Jump to content

Heb al wat texture ervaring maar wil nu ook beginnen met modellen (lees topic voor meer info)

Geplaatst:
comment_1733254

Heey

Ik weet nu al hoe je textures enzo verranderd op gta sa en valve games

Aleen ik wil nu beginnen met modellen zodat ik straks mijn eigen mods kan maken!

Aleen wat ik me nu afvraag is

Wat is een goed progamma om te beginnen met modellen en hoe gaat het precies

Niet gelijk ragen van ER IS EEN TOPIC VOOR ofzo, want die zoekmachine werkt niet goed :S

Hopelijk kan iemand mij helpen :D

Btw voor textures modden gebruik ik VTF edit voor valve games, TXD workshop voor GTA en gebruik gimp

btw als je aardig bent mag je ook nog de download link geven :puh:

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1733589

Tja, ik ben vroeger meteen met 3ds max begonnen :puh:. Hier kan je 't meest mee, en ook voor als je andere spellen wil modden of zelf spellen wil gaan maken.

Bestaan hier ook goede (Nederlandse) Tut's voor?

Edit: Ik zie net op de site dat dit niet gratis is? Klopt dat

Bewerkt: door BoerTijger

Geplaatst:
comment_1733656

Ja dat klopt, het kost zo'n 9000 dollar. Er is natuurlijk ook GMax, welke wel gratis is en bijna net zoveel kan als 3D Studio.

Als laatste optie heb je uiteraard ook nog die andere manier ter beschikking.

En zoals Beagle reeds zei kun je het best gewoon met 3DS/GMax starten, i.p.v. Sketchup of ZModeler. Als ik me niet vergis heeft DaBeast ooit een video tutorial gemaakt die de basics uitlegt. Er is ook nog ergens een mooie tutorial over het maken van een eiland (met straten). Ik weet jammer genoeg niet of deze tutorials nog online zijn, want ze zijn al een tijdje oud.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1733782

Ok maar wat ik met models wil mee beginnen is player models en mischien vehicle mods te maken voor sa

En wat is nu het beste progamma om mee te starten wat makkelijk te downloaden enzo is

Geplaatst:
comment_1733984

Gmax is gratis, niet het makkelijkst maar 3DS Max is wel 't beste. 'K zou niet met player models of vehicles gaan beginnen, want da's een ramp. Moet je wel echt eerst wat ervaring op doen, simpel beginnen.

Geplaatst:
comment_1734835

Als laatste optie heb je uiteraard ook nog die andere manier ter beschikking.

Google Sketchup kun je ook gebruiken ;) , een berucht moddeling programma van Google.

Bewerkt: door Dotz

  • 1 maand later...
Geplaatst:
comment_1763622

Ik raad je aan om de stap van 'Ik zou eerst maar beginnen met Sketchup of Gmax', over te slaan, en meteen beginnen met 3dsmax.

Dit om eventuele verwarring te voorkomen als je zometeen 'ervaren' bent met bijv. sketchup, want 3dsmax is iets totaal anders.

Wat beagle zegt klopt niet helemaal. In Sketchup kun je ook 'kwaliteit'-models maken, omdat de engine van de III-era toch niet al te best is.

Wanneer je het de programma's gebruikt voor Artwork, dan zou ik je toch 3dsmax aanraden.

Kijk in de Master Tutorial list, daar staan genoeg tutorials, en de meeste zijn ook geschreven voor 3dsmax.

Apple-Mac

  • 3 weken later...
Geplaatst:
comment_1772651
Ik raad je aan om de stap van 'Ik zou eerst maar beginnen met Sketchup of Gmax', over te slaan, en meteen beginnen met 3dsmax.

Ksst, weg jij. :-(

SketchUp is makkelijker om mee te leren modelen, maar als je je models ingame wilt gaan zetten kun je beter met 3dsMax beginnen. Tegen de tijd dat je weet hoe je met SketchUp moet werken zodat je geen models krijgt met veel te veel poly's, niet-werkende textures en collision bugs, ben je ook weer een jaartje verder.

Topic is al wel twee maanden oud ;).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.