Jump to content
Geplaatst:
comment_1723641

Een splitsing van België lijkt steeds realistischer te worden. De media hebben het er druk mee, en ook vandaag stonden de voors en tegens weer opgesomd in de krant. Ik ben vooral benieuwd naar de meningen van de Belgen onder ons. Dus stem, en onderbouw je mening in een post.

Bewerkt: door guardian1980

• Reacties 74
  • Bezichtigingen 8.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1724027

Als Belgie al splitst zal het zeker niet naar Nederland gaan. Sommige Belgen willen juist splitsen omdat ze dan politiek kunnen doen wat ze willen en niet meer kunnen tegengewerkt worden zoals Wallonie nu wel eens doet. Onafhankelijk zal het worden dan.

Als ze doen zoals Yves Leterme zei "er is 10 minuten politieke moed nodig om BHV te splitsen" zal het wel goed komen. Alleen is Leterme zover niet geraakt. :-(

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1724033

Ik zag dat ik een foutje heb gemaakt in de poll, heb deze aangepast. Hoop dat een ieder wiens stem nu verdwenen is, nogmaals wil stemmen.

Brussel is toch lang niet zo groot als Amsterdam?

Amsterdam: opp. 219,33 km² (waarvan 165,74 km² land), inw. 767.849

Brussel (Brussels Hoofdstedelijk Gewest): opp. 161,38 km², inw. 1.114.042

Qua landelijk oppervlakte dus vergelijkbaar, qua aantal inwoners is Brussel een stuk groter.

Bron Wikipedia.

Geplaatst:
comment_1724036

Amsterdam: opp. 219,33 km² (waarvan 165,74 km² land), inw. 767.849

Brussel (Brussels Hoofdstedelijk Gewest): opp. 161,38 km², inw. 1.114.042

Qua landelijk oppervlakte dus vergelijkbaar, qua aantal inwoners is Brussel een stuk groter.

Bron Wikipedia.

Maar is het vergelijken tussen Amsterdam en Brusssels Hoofdstedelijk Gewest wel een eerlijke vergelijking? Is Brusssels Hoofdstedelijk Gewest niet beter te vergelijken met de stadsregio Amsterdam?

Geplaatst:
comment_1724076

Maar is het vergelijken tussen Amsterdam en Brusssels Hoofdstedelijk Gewest wel een eerlijke vergelijking? Is Brusssels Hoofdstedelijk Gewest niet beter te vergelijken met de stadsregio Amsterdam?

Nee, het Gewest Brussel behoord tot de 'gemeente' Brussel en is zo de stad... van 1.1 miljoen inwoners.

Mocht je de grote agglomeratie checken zit je aan 2.1 miljoen inwoners.

Dit drijft een beetje van de onderwerp af, alsjeblieft niet reageren hierop of PB :)

Geplaatst:
comment_1724113

België bij Nederland doen lijkt me wel een leuk idee, maar als je kijkt naar de wetten in België en in Nederland zit er nogal wat verschil in, het kan wel denk ik maar dan moeten NL en BE samen de wetten veranderen.

Geplaatst:
comment_1724177

Ja, maar België wilt dat niet, en ik geef ze volkomen gelijk daarin. En dan nog, dan word de politiek nog meer chaos en moeten er allerlei aanpassingen gaan plaatsvinden. De wetten in grote lijnen zullen wel hetzelfde zijn, maar die kleine duizenden lijntjes moeten worden aangepast dan, zie dat maar eens te doen zonder dat er chaos ontstaat

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.