Jump to content

Het nieuwe kabinet Rutte I


Cabyon

Vragen over het kabinet en de partijen.  

39 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoe vind je dat de onderhandelingen zijn verlopen?

    • Goed
      6
    • Stroef
      11
    • Afwachtend
      6
    • Zeer matig, dit wordt een slecht kabinet
      16
  2. 2. Wat vind je ervan dat de PVV gedoogsteun geeft en dus een grote invloed heeft?

    • Geweldig, dit hebben ze echt verdiend!
      17
    • Wel ok, maar VVD en CDA zullen nog wel de meeste invloed krijgen
      9
    • Slecht, PVV moet weg uit het kabinet!
      13
  3. 3. Hoe lang denk je dat dit kabinet stand zal houden?

    • Tot aan de nieuwe verkiezingen
      14
    • 2 jaar
      8
    • 1 jaar
      10
    • 6 maanden
      7
  4. 4. Waar moeten we op bezuinigen?

    • Bezuinigen? Echt niet!
      2
    • Politie, overheidspersoneel
      5
    • Subsidie voor publieksevenementen
      10
    • Ontwikkelingshulp
      22
  5. 5. Wat vind je van de standpunten van Wilders?

    • Goed
      16
    • Racistisch
      3
    • De plannen goed, waarop hij het wil uitvoeren niet
      10
    • Slecht
      5
    • Ik mag Wilders sowieso niet
      5
  6. 6. Wat vind je er van dat Wilders steeds flexibeler werd met in zijn standpunten naarmate de verkiezingen en onderhandelingen vorderden?

    • Geen probleem ermee
      16
    • Raar
      10
    • Prima, helemaal naar mijn wensen
      6
    • Slecht
      7
  7. 7. Ik ben een

    • VVD-stemmer
      14
    • CDA-stemmer
      0
    • PVV-stemmer
      9
    • D66-stemmer
      4
    • GroenLinks-stemmer
      4
    • PvdA-stemmer
      3
    • SGP-stemmer
      0
    • ChristenUnie-stemmer
      1
    • SP-stemmer
      3
    • PvdD-stemmer
      1


Recommended Posts

Op 28 september waren de VVD, CDA en de PVV eruit: Een kabinet van VVD, CDA met de gedoogsteun van de PVV. Velen vinden de standpunten van Wilders extreem, maar naarmate de verkiezingen en onderhandelingen vorderden, werden hij en zijn standpunten steeds meer flexibel. Wat zijn jouw meningen? Stem hier boven op de poll. (Het is een openbare poll.)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 89
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Gijsso

    15

  • Nissan

    7

  • Teh_Ninja

    7

  • jaws123

    7

Het is overigens nog niet 100% zeker, maar er vanuit gaande dat het wel zo is.

In het kort...dit rechtse kabinet zal niet alleen de kloof tussen arm en rijk verbreden, maar de verdeeldheid tussen de verschillende bevolkingsgroepen zal ook toenemen.

Dus nee, ik ben absoluut niet blij met dit rechtse bagger volk. Men negeert dat je met problemen niet alleen een harde aanpak moet hebben, maar ook een hart behoort te hebben om het weer op te bouwen. Daarbij bezuinigt men gegarandeerd over de rug zwakkere en arme in de samenleving, terwijl de rijken in het geld blijven zwemmen. Hogere belastingen voor de rijken? Ben je mal joh, dat vindt men niet zo top. Nee als je mij vraagt (antwoorden zal ik toch doen :clown: ), is en zal dit Nederland de komende jaren verziekt worden. De toekomst ligt er ook niet bijster rooskleurig bij, aangezien er van de jongeren die nu nog op school zitten de meeste rechts zullen stemmen.

Wellicht dat emigreren een goede optie is, want deze rechtse samenleving zal met dit zooitje ongeluk nog meer gaan verharden. :{

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben een VVD stemmer, dus dat Rutte premier wordt vind ik geweldig. :clown: Mijn probleem zit hem in Wilders. Ik ben het haast nooit eens met Cohen, maar nu zei hij wel iets goeds: "Wilders heeft veel macht, maar geen verantwoordelijkheid". Dat klopt. Dat vind ik ook vreselijk. Als Dhr. G iets niet wilt, gebeurt het niet. Maar als er iets gebeurd, zullen CDA en VVD aangewezen worden als de schuldigen! Dan blijft Wilders buiten beschouwing. Dat systeem klopt niet in mijn ogen. Dan kan je doen en laten wat je wilt.

Wat betreft de ideeën van Wilders...ik geloof dat die inmiddels heel wat minder extreem zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Eindelijk een rechts kabinet, dat betekend dus ook dat we eindelijk gerechtigheid hebben in Nederland. Hoop dat ze hun plannen zullen waar maken en dat er veel zal veranderen in de samenleving. Nu maar hopen dat het tot stand blijft, het is wel eens een keer goed dat we rechts kabinet zullen hebben. Ik ben het met veel standpunten eens van de PVV en VVD, dus deze samenwerking doet mij wel goed.

Link to comment
Delen op andere websites

Het duurde wel lang zeg. En het is nog niet 100% zeker dat dit het kabinet is. Er kan nog het een en ander gebeuren waardoor het toch weer niet doorgaat.

Maar juist door dat gedoogsteun En de ideeën van Wilders heb ik er niet zo een groot vertrouwen in. Want CDA en VVD Zullen (Zoals Dutchy al zij) alle schud krijgen voor de fouten die de PVV maakt. Wilders heeft ook gewoon nog de vrijheid om tegen te stemmen. Waardoor de CDA en VVD wel iets willen dat wilders niet wilt. Maar het toch weer gebeurt.

Over de PVV ga ik niet echt veel worden vuil maken. Ik ben het er wel over eens dat de allochtone groep die problemen veroorzaakt in de samenleving wel een grote straf moeten krijgen, en Indien het te erg is het land uit gezet moeten worden. Maar voor de rest ben ik het er niet echt over eens. Ik vertrouw die wilders ook voor geen meter.

Zelf mocht ik al stemmen dan was ik meer een PVV stemmer. Hun standpunten staan mij wat meer aan dan de andere partijen.

Dit kabinet geef ik ook niet meer als 2 jaar. Maar ik zie het niet het einde halen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik was geen voorstander van dit kabinet, maar de dingetjes die nu "uitgelekt" zijn (lees: de dingen waarvan ze weten dat veel mensen er blij mee gaan zijn) klinken goed zoals uitbreiding van het asfalt (dat wil de meerderheid van het Nederlandse volk al jaren, dus dat lijkt me redelijk democratisch, ondanks dat ik persoonlijk voor een verbetering van het OV ben). Verder opheffing van het rookverbod voor kleine cafe's zorgt ervoor dat ik geen scheten hoef te ruiken de hele tijd. :dans: En als laatste het behoud van de hypotheekrente-aftrek zorgt ervoor dat wij jongeren straks ook nog een huis kunnen kopen als we dat blieven.

Ik verwacht dat Wilders uiteindelijk toch wel naast zijn schoenen gaat lopen en een te grote bek krijgt waardoor de mensen van het CDA/VVD zich van hem zullen moeten distantieren.

Bewerkt: door MarkH
Link to comment
Delen op andere websites

Kut rechts kabinet :duh:

Onderbouwen aub. Ik kan toch nu ook zeggen dat links kudt is (wat ik ook nu ga doen, maar dan wel beter).

Dit stond eigenlijk al een tijd vast. Eindelijk heeft het zicht plaatsgevonden. Ik ben zelf ook een VVD'er en dit is het beste wat er nu met Nederland kan gebeuren. We hebben veel te lang naar links gehangen, veel te veel uitgegeven aan dingen die dus echt nergens voor nodig zijn en nu met Rutte is dat eindelijk over. Cultuur heeft echt veel te lang genoten van alle subsidies. Ja, dan kost het iets meer om naar de dierentuin te gaan. Wat maakt die ene euro nou uit. Niets. Eindelijk houdt het gezeik op over mensen die dan weer net te weinig hebben voor een nieuwe TV of iets in de richting, maar dan wel een x aantal euro's per maand van de regering krijgen. Nu krijgen ze het gewoon niet. Klaar ermee.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben zelf ook een VVD'er en dit is het beste wat er nu met Nederland kan gebeuren.

Inderdaad, immigranten buitensluiten uit ons land waarvan men denkt dat het 'het' probleem oplost, integendeel, dit versterkt het probleem juist, omdat Nederland steeds meer vergrijst.

Ik had liever zelf een kabinet Paars+ gezien, die hebben in ieder geval 'gewone' ideeën, want, ik vind sommige standpunten van Wilders wel goed, maar de anderen standpunten zijn gewoon loze beloftes (dat zullen die ik goed vindt dus ook wel zijn :puh: ) en verder vind ik dat de PVV een partij is die verboden moet worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben zelf ook een VVD'er en dit is het beste wat er nu met Nederland kan gebeuren.

Inderdaad, immigranten buitensluiten uit ons land waarvan men denkt dat het 'het' probleem oplost, integendeel, dit versterkt het probleem juist, omdat Nederland steeds meer vergrijst.

Ik had liever zelf een kabinet Paars+ gezien, die hebben in ieder geval 'gewone' ideeën, want, ik vind sommige standpunten van Wilders wel goed, maar de anderen standpunten zijn gewoon loze beloftes (dat zullen die ik goed vindt dus ook wel zijn :puh: ) en verder vind ik dat de PVV een partij is die verboden moet worden.

Waarom verboden worden? Als mensen dit willen, waarom zou het dan verboden moeten worden? Dit is toch een land waarin de partijen de macht krijgen waar het meest op gestemd is en blijkbaar willen veel mensen dit.

Link to comment
Delen op andere websites

op de vragenlijst heb ik een aantal antwoorden, die er niet in staan... vandaar antwoord ik per vraag :tu:

Hoe vind je dat de onderhandelingen zijn verlopen?

Moeilijk te zeggen als outsider, dit is meer een vraag die te beter stellen valt aan iemand die aan de onderhandelingen heeft meegewerkt...

Wat vind je ervan dat de PVV gedoogsteun geeft en dus een grote invloed heeft?

ik vind het prima als daarmee een sterk kabinet gevormd kan worden.

3. Slecht, PVV moet weg uit het kabinet!

de PVV zit niet in het kabinet :bonk:

Hoe lang denk je dat dit kabinet stand zal houden?

We zullen zien

Waar moeten we op bezuinigen?

Ik denk dat er gematigd moet bezuinigd worden op alle gebieden ( ben ik een a4'tje vol aan het schrijven als ik dat allemaal precies moet aangeven )

Wat vind je van de standpunten van Wilders?

hangt van het standpunt af

Wat vind je er van dat Wilders steeds flexibeler werd met in zijn standpunten naarmate de verkiezingen en onderhandelingen vorderden?

hij zou wel moeten, anders vorderen de onderhandelingen niet.

Ik ben een...

er staan een heleboel partijen niet tussen... ( die geen zetels hebben ) bijv. piratenpartij of Trots Op Nederland

Bewerkt: door commando
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben een...

er staan een heleboel partijen niet tussen... ( die geen zetels hebben ) bijv. piratenpartij of Trots Op Nederland

TON is al helemaal onbelangrijk en de PP was een onserieuze gooi van GeenStijl, tellen dus niet mee.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...