Geplaatst: 22 september 201014 jaren comment_1727713 Ey, Ik vindt die auto's in gta IV met voorwielaandrijving veel beter rijden als auto's met achterwielaandrijving. Ik vindt ze beter sturen en ik kan ook beter driften. Ik vindt bijvoorbeeld de Blista Compact heel lekker rijden. Wie vindt dat nog meer?
Geplaatst: 22 september 201014 jaren comment_1727769 Beetje een nutteloos topic té vanzelfsprekende verklaring hiervoor(Zo goed Cuban? ), maar goed... Het is logisch dat je dit vind. In GTA ga je het liefst plankgas door een bocht, want waarom rustig rijden als het ook hard kan. Als je dit doet met de meeste achterwiel aangedreven(RWD(rear wheel drive)) auto`s in GTA dan overstuurt de auto en dan spin je. De achterwielen proberen namelijk sneller te gaan dan de voorwielen omdat ze sneller draaien, dus zal de achterkant proberen de voorkant in te halen(de achterkant duwt de voorkant weg). Vanwege de bocht is de enige manier om dat te doen buitenom gaan(binnenlangs kan dus niet, aangezien je dan tegen de g-kracht in gaat...). Bij een voorwiel aangedreven(FWD) auto proberen de voorwielen bij plankgas sneller te gaan dan de achterwielen, dus voorkant trekt achterkant mee. De achterkant zal dus nooit alleen vanwege motorkracht uitbreken*. Het probleem dat een FWD auto in GTA echter heeft is dat deze meestal onderstuurd (in het echt ligt dat er meer aan of de motor voor of achterin ligt), maar dat wordt opgeheven als je langzamer de bocht ín gaat(en tijdens de bocht kun je dan gewoon plankgas geven) (*De achterkant van een FWD kán wel uitbreken, maar dat is dan alleen vanwege b.v. slingeren: als je eerst scherp naar links en daarna naar rechts zwaait met de auto zal de achterkant doorzwaaien) In een RWD auto moet je dus remmen of het gas loslaten ín de bocht als de achterkant dreigt uit te breken, waardoor je veel snelheid verliest bij het uitkomen van een bocht. Bij FWD kun je eigenlijk alleen ondersturen, en om dat tegen te gaan rem je vóór de bocht, en daarna kun je plankgas de bocht uitkomen(wat je bij RWD niet kan, aangezien de achterkant dan alsnog uitbreekt). Op die manier zal een voorwiel aangedreven auto dus vrijwel altijd sneller en makkelijker de bocht uitkomen dan een krachtige achterwiel aangedreven auto...(die niet vol op het gas kan tijdens de bocht)... Neemt niet weg dat ik achterwiel aangedreven véél leuker vind, omdat voorwiel aangedreven bijna geen skills nodig heeft, omdat je niet, zoals bij RWD, een balans tussen driften en grip moet proberen te vinden En dan is er nog 4WD... Daarbij heb je in GTA vrijwel alleen onderstuur aangezien de motor bij de meeste 4WD auto's voorin ligt, op enkele sportwagens na. Dit ligt er ook aan hoeveel kracht naar de voorwielen gaat en hoeveel naar de achterwielen. (Comet heeft b.v. 60% achter, 40% voor, die overstuurt dus.) @Hieronder: Of jij verteld mij niet of ik wel of niet mag posten. Ik geef mijn eigen mening, zoals de TS vroeg. Ik geef zelfs nog de uitleg waarom hij dit zal vinden. Als ik niet zou willen zou ik ook niet hebben gepost. Ik zei er alleen bij dat het een beetje nutteloos is. Waarom? Omdat dit een nogal vanzelfsprekende mening is, en het meer over real life gaat dan GTA. Aangezien GTA qua handling probeert de realiteit te evenaren(FWD= onderstuur, RWD= overstuur. Net als in het echt dus)... Als ik nou alleen maar zou posten "nutteloos " zou ik je nog wel begrijpen, maar aangezien ik geheel ontopic reageer zou ik even wat beter nadenken @Tommy: Aangezien je het zo'n goed topic vind, waarom geef je jou eigen mening dan niet? @Android hieronder: Weet niet of je mij ook bedoeld, maar dat is wat ik doe Ik geef daarbij m`n mening over de vanzelfsprekendheid van het onderwerp van dit topic... En @ Jacky: Waarom niet?! FWD... is.. echt heel moeilijk om fout te laten gaan RWD zou ik nog makkelijk begrijpen. Weet je zeker dat je je niet vergist? :O Bewerkt: 23 september 201014 jaren door Mythbuster
Geplaatst: 23 september 201014 jaren comment_1727878 Ik meende me te herinneren dat in "Die Goeie, Ouwe Tijd" werd gesproken over dat je nu niet meer normaal kan praten zonder dat posts/topics gelijk "onnodig" worden verklaard. Dit is er dus zo eentje waar de TS gewoon wil discussiëren over FWD. Als je dat niet wil, post dan gewoon niet. Ik rijd in alle soorten wagens in GTA IV, en vind het zeer vermakelijk. Ik ben nu vooral aan het driften met wagens die ik heb gezien in The Fast and The Furious en Initial D (zoals de Futo).
Geplaatst: 23 september 201014 jaren comment_1728043 Ik vind dit eigenlijk een goed topic. Kunnen sommige mensen nog wat leren en bovendien is het handig als je wilt driften Etc.. Dit topic is dus helemaal zo slecht nog niet.
Geplaatst: 23 september 201014 jaren Auteur comment_1728066 Wajoo, dat is een forum. Dat mensen hun meningen, vragen, leuke ideeen en andere dingen met elkaar deelt.
Geplaatst: 23 september 201014 jaren comment_1728176 Diep respect voor iedereen die met fwd om kan gaan, ik kan het dus niet.. Speel op een console, dus kan ook de handling niet aanpassen o.i.d. Erg jammer.
Geplaatst: 24 september 201014 jaren comment_1728244 Diep respect voor iedereen die met fwd om kan gaan, ik kan het dus niet.. Speel op een console, dus kan ook de handling niet aanpassen o.i.d. Erg jammer. Daarom is het ook een handige post van MythBuster Daarom vind ik dat dit topic wel ff kan blijven. Edit: Mythbuster: mijn mening. Ik vind FWD juist heel lekker rijder. bijna geen geslip en je hebt meer controle over je auto dan met een RDW. Alhoewel AWD nog steeds het fijnst is. Bewerkt: 24 september 201014 jaren door Tommy-Vercetti
Geplaatst: 24 september 201014 jaren comment_1728351 Was die eerste zin sarcastisch of wat? Anders snap ik hem niet echt Anyway: Ik bedoel inderdaad dat FWD veel fijner rijdt aangezien het makkelijker is. Ik vind RWD echter léuker rijden, omdat ik daar moeite voor moet doen om een balans te vinden tussen enerzijds snel de bocht door en daardoor enigszins driften, en anderzijds niet spinnen waardoor je iets langzamer moet. De enige fout die je bij FWD kunt maken(wat heel veel mensen ook doen!)is ín de bocht nog bij remmen, want dan blokkeren je voorwielen bijna altijd en dan ga je rechtdoor. Dat is waarschijnlijk ook de fout die Jacky maakt... Als je voor de bocht hard in de remmen gaat kun je meestal(vooral bij Blista) plankgas de bocht door. Als je dat dus bij een RWD auto doet met een groot aantal pk's dan spin je bijna altijd halverwege de bocht... En dat geeft ook gewoon leuke effecten aan een politie achtervolging @Hieronder: "Jullie"..?.. Alleen Jacky zegt dat hoor? :/ Bewerkt: 24 september 201014 jaren door Mythbuster
Geplaatst: 24 september 201014 jaren Auteur comment_1728377 Dat jullie niet met FDW kunnen omgaan :S Ik vindt ze juist mega lekker rijden. Ik vindt die met AFD juist klote rijden eigenlijk. Na, niet kloten want ik rijd graag in een Sentinel, maar ik vindt z'n FDW auto net als een Blista Compact of...... ''The best car ever!'' ....heel erg lekker rijden. Ze sturen echt lekker.
Geplaatst: 24 september 201014 jaren comment_1728572 nee, die dingen rijden zwaar waardeloos, de onderstuur is niet normaal meer en ook de turn-in is waardeloos hierdoor,daar houd ik niet van. Ik heb het met elke spel, een auto moet oversturen om echt lekker te liggen bij mij, dan heb ik betere turn in, en dus de bocht beter te nemen. Ik heb echt een hekel aan onderstuur, voor mij is een auto dan onbestuurbaar.
Geplaatst: 24 september 201014 jaren comment_1728575 Niet dat het aanpassen van toetsen zoveel zou uitmaken hoor Jacky... Maar zeg, is het jullie al eens gelukt om met een FWD een hele straat door te rijden op twee wielen?
Geplaatst: 24 september 201014 jaren comment_1728576 Nooit geprobeert eigenlijk... Het is me wel eens gelukt met een achterwiel aangedreven auto, een Faction Niet zo moeilijk ook daarmee: Gewoon bocht om gaan, stoeprandje meepakken en tegelijk sturen, dan gaan de meeste auto's gelijk op 2 wielen en dan maar in balans blijven, niet te veel meer sturen. Wat bedoel je met toetsen aanpassen? Hij bedoeld(en zegt) de handling? ... Als in: "Dus ik kan de FWD auto's ook niet RWD maken met handling.dat aanpassingen..." Bewerkt: 24 september 201014 jaren door Mythbuster
Geplaatst: 25 september 201014 jaren Auteur comment_1728690 Maar ik vindt ook, een auto met AWD zo snel doorslippen. Ik kan daar niet mee driften. Ik vindt FWD geweldig rijden. Maar ik rij ook AWD hoor maar ik heb een Blista Compact voor m'n deur staan en daar scheur ik lekker mee door de straten. Is ook wat realistischer want ik vindt Niko niet echt in een dure auto passen. Oud huisie, één pistool op zak en niet een heel wapenarsenaal en een oude auto. Dat vindt ik bij hem passen en het is realistischer. Bewerkt: 25 september 201014 jaren door android
Geplaatst: 25 september 201014 jaren comment_1728756 Ik zeg: Dukes en Tampa for the win. Daar kan ik alles mee. Deze beide wagens heb ik ook al meerdere keren op de zijkant laten rijden, appeltje-eitje.
Geplaatst: 25 september 201014 jaren comment_1728859 Misschien is het voor jullie een idee om de "Realistic Driving and Flying" mod te installeren.(download link onderaan in spoiler) Hiermee worden álle handling lijnen van ALLE auto's totaal anders, om de handling van de auto in het echt zo goed mogelijk te kopieren... Wat je vooral zal merken is dat alle auto's een stuk sneller zijn: een Infernus kan nu niet maar 180, maar 250 of iets in die richting. Daarbij rem je in een Infernus nu ook net zoals bij een Lamborghini... En daarbij zul je merken dat de vering van bijna alle auto's veel stugger is, zoals in het echt(je helt nu niet zo veel over, wat het dus ook moeilijker maakt om over de kop te gaan als je per ongeluk een stoeprandje meeneemt, maar als je eenmaal op twee wielen rijdt is het makkelijker dat voort te zetten). Maar je kunt nu ook een salto maken met een helicopter Nog een paar voorbeelden: Infernus rijdt als een Lamborghini Murciélago(de langzaamste, zodat het niet té extreem wordt). Dit betekend: 0-100 in 3.9 seconde(gecheckt met stopwatch!). Rancher rijdt als een Chevy K5 Blazer: Stuiterende vering. de Bobcat is nu 4 wheel drive. de Sultan RS is nu RWD en drift echt belachelijk snel... (minpuntje) De Stallion is net zo stug en snel als een Mustang Fastback, de Vigero zoals een Challenger(dacht ik?) en de Dukes is nu net zo bruut en ongeremd als een oude Charger: Burnouts tot z'n 3. Vooral met een racestuurtje en pedalen is deze mod erg aan te raden, aangezien je met toetsenbord dan áltijd plankgas rijdt waardoor je bij b.v. de Dukes en de Coquette nogal snel spint... Ik heb geen stuurtje, en ik kan je vertellen dat het zelfs met een toetsenbord een erg leuke mod is Je kunt bij de GTA IV versie zelf kiezen of je handling lines met tractioncontrol en al dat soort dingen neemt, of b.v. ALLE auto's zonder traction control. Bij TBOGT en TLAD zit dit er geloof ik niet bij. Ik heb zelf alles uit staan(door handling files te combineren) en het moet wel even wennen(aangezien een Infernus dan bv ineens niet meer met 180 door een 90 graden bocht gaat), maar daarna is het véél beter en wil je echt niet meer terug naar originele handling lines. Downloadlinks: DL pagina. Directe downloads: TBOGT en TLAD en gewoon GTA IV. @Cabyon: Ligt eraan welke AWD je neemt... Een Sultan RS en een Infernus slippen inderdaad nogal snel door, maar een Turismo, Comet en Patriot zijn iets makkelijker onder controle te houden... Bewerkt: 25 september 201014 jaren door Mythbuster
Ey,
Ik vindt die auto's in gta IV met voorwielaandrijving veel beter rijden als auto's met achterwielaandrijving. Ik vindt ze beter sturen en ik kan ook beter driften. Ik vindt bijvoorbeeld de Blista Compact heel lekker rijden. Wie vindt dat nog meer?