Geplaatst: 13 september 201014 jaren comment_1723428 hallo, ben bezig met een parkour, en als je dan door een pickup heen rijd verandert je monstertruck naar een sanchez (crossmotor) alleen als ik erdoorheen rijd doet hij het niet:S kan iemand hier even naar kijken new sanchezinfo; new parkoursanchez; public OnGameModeInit() { sanchezinfo = CreatePickup(1239, 19, -2208.03442383, -474.68435669, 237.65917969, 0); // pickup sanchez return 1; } public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) { if(pickupid == sanchezinfo) { DestroyVehicle(GetPlayerVehicleID(playerid)); parkoursanchez = CreateVehicle(468,0.0,0.0,5.0,0.0,3,3,5000); PutPlayerInVehicle(playerid, parkoursanchez, 0); } return 1; } alvast heel erg bedankt Bewerkt: 13 september 201014 jaren door Morph1
Geplaatst: 13 september 201014 jaren comment_1723446 Uit mijn Adminhelp FS: //Bovenaan new Car; new Float:X, Float:Y, Float:Z; new Float:RaceX, Float:RaceY, Float:RaceZ, Float:Angle; new Float:VelocityX, Float:VelocityY, Float:VelocityZ; //Onderaan stock SwitchVehicle(playerid,vehicleid) { GetPlayerPos(playerid, RaceX,RaceY,RaceZ); //bepaal de positie van de speler GetVehicleZAngle(GetPlayerVehicleID(playerid),Angle); //bepaal de angle van het voertuig GetVehicleVelocity(GetPlayerVehicleID(playerid), VelocityX, VelocityY, VelocityZ); //bepaal de snelheid van het voertuig DestroyVehicle(GetPlayerVehicleID(playerid)); //destroy het voertuig Car = CreateVehicle(vehicleid,RaceX,RaceY,RaceZ,Angle,-1,-1,0); //maak een nieuw voertuig PutPlayerInVehicle(playerid,Car,0); //zet de speler in het voertuig SetVehicleVelocity(GetPlayerVehicleID(playerid), VelocityX, VelocityY, VelocityZ); //zet de snelheid van het voertuig } //Gebruiken SwitchVehicle(playerid,vehicleid); EDIT: ohja srry en dit was ik vergeten: het type, moet 14 zijn, anders kan je het niet oppakken met een voertuig. Maar dan zakt het pickup wel door zelfgeplaatste objecten. http://wiki.sa-mp.com/wiki/PickupTypes Bewerkt: 13 september 201014 jaren door Freaksken
Geplaatst: 13 september 201014 jaren comment_1723450 Helaas vallen zo goed als alle pickups behalve de bribe alleen op te pakken als je te voet bent, echter kan je wel een check gebruiken om te zien of de speler dicht bij de pickup is.
Geplaatst: 13 september 201014 jaren comment_1723525 Verander je pickuptype eens van 19 naar 14. Volgens de wiki moet het dan wel mogelijk zijn om 'm met een voertuig op te pakken.
Geplaatst: 13 september 201014 jaren Auteur comment_1723532 ok hij veranderd nu wel maar is het echt niet mogelijk om op een zelfgeplaatst object te landen
Geplaatst: 13 september 201014 jaren comment_1723561 ok hij veranderd nu wel maar is het echt niet mogelijk om op een zelfgeplaatst object te landen Nooit, geprobeerd eigenlijk op zelfgeplaatste objecten, maar je kan er van uitgaan dat de wiki correct is. Je kan ook (race)Checkpoints gebruiken. Verander je pickuptype eens van 19 naar 14. Volgens de wiki moet het dan wel mogelijk zijn om 'm met een voertuig op te pakken. OK, dus nu zeg je juist hetzelfde als ik zei in mijn edit.
Geplaatst: 13 september 201014 jaren comment_1723590 OK, dus nu zeg je juist hetzelfde als ik zei in mijn edit. Overheen gelezen, sorry.
Geplaatst: 14 september 201014 jaren Auteur comment_1723692 maar het zou dus wel werken als ik setvehiclepos(coordinaad van pickup); doe?
Geplaatst: 14 september 201014 jaren comment_1723733 Je kan ook dit doen. Wat MD bedoelt: //Je maakt een pickup maar neem niet type 14, omdat dit door objecten heengaat: CreatePickup(model, type, Float:X, Float:Y, Float:Z, Virtualworld); //En dan ook deze functie gebruiken: if(IsPlayerInRangeOfPoint(playerid, Float:range, Float:x, Float:y, Float:z)) { } EDIT: maar het zou dus wel werken als ik setvehiclepos(coordinaad van pickup);doe? Neen, hoe kan je dat pickup nu oppakken als het naar beneden zakt voor je erbij bent. Bewerkt: 14 september 201014 jaren door Freaksken
hallo, ben bezig met een parkour, en als je dan door een pickup heen rijd verandert je monstertruck naar een sanchez (crossmotor)
alleen als ik erdoorheen rijd doet hij het niet:S
kan iemand hier even naar kijken
alvast heel erg bedankt
Bewerkt: door Morph1