit geselecteerd, detached naar nieuw object zoals ik bij de ramen in de deuren deed en is nu gefixt
-Iemand die uitleggen wilt hoe ik een schademesh maak?
oja, heeft er iemand teamviewer? Dat zou geweldig zijn
edit1: sorry, de titel moest [WIP|IV] zijn
edit2: Iemand op zmodeler forum's beweert dat deze auto gestolen is door GTAman en behoort tot STRANik, wat nu
Heb de toestemming gekregen!
edit3: Hoop gefixt! Het enige probleem is waarschijnlijk de textures en materials, daar heb ik echt geen kennis van ! hulp aub!
edit3b: Heb de png files in zmodeler gekregen, heb alleen een probleem met het plaatsen van de textures , ze worden onzichtbaar in het spel waarschijnlijk door shader? hulp ? :$ ?
Bewerkt: door xbox360kris