Jump to content

Forum Game Reviews


Scarface92

Recommended Posts

gamereviews.png

Informatie

In dit topic kun je de door ons geschreven Reviews en Previews lezen. Deze zijn door een vaste groep leden geschreven, geheel in eigen schrijfstijl. Ook beoordelen we een game door middel van een cijfer en geven we onze uitgebreide mening over een nieuwe game. Er zullen in totaal 4 Redacteurs zijn die het vaste team vormen. Er zijn ook 2 Gastredacteurs, deze personen kunnen een eenmalige Review of Preview schrijven of voor een onbepaalde tijd. Wel moet je echter aan bepaalde eisen voldoen wil je deelnemen als vaste schrijver van het team.

In ons Reactie topic kun je zeggen wat je van onze geschreven Reviews of Previews vindt, en wat er volgens jou beter moet. Kritiek leveren is altijd goed, maar we willen wel dat je je mening onderbouwt. Geef ons tips of opbouwende kritiek en zorg ervoor dat wij er wat van opsteken. Natuurlijk kun je hier ook terecht voor vragen of overige opmerkingen.

Voorwaarden (en Regels)

  • Je moet vloeiend ABN (Algemeen Beschaafd Nederlands) kunnen schrijven.
  • Een Review kun je alleen schrijven uit eigen ervaring, dat wil dus zeggen dat je het betreffende spel zelf hebt gespeeld.
  • Een Review/Preview schrijver moet zijn mening kunnen onderbouwen en tegen kritiek kunnen.
  • Het is gewenst om het dagelijkse game nieuws in de gaten te houden zodat je op de hoogte bent van het nieuws.
  • Het is verplicht om eerst een proef versie van je geschreven Review/Preview op te sturen naar één van de organisatoren. (Dat is in dit geval GrandTheftTwano)
  • We reviewen binnen het team wellicht altijd alleen nieuwe games zo snel mogelijk na uitgave. Het is dus gewenst om over een Next-gen Console te beschikken zodat je geheel uit eigen ervaring Reviews of Previews kunt schrijven over de nieuwste games.

Verder gaan wij er van uit dat je er serieus bij betrokken bent en er écht kijk op hebt.

(Deze regels gelden ook voor het vrijwillig schrijven van een review op het forum)

Aanmelden

Je kunt je aanmelden door een (kleine) motivatie op te sturen naar GrandTheftTwano, waarin wij willen weten waarom jij geschikt bent als vaste review schrijver van ons team. Daarin kunnen we ook goed zien of je de ABN goed beheerst en kan aantonen dat je er interesse in hebt. We beoordelen jullie motivatie en bepalen uiteindelijk zelf wie we toelaten of niet. Als we de ingezonden (niet al te uitgebreide) proef Review of Preview goedkeuren en voldoet aan de eisen wordt je toegelaten tot de groep, en zodoende wordt je een vaste Redacteur van Forum Game Reviews.

De Redacteurs

Gastredacteurs


Reviews

Previews


Beschikbaar op: Bekijk hier de Preview!
Door: GrandTheftTwano
Gespeeld op: Nog niet beschikbaar

Nintendo 3DS
Beschikbaar op: Bekijk hier de Preview!
Door: Gtaboy107
Gespeeld op: Nintendo 3DS (Officiële uitgave op 25 maart 2011)


Heb je vragen of wil je iets anders melden? Stuur een PB naar

Kai-Shockwave, Visser23 of GrandTheftTwano.

Gelieve niet te reageren in dit topic. (Dit topic is alleen bedoeld voor het publiceren van de geschreven Reviews/Previews, reageren kan in het daarvoor bedoelde Reactie topic.)

Met vriendelijke groeten,

De organisatoren

Laatste update:

Bewerkt: door GrandTheftTwano
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

[Review] Red Dead Redemption: Undead Nightmare



Geschreven door: GrandTheftTwano

Undead Nightmare is een nieuwe uitbreiding voor Red Dead Redemption. Deze keer geen extra's voor de multiplayer maar krijgen we een geheel nieuw singleplayer avontuur voorgeschoteld. Dankzij een infectie in het wilde westen van Red Dead Redemption veranderd iedereen in een zombie. Of het nou beesten of andere rare wezens zijn, het maakt niet uit, de gekste zombies bestaan in dit avontuur. Ook John's vrouw en zoon zijn het doelwit geworden, daardoor gaat hij vervolgens dit mysterieus probleem onderzoeken.

Al snel kom je weer diverse bekende personages uit het normale spel tegen. Er ontstaan veel vreemde confrontaties en mysterieuze gesprekken, maar John Marston blijft rustig en kalm en denkt het wel onder controle te hebben. Uiteindelijk realiseert John zich de ernst van de zombie plaag in. John is nog steeds een eenvoudige cowboy alleen moet hij het nu opnemen tegen schreeuwende en halfdode zombies. De gehele wereld van Red Dead Redemption heeft nu een donker sfeertje gekregen met de bijpassende mysterieuze muziek. Al snel ontdekt John dat elk stadje en gebied onveilig wordt gemaakt door zombies. Zo is bijvoorbeeld Blackwater veranderd in een spookstad waar je moet zien te overleven. Zodra je overlevenden op de radar ziet verschijnen kun je die assisteren door ammunitie te geven, of je kunt er voor kiezen om alles in je eentje op te knappen. Het is net wat jou het verstandigste lijkt, zodra je alle overgebleven zombies hebt doodgemaakt is het stadje (voorlopig) veilig, dit wordt ook aangegeven op de map. Als je een bepaald plaatsje hebt veilig gemaakt kun je daar vervolgens overnachten (Opslaan). Naast het veilig maken van gebieden kun je uiteraard ook de personages helpen met hun problemen. Zo moet je bijvoorbeeld van Seth een aantal begraafplaatsen schoonvegen en Marshal helpen met het zoeken van twee andere bekende personages.

reddeadundeadnightmare.jpg

Deze uitbreiding bevat niet alleen nieuwe missies maar ook wapens en (ondode) paarden die door het virus zijn getroffen. Als je zo'n paard vangt kun je hem nauwelijks normaal besturen, ze hebben geen hersens en gaan volledig hun eigen weg. Ook kun je andere mysterieuze paarden treffen in het wilde westen, elk paard heeft zo z'n eigen mysterieuze specialiteit. De een heeft een skelet kop en de andere heeft vlammen om zich heen. Als nieuwe wapen krijgt John een fakkel, ideaal op een zombie compleet mee te verwoesten. Een leuke specialiteit is de executie mode, als je dichtbij een zombie staat en vervolgens toeslaat met je vlammende fakkel, krijg je een spectaculaire animatie te zien. Een hele leuke toevoeging als je het mij vraagt, ook is het makkelijk als je de zombies een tijdje zat bent. Ook krijg je in de loop van het spel de beschikking over het zogenoemde heilige water, hiermee kun je zombies in blauwe vlammen laten vergaan. Het beste is om een zombie gelijk door zijn hoofd te knallen, hierdoor zijn ze meteen dood (wat ook meestal het geval is bij zombies). Uiteraard kun je de Dead Eye slow motion weer gebruiken, dit maakt het eens stuk makkelijker als de zombies in grote groepen op je af komen rennen. In deze situaties kun je ook de afgezaagde shotgun gebruiken, deze is erg dodelijk op korte afstand.

Naast het fantastische singleplayer avontuur brengt Undead Nightmare ook nog eens een multiplayer mogelijkheid met zich mee. Je kunt het met meerdere spelers opnemen tegen de angstaanjagende zombies. Door bijvoorbeeld zo lang mogelijk te overleven op een kerkhof. Maar je kunt ook bepaalde gebieden veroveren die andere beheren, ook moet je je eigen gebied zien te verdedigen. Kortom, zoveel mogelijk zombies afknallen met de hulp van je vrienden! Undead Nightmare speel je ongeveer in 5 uur uit, maar buiten het verhaal zijn er genoeg verschillende zijmissies en challenges om je mee bezig te houden.


Pluspunten:

+ Nieuw Singleplayer avontuur

+ Veel (nieuwe) zijmissies en Challenges

+ Undead Overrun-modus (Multiplayer)

Minpunten:

- Besturing kan soms irritant zijn

Eindcijfer: 9

Bewerkt: door GrandTheftTwano
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Review: Call of Duty: Black Ops



Geschreven door: Velaro

Ongeveer een jaar na de release van Modern Warfare 2 wordt Call of Duty: Black Ops op ons losgelaten. Dit jaar was het weer de beurt aan Treyarch. Is het meer dan een Modern Warfare 2-kloon, zoals de game soms wel spottend genoemd wordt?

De hoofdpersoon is Alex Mason en je begint de game vastgeketend in een stoel, terwijl je ondervraagd wordt door een onbekend persoon. Er worden Alex elektrische schokken toegediend, omdat hij er niet in slaagt te antwoorden op de vragen. Dan wordt gevraagd wat je gedaan hebt op bepaalde momenten in de Koude Oorlog, waarna je overschakelt naar dat bepaalde moment en speel je in feite wat er gebeurd is. Vaak vormen zulke momenten de overgang tussen de missies. De gebeurtenissen in Black Ops spelen zich af van de Tweede Wereldoorlog tot aan de Koude Oorlog in 1968. Je speelt ook niet altijd dezelfde persoon. Soms wordt er overgeschakeld naar een andere soldaat, zodat de gebeurtenissen uit een heel ander perspectief worden bekeken. Het verhaal is op zijn minst interessant te noemen, en zal de spelers boeien tot het einde. Er worden steeds meer vragen gesteld tijdens het spelen, en op het einde worden de meeste hiervan beantwoord. Maar niet allemaal..

De singleplayer zit vol actie en speelt zich af op heel diverse gebieden zoals Vietnam, Laos, een besneeuwd berggebied, enzovoort. Er zijn genoeg momenten waar de speler gebruik maakt van een voertuig. Echter werkt de besturing van deze voertuigen niet echt goed, waardoor deze momenten het tempo uit de game halen. De graphics zijn ook niet bepaald goed. Nog altijd wordt dezelfde engine als van Modern Warfare gebruikt, en dit merk je. Dit kon echt wel beter, zeker als je weet dat Modern Warfare 2 betere graphics had, en dat een jaar eerder. De singleplayer speelt heel snel en voelt heel cinematisch aan. Hou je klaar tijdens de cutscènes, want voor je het weet moet je ingrijpen bij een gevaarlijke situatie. Wat het cinematische gevoel nog versterkt, zijn de slow-motion momenten die af en toe gecreëerd worden. Zo schiet je bijvoorbeeld een Vietnamese soldaat van een boot en zie je de reis van de kogel tot in zijn hoofd. Dit gebeurt ook als je een speciaal wapen in handen krijgt, zoals een vuurspuwende SPAS-12, ook wel Dragon's Breath genoemd. Dit is niet het enige unieke wapen in de game: ook een kruisboog is van de partij. Met gewone pijlen, of pijlen die enkele seconden nadat ze zijn afgevuurd, ontploffen. De campaign duurt langer dan in andere Call of Duty-games. Natuurlijk hangt dit af van de moeilijkheidsgraad die je kiest. Veteran is beslist niet makkelijk te noemen. Ga iets te lang uit je cover en je bent dood. Soms lijken de vijanden te blijven spawnen tot je aan een bepaalde checkpoint komt, en dit is misschien wel de grootste ergernis aan de singleplayer. Ook kampt het spel met enkele slordige bugs; zoals de persoon die je moet volgen, blijft haken aan een object. Dan kan je de hele missie opnieuw beginnen. Er is jammer genoeg geen functie om meer dan één checkpoint terug te keren.

WMD_Preview.JPG

De multiplayer is in Black Ops gefocust op een zeer vergaande customization. Deze keer zit je niet vast aan de bestaande Titles en Emblems. Sterker nog, je moet ze zelf maken. Je krijgt pagina's vol met symbolen die je hiervoor kan gebruiken. Zo kan je je eigen unieke Callsign maken. Als je wil kan je je zelfgemaakte Emblem op je wapen zetten. Ook de clantag kan je laten graveren in je wapen.

CustHorseScrn--article_image.jpg

De grootste verandering in de multiplayer is de introductie van COD Points. Hiermee kan je zowat alles kopen: van camo's tot perks, killstreaks en wapens. Let wel op: niet alle wapens kan je meteen in het begin kopen. Wapens worden nog steeds geunlocked op een bepaald level, en daarna moet je ze nog eens kopen om ze te kunnen gebruiken. De andere dingen kan je wel meteen in het begin kopen, echter zijn sommige dingen voorbehouden voor bepaalde Prestige levels. Ook contracts maken hun opwachting in de multiplayer van Black Ops. Dit zijn ook een soort van challenges, maar je betaalt een bepaalde som COD Points om ze geldig te maken. Hierna heb je een bepaalde hoeveelheid ingame-speeltijd om ze te vervullen. Als je erin slaagt deze te vervullen, krijg je je inzet terug met een bepaalde som COD Points (soms ook XP) erbovenop. Dit wil niet zeggen dat de challenges verdwenen zijn. Nog steeds zijn de gewone challenges van de partij.

Wager Matches zijn ook nieuw in dit deel van de Call of Duty-reeks. Je kan COD Points inzetten op jouw overwinning in speciale gametypes. In 'One in the Chamber' heb je één kogel in je pistool. Als je hiermee een tegenstander neerschiet, krijg je een nieuwe kogel. Als je mist, kan je je vijand knifen om zo weer een kogel te krijgen. Gebruik je drie levens op, en het is gedaan voor jou. Degene met de meeste kills wint. In 'Weapons Game' begin je ook met een pistool. Telkens als je een vijand neerschiet, krijg je een nieuw wapen. Als je met alle twintig wapens als eerste een kill hebt gehaald, win je. In 'Sharpshooter' krijgt iedereen hetzelfde wapen. Om de 45 seconden verandert dit naar een ander willekeurig wapen. Door mensen te doden word je beloond met perks en scorevermenigvuldigers. In het gametype 'Sticks and Stones' krijgt de speler alleen een Tomahawk (bijl), een kruisboog en een ballistic knife. Je wint hier als je een bepaalde scorelimiet bereikt. Bij kills met de ballistic knife en de kruisboog krijg je 100 punten, maar met een gewone melee kill maar 25 punten. Het is dus strategisch gezien aangewezen zoveel mogelijk de kruisboog en het ballistic knife te gebruiken. Echter, als je gedood wordt door een Tomahawk, worden je punten gereset naar nul.



Natuurlijk is er weer een Prestige Mode. Deze keer kan je maar liefst 15 keer in Prestige Mode gaan, telkens met een unlock. Zo unlock je bijvoorbeeld op de 11de prestige gezichtstattoo's en gouden camouflage voor je wapen bij de 14de prestige.

Verder hebben de makers grondig gesleuteld aan de Killstreaks. Deze keer worden de kills die je maakt met je Killstreak Rewards, niet opgeteld bij je Killstreak. Dit is een hele verbetering, aangezien je nu zelf het werk moet opknappen. Er is dus geen sprake van mensen die in een hoekje zitten terwijl hun helikopter iedereen neerschiet. Om Killstreak Rewards te krijgen, zul je zelf mensen moeten doden. Dit zorgt er ook meteen voor dat er heel wat minder Killstreak Rewards worden ingezet. En natuurlijk gaan mensen minder snel campen. In het begin zijn de killstreaks standaard ingesteld op drie (UAV), vijf (Care Package) en zeven kills (Attack Helicopter) ingesteld. Er zijn in Black Ops enkele nieuwe Killstreak Rewards. Ten eerste is er de RC-XD, een autootje op afstandsbediening, beladen met explosieven. Je rijdt ermee door het level, en als je dichtbij een vijand rijdt druk je op de 'detonate'-knop. Als je te lang rondrijdt, zal het autootje vanzelf ontploffen. Een plaatsbaar SAM-Turret schiet automatisch alle voertuigen uit de lucht. Een Napalm Strike zet een gekozen gebied in brand. De Blackbird is nog iets beter dan de UAV: niet alleen de vijanden worden getoond, maar ook hun richting. Met het Gunship kan je je eigen helikopter besturen.

black-ops-kill-streaks.jpg

Zombies zijn ook weer van de partij in Black Ops. Er is een zombie-mode waarin ze in verschillende golven op je worden losgelaten. Dit zorgt nog eens voor extra speelplezier. Vooral met vrienden is het leuk om deze mode samen te spelen.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

CONCLUSIE

Call of Duty: Black Ops is zeker geen MW2-kloon. Treyarch heeft een goede game geleverd met een bovengemiddeld lange singleplayer. Ook het verhaal is opmerkelijk goed voor een Call of Duty-game. De multiplayer is veel gebalanceerder dan in MW2 het geval was, en dit maakt het een stuk minder frustrerend om te spelen. Ook de vele nieuwe toegevoegde features, zorgen voor meer speelplezier en een verfrissing van de Call of Duty-reeks.

+ Goed verhaal

+ Bovengemiddeld lange speelduur

+ Enorm hoge replay-waarde multiplayer

+ Wager Matches

+ Zeer vergaande customization

- Matige graphics

- Slordige bugs

- Besturing voertuigen

87%

Bewerkt: door GrandTheftTwano
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Review Gran Turismo 5

Geschreven door:

Velaro

xfyst4.jpg

Nadat Gran Turismo 5 enkele keren was uitgesteld, verscheen de game eindelijk op 24 november. Door het lange wachten werden de verwachtingen alleen maar hoger. Maakt Polyphony Digital ze ook waar?

Gigantisch veel wagens

De nieuwe telg in de Gran Turismo-reeks bevat zowaar meer dan duizend auto's. Wel moet hierbij vermeld worden dat slechts ongeveer 20% hiervan een zogenaamde 'premium car' is. Dit wil zeggen dat er veel meer detail is verwerkt in het model, en dat ze er simpelweg veel beter uitzien op je beeldscherm. De kwaliteit van deze auto's is verbluffend, en ook het interieur is tot op het kleinste detail nagemaakt. Het overige deel zijn allemaal 'standard cars'. Deze zien er helemaal niet PS3-waardig uit. Het is jammer dat deze wagens er niet beter uitzien. Bij het racen in zulke wagens kan je ook niet gebruik maken van de cockpit view. Alleen de premium cars kan je nieuw aankopen bij de dealers, de rest kan je slechts tweedehands bij de occasiondealer kopen. Je moet hiervoor ook geluk hebben: per race die je hebt gedaan, komen er zes random standard cars bij de lijst, en verdwijnen de zes oudste. Hier vind je de volledige carlist van de game.

Racen met je favoriete muziek

Tijdens het racen kan je luisteren naar je eigen muziek. Het enige wat je hoeft te doen, is in het muziek-menu de gewenste muziek selecteren die op de harde schijf van je PS3 staat. Je kan natuurlijk ook gewoon naar een van de andere standaardnummers die de game rijk is, luisteren. Een leuke toevoeging. Met geluid zit alles goed in de game; de motorgeluiden veranderen naargelang de view die je kiest, en alles klinkt gewoon goed.

GT-modus

In de GT-modus kan je werken aan je carrière. Dit is een volledig aanpasbaar menu, dat overzichtelijk is vormgegeven. Van hieruit kan je naar de verschillende onderdelen van de game gaan. Ook een arcade-modus is aanwezig. Daarin kan je racen waar je maar wilt, met welke auto je ook wilt.

gran_turismo_5_1_cd_gallery.jpg

Indeling

De carrièremodus in GT5 is ingedeeld in drie grote delen: A-spec, B-spec, de Special Events, en het behalen van licenties.

A-spec

A-spec omvat verschillende kampioenschappen en afzonderlijke races waar je zelf de coureur bent. Op deze races staan meestal bepaalde restricties: zo mag je bij het Festival Italia alleen maar met een Italiaanse wagen rijden, en bij de 'British Lightweights' alleen maar met een Britse wagen die minder dan 1200 kilogram weegt. De restricties zorgen ervoor dat de races enigszins gebalanceerd blijven, alhoewel er soms sprake is van een rare indeling. Zo kan je bij een kampioenschap dat bedoeld is voor Franse wagens, ook vrolijk deelnemen met een Bugatti Veyron. Na het winnen van een kampioenschap of race, word je meestal beloond met een wagen.

selqf4.jpg

B-spec

B-spec omvat dan weer de kampioenschappen en races waar je niet zelf achter het stuur hoeft te kruipen. Jij geeft je zelfgemaakte coureur instructies. De opzet hiervan is simpel: je kan hem aanmanen om sneller te rijden, de snelheid vast te houden, sneller te gaan rijden, of om in te halen. De laatste twee zorgen ervoor dat je coureur verhit wordt, waardoor hij sneller fouten maakt. Het beste is om het streepje dat de gemoedstoestand van je coureur aangeeft, in het midden te houden. In latere, lange endurance races heb je ook de mogelijkheid om je coureur al dan niet een pitstop te laten uitvoeren. Alle races en kampioenschappen zijn hetzelfde als diegene in de A-Spec-modus, met het verschil dat er hier steeds een veel hoger aantal rondes gereden moeten worden. Dit zorgt ervoor dat deze modus erg tijdrovend is. Later zal een functie toegevoegd worden, zodat je de B-Spec modus vanop je PC kan bedienen.

GT%20823.jpg

Special Events

De 'Special Events' zijn een geval apart. Je kan hier racen onder het toeziend oog van beroemde coureurs, zoals Jeff Gordon en Sébastien Loeb. Verder worden hier races gehouden op speciale parcours, zoals de Top Gear Track en de Nürburgring. Deze laatste track leer je kennen door middel van de AMG Race Academy. Dit is slechts een greep uit de Special Events. Al met al is dit een zeer leuke toevoeging, met name omdat dit de afwisseling in grote mate bevordert.

4997216830_e4a85e17cc.jpg

Licenties

Wederom kunnen er licenties behaald worden. Een licentie bestaat uit meestal tien korte proeven, waarop je minimum brons moet behalen om geslaagd te zijn. Echter moet je deze niet verplicht halen om deel te kunnen nemen aan races. Toch kan het interessant zijn om de basis onder de knie te krijgen.

A.I. en handling

De A.I. is meestal voldoende goed; de ideale lijn wordt niet zomaar blind gevolgd. Dit is niet altijd het geval: soms kan de A.I heel frustrerend zijn: zo mag je bij bepaalde races niet botsen, en dan ramt een tegenspeler je keihard, waardoor je gediskwalificeerd wordt. Gelukkig komt dit niet vaak voor. De handling is zoals je kan verwachten van een simulator: voor een bocht zal je moeten remmen, als je niet telkens in de berm wil vliegen. Bij hoge snelheden kan je genieten van een intens snelheidsgevoel. Natuurlijk verschillen de auto's onderling allemaal op het gebied van handling: met de ene auto zal je bijvoorbeeld heel traag de bocht moeten inrijden, en met de andere kan je de bochten weer met hoge snelheden nemen.

Beloningen

Bij het voltooien van een race of kamioenschap, verdien je Experience Points en credits. Met de XP kan je in level stijgen, en zo meer auto's en races unlocken. De credits kan je uitgeven aan auto's en upgrades voor je wagen. Bovenop de XP en credits, krijg je meestal ook nog een wagen als beloning. Soms zijn deze beloningen levelgebonden: om de 5 levels unlock je meestal een nieuwe categorie races. Schade wordt pas op een hoger level geunlocked. Het zou beter zijn moest dit al in de lagere levels gebeuren.

Tuning

Het tunen is zeer uitgebreid. Je kan jouw auto aanpassen op gebied van de carrosserie, de motor, het inlaatsysteem, de uitlaat, monteerbare turbokits, de overbrenging, de aandrijflijn, de ophanging en de banden. Een hele waslijst aan mogelijkheden dus. Ook aan de die-hard tuners is gedacht: je kan bijvoorbeeld de hele ophanging en overbrenging tot in de kleinste puntjes wijzigen. Je zal het tunen ook nodig hebben. Meestal zal je niet in staat zijn om de finish te bereiken met een volledig standaard wagen. Het tunen gaat niet alleen onder de motorkap: ook aan het uiterlijk kan gesleuteld worden. Zo kan je spoilers en uitbouwen installeren op je wagen, en kan je de velgen vervangen voorzien van een likje verf.

Graphics

De premium cars kunnen er dan wel fantastisch uitzien, zoals eerder gezegd moet je van de standard cars niet veel verwachten qua uitzicht. Verder lijkt er ook minder aandacht besteed te zijn aan de omgeving van bepaalde circuits. Het ene circuit ziet er erg gedetailleerd uit, maar aan een ander lijkt dan weer veel minder aandacht besteed.

Fotomodus

In de fotomodus kan je foto's maken van je favoriete bolide. Er zijn hiervoor twee mogelijkheden: foto's maken tijdens races, wat je moet doen door een replay van de race op pauze te zetten. Dan kan je alles instellen aan de camera, van lichtsterkte tot scherpte. De afwezigheid van de functie om terug te spoelen of vooruit te spoelen, is behoorlijk irritant. Je moet namelijk exact op het juiste moment op pauze drukken. Gelukkig is er aangekondigd dat dit zal geïmplenteerd worden door middel van een update, waardoor dit probleem ook (hopelijk snel) van de baan zal zijn. Er is ook een speciale modus om foto's te maken, genaamd 'Reisfoto's'. Hiermee kan je enkel foto's maken van premium cars, op mooie locaties doorheen de hele wereld. Dit is een leuke toevoeging, en het eindresultaat is vaak prachtig.

wwevcp.jpg

Multiplayer

Ook een multiplayer is deze keer niet afwezig. Speel samen met je vrienden in je eigen 'Lounge', of join een server met andere mensen van over de hele wereld. De multiplayer had eerst te kampen met problemen, maar ondertussen gaat alles vlot. Met een update is er overigens voor gezorgd dat er nu ook online XP en credits verdiend kan worden.

Vrienden

Je kan je vrienden uitgebreid volgen: in het logboek kan je zien wat je vrienden allemaal aan het doen zijn op het moment in de game, en kan je de laatste ontwikkelingen lezen. Je kan ook auto's naar elkaar sturen, en er is de functie om elkaars lobby te joinen. Ook aan communicatie is gedacht: verstuur in-game mails naar je vrienden, of schrijf berichten op hun prikbord. Ook is er de optie om auto's uit te wissselen.

GT5-Community.jpg

Conclusie

Zowel beginners als echte autofreaks zullen enorm plezier beleven aan deze game. Beginners leggen de lat misschien laag en zijn tevreden met brons, maar anderen willen dan weer per sé goud behalen. Ook met het tunen zien we hetzelfde: je kan alleen de basis doen, maar je kan ook je auto helemaal finetunen naargelang je rijstijl. De beleving van de game is dus voor iedereen verschillend. Er is keuze uit véél wagens, alleen is de kwaliteit van de standard cars jammergenoeg behoorlijk slecht. De special events zorgen voor genoeg afwisseling, en ook de multiplayer en de fotomodus zorgen zijn een leuke extra. We kunnen Gran Turismo 5 met recht een topper noemen.

Pluspunten

Grote hoeveelheid auto's

Prachtige premium cars

Mooie vormgeving menu's

Zeer uitgebreide tuning

Special events

Vlotte communicatie met vrienden

Zeer hoge replay-waarde

Minpunten

Weinig aandacht besteed aan omgeving bij sommige circuits

Kwaliteit standard cars ondermaats

Wisselvallige A.I.

90%

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

[Review] Battlefield Bad Company 2: Vietnam

Geschreven door:

Velaro

2mh6eeh.jpg

Met Vietnam biedt Dice een uitbreiddingspakket aan voor Bad Company 2. Bieden ze hiermee kwaliteit, of laat je deze DLC beter links liggen?

Algemene informatie

Voor dit uitbreidingspakket moet je beschikking hebben over Battlefield: Bad Company 2. De prijs bedraagt 1200 Microsoft Points of €12,99. In ruil hiervoor krijg je vijf nieuwe maps (geheel in Vietnam-stijl) en vijftien wapens, die je niet hoeft te unlocken. BC2 Vietnam staat los van BC2, in de betekenis dat je Vietnam afzonderlijk speelt, dus met zijn eigen maps en andere features. Je rank uit BC2 blijft echter wel bewaard, zodat je niet van nul af aan opnieuw moet beginnen. De multiplayer is zoals we van Dice (en BC2) gewend stabiel en zonder lag. Ook de balans zit goed.

De jaren '60

Het is duidelijk merkbaar dat de game zich veel eerder dan BC2 afspeelt: zo is alles wat ouder. Geen defibrillators, maar syringes en ook de repair tool is veranderd door een oudere versie. Je kan ook geen scopes op je wapen zetten. Sommige wapens zijn ons bekend uit BC2, anderen zijn dan weer nieuw. Het meest opvallende nieuwe wapen is absoluut de vlammenwerper: ga op pad en steek je vijanden in brand.

Voertuigen

Ook nieuwe voertuigen zijn van de partij. Twee tanks, drie lichte voertuigen, een helikopter en een boot kan je besturen in BC2 Vietnam. De meest bekende hiervan is waarschijnlijk de Huey-helikopter. Een tamelijk wendbare helikopter die voorzien is van raketten en machineguns. Zelfs een Tuk Tuk is van de partij.

2uf6r6w.jpg

Omgeving

Dice heeft er zoals je ziet alles aan gedaan om een echt Vietnam-gevoel te creëren, en hierin zijn ze ook geslaagd. Zo vecht je je een weg door rijstvelden, bamboe, kleine riviertjes en heuvels. De focus lijkt hier meer te liggen op close quarter combat, hoewel er ook genoeg mogelijkheden zijn voor snipers. De maps zijn kwalitatief, en erg leuk om te spelen. Bijvoorbeeld bij Hill 137 vechten de aanvallers zich eerst een weg naar boven, om dan met behulp van een tank verder te geraken op een door napalm verschroeid terrein. Tussen de maps onderling is genoeg variatie.

2i9nz47.jpg

Geweldige soundtrack

Niet alleen de maps, maar ook de soundtrack versterkt dit gevoel. De game bevat (oorlogs)muziek uit de jaren '60. Het is geweldig als je in een voertuig zit en de vijand probeert onderuit te halen met zulke muziek op de achtergrond. Voorbeelden van nummers die deze DLC bevat zijn 'Ride of the Valkyries' en 'Fortunate Son'.

Conclusie

Deze DLC zorgt voor vele extra uren plezier. Voor mensen die misschien een beetje uitgekeken waren op BC2, is dit de ideale oplossing. Er is genoeg variatie, en door middel van voertuigen, muziek en omgeving roept Dice een echt Vietnam-gevoel op. Zeker de moeite dus.

+ DLC biedt waar voor je geld

+ Echte Vietnam-sfeer

+ Leuke, variërende maps

95%





Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

[Preview] L.A. Noire

Geschreven door:

GrandTheftTwano

In L.A. Noire kunnen we eens een keer niet als misdadiger of crimineel aan de slag, deze keer speel je als agent bij de politie van Los Angeles. De game ligt pas in Europa op 20 mei in de winkels maar wij bespreken hem alvast door. Wat zijn de verwachtingen van dit spel en hoe gaat het zich bij de gamers uitpakken?

L.A. Noire is een Detective Game die volledig draait om het oplossen van diverse misdaden in Los Angeles. Het spel speelt zich af in 1947 en je speelt als Cole Phelps, een agent van de politie uit Los Angeles. Het spel word ontwikkeld door Team Bondi (ook wel bekend van The Getaway) en uitgegeven door Rockstar Games zelf. De game word aangegeven als actie/avontuur genre, maar het brengt ook een open wereld met zich mee. We kunnen dus vrij rondlopen in het Los Angeles van L.A. Noire en ondertussen zoek je uit wie de dader is.

550w_gaming_la_noire_1.jpg

Gameplay

In de verschenen trailers hebben we gezien dat Cole Phelps verschillende misdaden moet oplossen en dat het soms een mysterieuze wending kan hebben. Over de gameplay zelf is nog niet veel bekend, wat we wel weten is dat je scherp moet blijven als er een cutscene verschijnt. Je kunt er aanwijzingen in vinden en dat brengt je weer een stapje dichter bij de dader. Je hoeft zelf gelukkig niet al je aanwijzingen en ontdekkingen te onthouden, dit word opgeslagen in een notitieboekje waarin je altijd kunt kijken. Ook kun je bepaalde voorwerpen vinden die je kunt gebruiken als aanwijzing van een misdaad.

Animaties

Veel game studio's gebruiken motion capture voor de animatie bewegingen van de game, zo ook Team Bondi. Maar zij maken er op een heel bijzondere manier gebruik van. Ze hebben ruim 32 camera's opgehangen om de kleinste details te registreren, dit maakt de animatie beelden natuurlijk heel realistisch. Daarvoor hebben ze ruim 300 acteurs die dit gaan vastleggen, dit is het debuut voor het nieuwe MotionScan waar Team Bondi alles mee registreert. Uiteindelijk moet dit er voor zorgen dat elk klein detail zo goed mogelijk word geregistreerd en de gezichtsuitdrukkingen nog maar nauwelijks van echt zijn te onderscheiden.

Verhaal

L.A. Noire zal dus uit een open wereld bestaan waarin je diverse misdaden moet zien te ontrafelen. Wat je ook moet zien uit te vinden is wie de waarheid spreekt en wie niet, net als in een echt politieonderzoek. Dit kun je ook weer herkennen aan de gezichtsuitdrukkingen van bepaalde personen, daardoor kun je zien of iemand iets achterhoudt. Cole Phelps krijgt bij elke ondervraging de mogelijkheid uit 3 keuzes, beschuldigingen, geloven of te twijfelen. L.A. Noire heeft ruim 50 uur aan dialogen en dat is erg veel voor een game, dit zorgt met name voor leuke ervaringen en dat je verschillende richtingen op kan gaan, als gevolg van jouw acties. Het verhaal bestaat niet alleen maar uit ondervragingen maar biedt ook achtervolgingen en schietpartijen door de stad, wat weer voor veel actie zorgt. Cole Phelps begint aan een reeks kleine misdaden maar schopt zich omhoog en word later in het spel op diverse moordzaken gezet.

LA%20Noire_screenshot_PS3_142--article_image.jpg

Verwachting

Ik was niet meteen verkocht na het zien van de eerste trailers, maar nu er meer over bekend is weet ik zeker dat deze game tussen mijn collectie komt te staan. De graphics zien er ontzettend goed uit en de gezichtsuitdrukkingen zijn van hoog niveau. Ik zit in ieder geval erg te wachten op deze game, het brengt iets compleet nieuws met zich mee en dat is erg uitdagend. Een open wereld waarin je als een detective speelt spreekt me erg aan. Ik heb hoge verwachtingen van L.A. Noire en ik weet zeker dat ze deze gaan waarmaken. Ben vooral benieuwd naar het oplossen van misdaden en het hele verhaal er omheen, in combinatie met de fantastische graphics en animaties. Dit word zeker een top game van dit jaar, helaas moeten we nog heel even wachten tot 20 mei.

Bewerkt: door GrandTheftTwano
Link to comment
Delen op andere websites

[Preview] Nintendo 3DS

Geschreven door:

Gtaboy107

5047414482_8d4990b1d9.jpg

Dinsdag 8 februari was het zover, ik mocht naar de 3DS Kick Off Launch in Amsterdam. Spannend als Nintendo fan, maar grote vraag: Was De Sims 3 speelbaar en hoe zit het met dat 3D effect? Lees snel door voor meer informatie.

Ik kreeg opeens Zondag een mailtje van Nintendo dat ik naar de Launch mocht komen. Ik was helemaal zenuwachtig, want dit was mijn eerste event. Hoe zou ik reageren en wat zal er te zien zijn? Om half 8 moest ik er Dinsdag zijn, maar ik vroeg me af hoe ik in hemelsnaam door de spits zou komen. Nou, Dinsdag nadat ik uit school kwam en bij de ortho was, ging ik erheen. En verhipt, ik was gewoon om kwart voor 7 er al. Toen bleek dat de zaal pas open ging om half 8. Maar om kwart over 7 konden we de warme Kelder van TrouwAmsterdam in. Nadat ik mij bij de pers had aangemeld –een heerlijk moment, al zeg ik het zelf- ging ik naar boven. Ik keek naar 4 exemplaren van de 3DS achter glas die video’s van games speelden die pas ergens in de zomer zouden komen. Ik ging onder het bord zitten waar The Sims 3 op stond. Spannend, spannend. Laat het niet zo lang meer duren, dacht ik.

Maar het duurde nog lang. Om 8 uur eindelijk ging er iemand praten en dat was Sarah Dijkstra, de PR dame van Nintendo. Na een filmpje gezien te hebben die ik op internet allang had gezien zei Sarah:’’Hier zijn de Nintendo-dames!’’ Oftwel, de 3DS exemplaren hingen aan de dames. Niet mis, maar ik hoopte van niet. Toen kwamen er nog jongens en kon ondergetekende zich niet inhouden voor een flauw grapje. Een goed uitziende dame kwam op ons af, maar dat deed me deze keer niet veel, wat ze in haar goddelijke handen had deed me pas blij kijken. Ik kreeg gelijk De Sims 3 in mijn handen! Ik kon het allemaal maar niet geloven. Hoe zou het spelen?!

nintendo-3ds-voorkant.png

Ik zag het beginscherm van De Sims 3 voor de DS, wat mijn vermoedens al verwacht hadden. Zal het dan toch een opgepoetste 3D versie zijn van de DS game? Ik ging een Sim maken en keek gelijk naar alle opties die beschikbaar waren. Het zag er erg goed uit, ik kan zeggen dat het zeker eruit zag als De Sims 2 op de PC op hoge kwaliteit. Het zag er top uit en ik zag niet snel een pixel. Er waren wel wat haarstijlen, maar ik vond het niet echt veel. De kleding had wel wat meer keuze en het zag er dan ook goed uit. Toen ik eindelijk eens wens had gekozen nadat ik de eigenschappen had ingevoerd zei de dame dat je alleen een Sim kon maken. Daar was de teleurstelling. Maar ik moet niet zeuren, ik heb gewoon wel even een Sim ermee kunnen maken!

Daarna ging ik als een gek naar boven, waar mijn favoriete game in de 3DS zat. The Legend Of Zelda: Ocarina Of Time. De Nintendo 64 game was al een groot meesterwerk, dus ik vond het niet erg om 30 minuten in de rij te staan, terwijl het snikheet was in de ‘’club’’. Ik mocht een demo van 8 minuten spelen, het was een heerlijk gevoel. Het zag er fantastisch uit en het speelde heel erg fijn. Ik ben echt onder de indruk van het 3D effect dat de 3DS heeft, aangezien het gewoon snel en scherp is.

Ik kreeg geen hoofdpijn van het spelen en ik kon gemakkelijk meekijken bij mensen die op de 3DS speelden, terwijl anderen het tegenovergestelde zeiden. Er was een groot aantal games en ik vond elke game er zeer goed uitzien. Zelfs Nintendogs + Cats zag er leuk uit. De dame van Nintendo zei als ik het goed had verstaan dat er nog spraakherkenning zou komen. Leuk nieuwtje die ik niet zo snel ergens kon vinden. Veel pers was er, zoals redactieleden van de [N]Gamer(Blad over Nintendo waar ondergetekende fan van is), Power Unlimited, Gamekings en Gamebreak. Ik heb mijn ogen gewoon uitgekeken, terwijl het voor sommigen gewoon de normaalste zaak van de wereld is. Om 10 uur ging ik naar huis, omdat ik de dag erna nog school had, maar niet voordat ik een keycoard en een 3DS pen heb gescoord. Ik heb jaloerse blikken gehad op school en iedereen hing aan mijn lippen. Kan het niet altijd zo zijn? Serieus, als je de 3DS nog niet hebt besteld, raad ik je aan dat snel te doen, aangezien het gewoon innovatief is en het er fantastisch en scherp uit ziet. Bedankt aan Nintendo en David Oppenheim, dankzij hem kon ik erheen.

De Goodies(Dank aan Francis du Mortier).

3pqkz.jpg

Bewerkt: door GrandTheftTwano
Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

[Review] Kinect-games



Geschreven door: guardian1980

Eind 2010 lanceerde Microsoft de Kinect voor de Xbox 360. Bij dit apparaat kwamen ook een aantal spellen uit. Omdat deze spellen allemaal redelijk eenvoudig zijn, worden er hier vier tegelijk belicht.


6c5a7380-1b21-40d3-a64d-a1999eb78a27.JPG?v=1#adventures_thumbnail.JPGKinect Adventures

Kinect Adventures is het spel dat bij de Xbox 360 Kinect wordt geleverd. De bedoeling van het spel is dat je door het voltooien van avonturen de rang van Expert Avonturier behaalt. Er zijn vijf verschillende onderdelen.

• 20.000 lekken: plaats je handen, voeten en hoofd zodanig dat je de lekken kan stoppen.

• Rivierrace: Ga in een rubberbootje over een woeste rivier met vele stroomversnellingen.

• Rallybal: Sla met een bal alle dozen kapot.

• Reflexrichel: Leg een parkoer af, maar pas op voor de obstakels die tevoorschijn komen.

• Ruimteplop: Gewichtsloos rondzeven was nog nooit zo leuk.

Soms moet je zoveel mogelijk muntjes verzamelen, soms moet je een bepaalde prestatie binnen een bepaalde tijd afleggen.

In je eentje…

De diverse onderdelen kan je alleen doen. Je doet de onderdelen, behaalt de achievements en het is soms best intensief.

…of met z’n tweeën.

Met z’n tweeën beleef je minimaal de dubbele hoeveelheid fun. Het komt aan op teamwerk; samen probeer je het avontuur te volbrengen.

kinect-sensor-with-kinect-adventures.jpg

Multiplayer.

Sommige avonturen kan je ook tegen een XBL-vriend(in) spelen. Dit is enkel leuk als je verder alleen bent. Ik prefereer toch het samenspel , met z’n tweeën voor de Kinect.

Andere mogelijkheden.

Tijdens het spel worden er foto’s gemaakt. Deze worden opgeslagen en krijg je na het avontuur terug te zien. Zorg ervoor dat je in een goedverlichte ruimte speelt, want anders zijn de foto’s erg donker. Als je XBL-lid bent kun je jouw foto’s uploaden naar KinectShare.com en van daaruit plaatsen op een website naar keuze.

Met het voltooien van een avontuur verdien je een standbeeld. Je kunt dit standbeeld laten bewegen en met de juiste instellingen zelfs laten spreken. Ook dit kan je later weer online zetten.


7d48e3ea-ef68-49d7-8a1b-9e580d838901.JPG?v=1#sports_boxshot.JPGKinect Sports

Voor de Xbox 360 Kinect zijn diverse sportspellen uitgekomen. In Kinect Sports worden zes verschillende sporten gespeeld.

• Boksen

• Atletiek

• Voetbal

• Tafeltennis

• Beachvolleybal

• Bowlen

Deze sporten spreken voor zich. Je kan er voor kiezen om de sport te doen zoals die normaal gesproken is, waarbij atletiek bestaat uit een vijfkamp met sprint, discuswerpen, verspringen, speerwerpen en hordelopen. Het bewegen gaat net als in het echt: Je rent op de plaats voor een snelle tijd of aanloop, je springt in de lucht om een bal te smashen bij het volleybal, en als keeper ga je naar een hoek om de bal te stoppen.

kinect-sports-51.jpg

Je kan ook een variant doen op een van deze sporten. Zo kan je bijvoorbeeld als keeper proberen zoveel mogelijk schoten achter elkaar te stoppen, of je kan proberen een rally bij het tafeltennis zo lang mogelijk vol te houden.

Met goede prestaties verdien je punten, en met die punten speel je badges vrij, evenals beloningen voor je avatar. Wel is het zo, dat des te beter jij wordt, je tegenstander ook steeds beter wordt.

Je kan ook tegen elkaar sporten, zowel offline als in multiplayer. Er is natuurlijk niks leuker dan een vriend te verslaan met tafeltennis of hem helemaal in elkaar te meppen met boksen.

Andere mogelijkheden.

Tijdens het sporten worden er filmpjes gemaakt. Het is wel belangrijk dat je in een goed verlichte ruimte speelt, anders wordt het filmpje te donker. Meteen na het sporten wordt het filmpje getoond en kan je er voor kiezen om het te uploaden naar KinectShare.com, vanwaar je het op andere websites kunt plaatsen.


186a35a0-713a-4a0e-a1e1-396f68003db8.JPG?v=1#animals_thumbnail.JPGKinectimals

In Kinectimals ben je op een eiland, alwaar je samen met een gekozen welp op speurtocht gaat. Door het leren van trucjes, spelen van spelletjes en andere opdrachten verdien je punten, en daarmee speel je delen van het eiland vrij waar dan weer andere opdrachten op je wachten.

Opdrachten.

Wat dit spel zo leuk maakt, zijn de verschillende opdrachten. Wat dacht je van het leren van trucjes: Je welp zal gaan zitten als jij hurkt en je handen op je knieën legt. En als jij op de grond gaat liggen met je voeten richting de tv, zal je welp voor dood liggen.

GP_74452_Kinectimals-Screenshot-04.jpg

Ook heb je wedstrijden die je moet doen. Zie je het voor je hoe jouw welp op een afstandsbestuurbare auto een parkoer aflegt.

En ondertussen kan je met je verdiende munten spullen kopen voor in je hut.


13a946c1-a5d5-46db-ab2b-0d5aa8f7779e.JPG?v=1#GameParty_in_Motion_158x220_PEGI3.JPGGame Party in Motion

Bij Game Party in Motion kan je 16 verschillende spelletjes spelen zoals je die in verschillende speelhallen tegenkomt. Denk hierbij aan ringschieten, tafelhockey, hoefijzer gooien, sjoelen en darten.

TableHockey2.jpg

Bij verschillende spelletje kan je weer verschillende varianten kiezen. Hierdoor is het aantal mogelijkheden legio.

Je speelt de spellen zoals ze in het echt ook zijn, dit spel kent geen multiplayer.


Besturing

De besturen van de Kinect-games gaat redelijk makkelijk. Je beweegt je hand, en op je scherm zie je een handje over de verschillende menu's gaan. Even stilhouden, en het menu wordt geopend. Het nadeel hier van is wel dat het navigeren tussen de menu's soms lang duurt. De besturing ingame gaat redelijk goed. Je poppetje op het scherm reageert goed op jouw bewegingen, maar die hele enkele keer dat ie dat niet doet kan zeer frustrerend zijn.

[table=border]+|-

De originele manier van besturing|Incidenteel hapert de besturing

Het navigeren werkt gemakkelijk|Het navigeren duurt wel lang

De games zijn geschikt voor alle leeftijden|Weinig uitdaging

Bij sommige games kan je beeldmateriaal van jezelf online delen met anderen|Multiplayer voegt weinig toe[/table]

Cijfers

Kinect Adventures: 7.5

Kinect Sports: 8

Kinectimals: 8

Game Party in Motion: 7

Indien je tot de doelgroep behoort, hierbij denk ik vooral aan ouderen met kleinere kinderen, zal je je best wel vermaken met de Kinect en de bijbehorende games. Val je niet in deze doelgroep, zal ik het niet adviseren.

Bewerkt: door GrandTheftTwano
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

[Review] L.A. Noire



Geschreven door: GrandTheftTwano

L.A. Noire is inmiddels alweer een aantal weken uit in Europa, reden genoeg om deze game nu uitgebreid te bespreken. Een game waar ik lang naar uitkeek, aangezien ik wel weer eens toe was aan een nieuwe, verfrissende game in een aansprekend en vooral nieuw genre. L.A. Noire is een crime/thriller en detective game met de benodigde actie-elementen. Je speelt in het Los Angeles van 1947, een tijd van corruptie, moord en veelal andere criminele activiteiten. De game die in 2006 werd aangekondigd en nu dus eindelijk voor iedereen speelbaar is. Team Bondi heeft met behulp van Rockstar Games een compleet LA uit 1947 nagebouwd, met als bedoeling een detective game in film noir stijl.

Oorlogsheld

Je speelt als Cole Phelps, een voormalig soldaat die gediend heeft in de Tweede Wereldoorlog. Cole heeft in Japan gestreden en is zelfs onderscheiden met een Silver Star, hij wordt dus door vele als een oorlogsheld beschouwd. Hij besluit om zich bij de politie van LA aan te sluiten. We krijgen gedurende het verhaal flashbacks te zien over de omstandigheden in Japan tijdens de oorlog, zo krijgen we langzamerhand te weten wat er zich heeft afgespeeld. Maar ook door middel van kranten die je op diverse locaties in de stad kunt vinden, waardoor je nog meer te weten komt over het verhaal.

150.jpg?c=86129299879435630

Speurwerk

Je begint als een straatagent maar wordt uiteindelijk naar Traffic Detective overgezet. Hier krijg je natuurlijk te maken met verkeersongevallen, en moet je uiteindelijk uitzoeken wat er nou daadwerkelijk achter schuil gaat. Elke zaak start op het politiebureau, daar wordt in het kort uitgelegd wat er aan de hand is. Vervolgens moet je je samen met je partner begeven naar het plaats delict. Eenmaal daar krijg je de benodigde informatie aangewezen en moet je de plaats doorzoeken voor aanwijzingen, die je nodig hebt voor de ondervragingen om daarmee de verdachte te confronteren. Gedurende het spel word je gepromoveerd tot Homicide, Vice en Arson.

Alle aanwijzingen worden opgeslagen in je notitieboekje, deze kun je er altijd bijhalen zodat je je informatie altijd bij je hebt. Bij een een verhoor van een verdachte is dit vanzelfsprekend erg handig. Je stelt de vragen uit het notitieboekje aan de verdachte, nu is het aan jou of je hem gelooft of niet. Je kunt kiezen uit drie opties, 'Waarheid', 'Twijfel' of 'Leugen'. Dit kun je opmerken aan het gedrag van de persoon, als de verdachte je niet aankijkt en wegdraait met zijn ogen tijdens het verhoor, is de kans groot dat hij/zij niet de waarheid spreekt. Als je wel oogcontact hebt kun je er (meestal) van uitgaan dat hij/zij de waarheid spreekt, of je vertrouwt de persoon niet helemaal, dan is het een twijfelgeval.

Gedurende de game kun je punten halen door middel van de hoeveelheid juiste antwoorden tijdens het verhoren. Aan het einde van de zaak kun je in totaal vijf sterren behalen, die bepalen over het algemeen welke rang je beschikt. Dan heb je nog de zogeheten 'Intuïtiepunten', hiermee kun je het spel een stuk makkelijker maken voor je zelf. Deze punten helpen je met de aanwijzingen, die worden dan zichtbaar gemaakt op de map. Ook tijdens het verhoren van de verdachten is het handig, hiermee word één fout antwoord weggehaald, zo hoef je alleen nog maar te kiezen uit twee overige antwoorden. Ook kun je deze punten behalen door het voltooien van de wat kleinere misdrijven, tijdens het rijden door de stad word je namelijk vaak opgeroepen door het hoofdbureau vanwege een uitgelopen ruzie tot een bankoverval. Deze kleine misdrijven zorgen vaak voor redelijk veel actie, leuk als je bijvoorbeeld net een lang verhoor hebt gehad en je wel toe bent aan wat actie. Het kan namelijk zijn dat je tijdens een zaak geen wapen hoeft te gebruiken, maar vaak is dit ook wel het geval. Ook kun je door middel van het in beeld te brengen bezienswaardigheid (zoals bijvoorbeeld het Roosevelt Hotel), de punten binnenhalen.

112.jpg

Open wereld

L.A. Noire brengt een compleet open wereld met zich mee. Echter is er niet veel te doen in de straten van Los Angeles, los gezien van het oplossen van de verschillende zaken en het verhaal omtrent Phelps. Maar dat maakt in principe helemaal niet uit, je moet het immers niet gaan vergelijken met een GTA. Daarvoor zijn de twee games té verschillend, qua free-roam gebied komt Mafia II aardig in de buurt. Wel kun je diverse dingen verzamelen in de stad, zoals geparkeerde (oude) auto's en gouden filmrollen. Een leuke bezigheid voor de mensen die van verzamelen houden. Maar het meest geniet je toch wel van de geweldige 40's sfeer die er hangt. Elk detail klopt, met name de auto's, kleding en muziek. Bovendien ziet L.A. Noire er schitterend uit met de prachtige graphics die het spel biedt. Het moge duidelijk zijn dat de stad uitstekend is na gecreëerd. En om helemaal in de film noir stemming te komen kun je de game altijd nog in zwart wit spelen.

Conclusie

L.A. Noire heeft een meeslepend verhaal met veel indrukwekkende momenten. De game biedt een uitgebreid verhaal met veel afwisselende zaken, zowel voldoende actie als onderzoek gameplay. Het ondervragen is in het begin misschien wat lastig maar je hebt het al redelijk snel door, mede dankzij de fantastische Facial Animations techniek. De sfeer is enorm bijpassend, dat zorgt ervoor dat alles klopt en de game nog uitdagender wordt. De game voelt aan als nieuw en verfrissend, iets wat we nog niet eerder in een game hebben gezien. Hier was ik aan toe, een game die iets nieuws brengt. Team Bondi en Rockstar Games hebben dit waar gemaakt!

Pluspunten:

  • Zeer uitdagend verhaal
  • Sfeervolle detective thriller
  • Unieke gameplay
  • Open wereld

Minpunten:

  • Soms last van Framedrops (Xbox 360 versie)

Cijfer: 9.5



Bewerkt: door GrandTheftTwano
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...