Jump to content

Mac beter voor designen?


MegaPilot

Recommended Posts

Hoi,

waarom wordt er gezegd van Mac-systemen dat je er beter mee kunt designen dan met een Windows?

Omdat de aarde plat is, de duivel letterlijk in de bijbel wordt aangeduid als satan, hersens niet samen te vatten zijn in een simpele formule.

aka totale onzin. Alles wat op een Mac kan, kan ook op een non-Mac. Ik wil echt mensen kettingzagen die argumenten aanhalen waarom Macs beter zijn dan PCs: Dat zijn ze gewoon niet. Op dezelfde prijsschaal ownt een PC een Mac helemaal. Veel betere hardware. Het OS is ook geen probleem, voor een Linux systeem bestaan 4932958731208756134890 open-source projecten, voor een Windows systeem bestaan 52395813478534215413451345 programma's van zo'n kleine 10 euro's tot 100 euro. Voor Macs bestaan grofweg zo'n 2 programma's waarvoor je €23784 euro moet betalen, bovenop de 54978561347865 euro voor je Mac.

Als je wilt designen, alles is prima. Als je ho uhm hip wilt zijn, koop een Mac.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb er zelf een (ik typ er iedere dag mee op gtaforum) mac, en die vind ik

zelf beter dan windows omdat bijna nooit iets hangt, Photoshop is er ook voor,

als je van games houd zijn die er ook voor verkrijgbaar, als je weer windows wilt, koop/download dan bootcamp.

Dan kan je via je mac op een windows werken. Dit werk ook met parallels.

Supergtagamer ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Hoi,

waarom wordt er gezegd van Mac-systemen dat je er beter mee kunt designen dan met een Windows?

Omdat de aarde plat is, de duivel letterlijk in de bijbel wordt aangeduid als satan, hersens niet samen te vatten zijn in een simpele formule.

aka totale onzin. Alles wat op een Mac kan, kan ook op een non-Mac. Ik wil echt mensen kettingzagen die argumenten aanhalen waarom Macs beter zijn dan PCs: Dat zijn ze gewoon niet. Op dezelfde prijsschaal ownt een PC een Mac helemaal. Veel betere hardware. Het OS is ook geen probleem, voor een Linux systeem bestaan 4932958731208756134890 open-source projecten, voor een Windows systeem bestaan 52395813478534215413451345 programma's van zo'n kleine 10 euro's tot 100 euro. Voor Macs bestaan grofweg zo'n 2 programma's waarvoor je €23784 euro moet betalen, bovenop de 54978561347865 euro voor je Mac.

Als je wilt designen, alles is prima. Als je ho uhm hip wilt zijn, koop een Mac.

Zeg dan eens waarom ze op het grafisch lyceum, in de modewereld, in de reclamewereld, in de website ontwerp wereld, allemaal met mac werken,. Werken ze met een mac omdat windows beter is. nee toch

Dat laat duidelijk zien dat mac beter is als windows,

En over als je wilt designen dat je dan gewoon windows kan houden, klopt ook niet, Adobe was vroeger alleen voor de mac, ze zijn alleen naar windows te komen op de kopers te behouden of omhoog te halen, en dat hebben ze niet gedaan omdat windows zo goed was, Zelfs bij mij op school worden alle pc's langzaam aan in geruild voor mac, in de ICT lokalen (wat mijn school als een van de 10 scholen in nederland heeft), omdat je er beter op kan designen

Link to comment
Delen op andere websites

Hoi,

waarom wordt er gezegd van Mac-systemen dat je er beter mee kunt designen dan met een Windows?

Dat is historisch gegroeid, daarom gebruiken veel designers nog steeds een Mac.

De Mac's waren in het verleden inderdaad veel beter voor creatief werk, maar inmiddels zijn ze gelijkwaardig op dat gebied.

Designen op een PC gaat tgenwoordig net zo makkelijk/moeilijk als op een Mac, en als het je op een PC niet lukt, lukt het ook niet op een Mac. Eigen vaardigheden en creativiteit blijven het belangrijkst.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoi,

waarom wordt er gezegd van Mac-systemen dat je er beter mee kunt designen dan met een Windows?

Omdat de aarde plat is, de duivel letterlijk in de bijbel wordt aangeduid als satan, hersens niet samen te vatten zijn in een simpele formule.

aka totale onzin. Alles wat op een Mac kan, kan ook op een non-Mac. Ik wil echt mensen kettingzagen die argumenten aanhalen waarom Macs beter zijn dan PCs: Dat zijn ze gewoon niet. Op dezelfde prijsschaal ownt een PC een Mac helemaal. Veel betere hardware. Het OS is ook geen probleem, voor een Linux systeem bestaan 4932958731208756134890 open-source projecten, voor een Windows systeem bestaan 52395813478534215413451345 programma's van zo'n kleine 10 euro's tot 100 euro. Voor Macs bestaan grofweg zo'n 2 programma's waarvoor je €23784 euro moet betalen, bovenop de 54978561347865 euro voor je Mac.

Als je wilt designen, alles is prima. Als je ho uhm hip wilt zijn, koop een Mac.

Zeg dan eens waarom ze op het grafisch lyceum, in de modewereld, in de reclamewereld, in de website ontwerp wereld, allemaal met mac werken,. Werken ze met een mac omdat windows beter is. nee toch

Dat laat duidelijk zien dat mac beter is als windows,

En over als je wilt designen dat je dan gewoon windows kan houden, klopt ook niet, Adobe was vroeger alleen voor de mac, ze zijn alleen naar windows te komen op de kopers te behouden of omhoog te halen, en dat hebben ze niet gedaan omdat windows zo goed was, Zelfs bij mij op school worden alle pc's langzaam aan in geruild voor mac, in de ICT lokalen (wat mijn school als een van de 10 scholen in nederland heeft), omdat je er beter op kan designen

Dat komt omdat ze gewoon niet om kunnen gaan met een Windows systeem. :7 Een Windows systeem heeft gewoon onderhoud. Een mac niet. JE ziet er dan echter wel in terug dat mac traag is, ieder programma zowat standaard crasht als je naar je bureaublad gaat, en er zowat geen enkel programma voor te krijgen is wat je ook al niet op een Windows systeem kan draaien.

Link to comment
Delen op andere websites

De enige echte Mac voordeel die ik kan bedenken zijn virussen. Grote bedrijven hebben geen zin om dure antivirus licenties te kopen, en dan nog steeds geen 100% garantie hebben op een virus proof machine, dus nemen ze liever een Mac, waar er maar een handjevol virussen voor zijn. Al zou het me niks verbazen als je over een paar jaar opeens een shitload aan virussen voor de Mac krijgt, aangezien dat OS zo lek is als een mandje.

Windows pc's zijn gewoon het beste. Je kan er zelf aan gaan kloten, er zijn zat gratis antivir die goed genoeg werken, als er iets kapot is hoef je niet helemaal naar een Apple gozert te gaan om het te laten repareren, gamen is geen probleem, etc.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind persoonlijk OS X stukken makkelijker werken met grafisch werk en webdevelopment. Maar je moet het gewoon eens proberen, loop een Premium reseller binnen bij jou in de buurt, en laat je voorlichten. Get the feeling.

Qua virussen, OS X krijgt bijna elke maand wel weer 5-7 updates voor beveiliging.

Link to comment
Delen op andere websites

:duh:

Laat ook maar, Macfags zijn onmogelijk te overtuigen. Het is net zoals extreem gelovigen in hun kop rammen dat "Satan" niet bestaat. Als je het handiger vindt om te gebruiken, kan ik ermee instemmen, iedereen heeft zijn voorkeuren, maar als je aan komt zetten met zogenaamde 'feiten' of voorbeelden erbij gaat halen die gewoon dom zijn kun je oprotteh.

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Het is niet beter of slechter, het werkt alleen een beetje anders. Ik vind Mac erg gebruiksvriendelijk en direct. Simpel gezegd: het werkt. Meer kan ik er niet van maken dan dat het gewoon werkt. Daarvoor zou ik best meer uit willen geven.

Link to comment
Delen op andere websites

voor zover ik weet is het enige betere aan de mac de beeldscherm die meer kleuren heeft dan een standaard pc, daarom komt je werkje op het beeldscherm beter overeen met die je afdrukt. Verdere onzin dat een ma minder vaak vast loopt is ook pure onzin, ook is er geen rogramma die voor de mac is die niet op windows werkt, terwijl het wel andersom zo is(als al die meuk zo goe op een mac werkt, waarom moet r* dan een speciale macport voor de trilogie maken?). Jullie Mac gebruikers zijn net zoals de PS3ers, ze krijgen evenveel maar als een ander iets excluief krijgt komt er een gejank. Ik heb mac 1 keer gebruikt, dat was de laatste keer ook

Link to comment
Delen op andere websites

Qua hardware loopt een mac meestal achter op een pc. Het enige wat ze 'goed' voor elkaar hebben zijn de all-in-one pc's, zoals de iMac.

Voor de rest zijn er betere alternatieven voor minder geld. Dus dat een mac (hardware) beter is dan een pc is gewoon totale onzin, vaak lopen ze nog achter met de hardware ook.

of OS X beter is dan Windows/Linux, is voor diegene die het zegt een mening want een feit is het zeker niet. Tuurlijk, OS X heeft minder last van virussen, wat ook wel logisch is als je kijkt dat ongeveer 5% OS X marktaandeel heeft en Windows 90%. Daarnaast is OS X helemaal afgestemd op specifieke hardware, waardoor je alles goed kan laten samenwerken. Windows daarintegen moet honderdduizenden combinaties van hardware ondersteunen.

Wat mij ook opvalt is dat (veel) Apple gebruikers klagen over Windows dat het niet werkt e.d, ze hebben dan vaak (toch) een dualboot met Windows XP. En daar gaan zo over klagen en vergelijken met de nieuwste OS X versie. :bonk:

Doe het dan eerlijk en vergelijk met OS X van bijna 10 jaar oud...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...