Jump to content

Voorwielaandrijving


GTAKevin023

Recommended Posts

Ey,

Ik vindt die auto's in gta IV met voorwielaandrijving veel beter rijden als auto's met achterwielaandrijving. Ik vindt ze beter sturen en ik kan ook beter driften. Ik vindt bijvoorbeeld de Blista Compact heel lekker rijden. Wie vindt dat nog meer?

Link to comment
Delen op andere websites

Beetje een nutteloos topic té vanzelfsprekende verklaring hiervoor(Zo goed Cuban? ;)), maar goed...

Het is logisch dat je dit vind. In GTA ga je het liefst plankgas door een bocht, want waarom rustig rijden als het ook hard kan. Als je dit doet met de meeste achterwiel aangedreven(RWD(rear wheel drive)) auto`s in GTA dan overstuurt de auto en dan spin je. De achterwielen proberen namelijk sneller te gaan dan de voorwielen omdat ze sneller draaien, dus zal de achterkant proberen de voorkant in te halen(de achterkant duwt de voorkant weg). Vanwege de bocht is de enige manier om dat te doen buitenom gaan(binnenlangs kan dus niet, aangezien je dan tegen de g-kracht in gaat...).

Bij een voorwiel aangedreven(FWD) auto proberen de voorwielen bij plankgas sneller te gaan dan de achterwielen, dus voorkant trekt achterkant mee. De achterkant zal dus nooit alleen vanwege motorkracht uitbreken*. Het probleem dat een FWD auto in GTA echter heeft is dat deze meestal onderstuurd (in het echt ligt dat er meer aan of de motor voor of achterin ligt), maar dat wordt opgeheven als je langzamer de bocht ín gaat(en tijdens de bocht kun je dan gewoon plankgas geven)

(*De achterkant van een FWD kán wel uitbreken, maar dat is dan alleen vanwege b.v. slingeren: als je eerst scherp naar links en daarna naar rechts zwaait met de auto zal de achterkant doorzwaaien)

In een RWD auto moet je dus remmen of het gas loslaten ín de bocht als de achterkant dreigt uit te breken, waardoor je veel snelheid verliest bij het uitkomen van een bocht. Bij FWD kun je eigenlijk alleen ondersturen, en om dat tegen te gaan rem je vóór de bocht, en daarna kun je plankgas de bocht uitkomen(wat je bij RWD niet kan, aangezien de achterkant dan alsnog uitbreekt).

Op die manier zal een voorwiel aangedreven auto dus vrijwel altijd sneller en makkelijker de bocht uitkomen dan een krachtige achterwiel aangedreven auto...(die niet vol op het gas kan tijdens de bocht)...

Neemt niet weg dat ik achterwiel aangedreven véél leuker vind, omdat voorwiel aangedreven bijna geen skills nodig heeft, omdat je niet, zoals bij RWD, een balans tussen driften en grip moet proberen te vinden :puh:

En dan is er nog 4WD... Daarbij heb je in GTA vrijwel alleen onderstuur aangezien de motor bij de meeste 4WD auto's voorin ligt, op enkele sportwagens na. Dit ligt er ook aan hoeveel kracht naar de voorwielen gaat en hoeveel naar de achterwielen. (Comet heeft b.v. 60% achter, 40% voor, die overstuurt dus.)

@Hieronder: Of jij verteld mij niet of ik wel of niet mag posten. Ik geef mijn eigen mening, zoals de TS vroeg. Ik geef zelfs nog de uitleg waarom hij dit zal vinden. Als ik niet zou willen zou ik ook niet hebben gepost. Ik zei er alleen bij dat het een beetje nutteloos is. Waarom? Omdat dit een nogal vanzelfsprekende mening is, en het meer over real life gaat dan GTA. Aangezien GTA qua handling probeert de realiteit te evenaren(FWD= onderstuur, RWD= overstuur. Net als in het echt dus)...

Als ik nou alleen maar zou posten "nutteloos :slotje:" zou ik je nog wel begrijpen, maar aangezien ik geheel ontopic reageer zou ik even wat beter nadenken ;)

@Tommy: Aangezien je het zo'n goed topic vind, waarom geef je jou eigen mening dan niet? :?

@Android hieronder: Weet niet of je mij ook bedoeld, maar dat is wat ik doe :) Ik geef daarbij m`n mening over de vanzelfsprekendheid van het onderwerp van dit topic...

En @ Jacky: Waarom niet?! FWD... is.. echt heel moeilijk om fout te laten gaan :7 RWD zou ik nog makkelijk begrijpen. Weet je zeker dat je je niet vergist? :O

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Ik meende me te herinneren dat in "Die Goeie, Ouwe Tijd" werd gesproken over dat je nu niet meer normaal kan praten zonder dat posts/topics gelijk "onnodig" worden verklaard. Dit is er dus zo eentje waar de TS gewoon wil discussiëren over FWD. Als je dat niet wil, post dan gewoon niet.

Ik rijd in alle soorten wagens in GTA IV, en vind het zeer vermakelijk. Ik ben nu vooral aan het driften met wagens die ik heb gezien in The Fast and The Furious en Initial D (zoals de Futo).

Link to comment
Delen op andere websites

Diep respect voor iedereen die met fwd om kan gaan, ik kan het dus niet.. Speel op een console, dus kan ook de handling niet aanpassen o.i.d. Erg jammer. blij.gif

Daarom is het ook een handige post van MythBuster knipoog.gif

Daarom vind ik dat dit topic wel ff kan blijven.

Edit: Mythbuster: mijn mening.

Ik vind FWD juist heel lekker rijder. bijna geen geslip en je hebt meer controle over je auto dan met een RDW.

Alhoewel AWD nog steeds het fijnst is.

Bewerkt: door Tommy-Vercetti
Link to comment
Delen op andere websites

Was die eerste zin sarcastisch of wat? :puh: Anders snap ik hem niet echt :7

Anyway: Ik bedoel inderdaad dat FWD veel fijner rijdt aangezien het makkelijker is. Ik vind RWD echter léuker rijden, omdat ik daar moeite voor moet doen om een balans te vinden tussen enerzijds snel de bocht door en daardoor enigszins driften, en anderzijds niet spinnen waardoor je iets langzamer moet.

De enige fout die je bij FWD kunt maken(wat heel veel mensen ook doen!)is ín de bocht nog bij remmen, want dan blokkeren je voorwielen bijna altijd en dan ga je rechtdoor. Dat is waarschijnlijk ook de fout die Jacky maakt...

Als je voor de bocht hard in de remmen gaat kun je meestal(vooral bij Blista) plankgas de bocht door.

Als je dat dus bij een RWD auto doet met een groot aantal pk's dan spin je bijna altijd halverwege de bocht... En dat geeft ook gewoon leuke effecten aan een politie achtervolging :puh:

@Hieronder: "Jullie"..?.. Alleen Jacky zegt dat hoor? :/

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Dat jullie niet met FDW kunnen omgaan :S Ik vindt ze juist mega lekker rijden. Ik vindt die met AFD juist klote rijden eigenlijk. Na, niet kloten want ik rijd graag in een Sentinel, maar ik vindt z'n FDW auto net als een Blista Compact of......

''The best car ever!''

....heel erg lekker rijden. Ze sturen echt lekker.

Link to comment
Delen op andere websites

nee, die dingen rijden zwaar waardeloos, de onderstuur is niet normaal meer en ook de turn-in is waardeloos hierdoor,daar houd ik niet van. Ik heb het met elke spel, een auto moet oversturen om echt lekker te liggen bij mij, dan heb ik betere turn in, en dus de bocht beter te nemen. Ik heb echt een hekel aan onderstuur, voor mij is een auto dan onbestuurbaar.

Link to comment
Delen op andere websites

Nooit geprobeert eigenlijk... Het is me wel eens gelukt met een achterwiel aangedreven auto, een Faction :)

Niet zo moeilijk ook daarmee: Gewoon bocht om gaan, stoeprandje meepakken en tegelijk sturen, dan gaan de meeste auto's gelijk op 2 wielen en dan maar in balans blijven, niet te veel meer sturen.

Wat bedoel je met toetsen aanpassen? Hij bedoeld(en zegt) de handling? :puh:... Als in: "Dus ik kan de FWD auto's ook niet RWD maken met handling.dat aanpassingen..."

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Maar ik vindt ook, een auto met AWD zo snel doorslippen. Ik kan daar niet mee driften. Ik vindt FWD geweldig rijden. Maar ik rij ook AWD hoor maar ik heb een Blista Compact voor m'n deur staan en daar scheur ik lekker mee door de straten. Is ook wat realistischer want ik vindt Niko niet echt in een dure auto passen. Oud huisie, één pistool op zak en niet een heel wapenarsenaal en een oude auto. Dat vindt ik bij hem passen en het is realistischer. icon_mrgreen.gif

Bewerkt: door android
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...