Sarcasme. 64 leden hebben gestemd
-
1. Aanklikken wat van toepassing is.
-
Ik kan geen sarcasme herkennen.3
-
Ik kan het herkennen, maar ik gebruik het niet.4
-
Ik herken sarcasme en ik gebruik het ook.57
-
Log in of registreer om te stemmen in deze peiling.
Featured Replies
Recent actief 0
- Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
Hooi
Sarcasme, iets waarmee je je onvrede mee uitdrukt aan de hand van anders bedoelde teksten/zinnen. In plaats van overdreven negativiteit wordt dus overdreven positiviteit, of iets anders gebruikt. Een heel creatieve vorm van kritiek, indien het tegen zaken wordt gebruikt en niet tegen andere personen, omdat het dan kwetsend is. Iets wat je niet moet doen.
Jammer genoeg begrijpen veel mensen niet als iets sarcastisch wordt bedoeld of niet. Laatst werd ik downgemod op Tweakers.net, mensen reageren onbegrijpend dat ik positief sta over het afsluiten van het internet. En ik merk steeds meer op dat sarcastische opmerkingen overal verkeerd worden begrepen. Een zin als 'Och wat mooi, het gaat de hele week weer regenen!' wordt vaak gewoon letterlijk opgevat. Op internet gebeurt ook vaak zoiets.
Kunnen vele mensen nou geen sarcasme herkennen, of heeft de meerderheid van iedereen gewoon alleen maar de basisschool afgemaakt? Volgens mij heb je wel snel door dat iemand iets niet zo bedoelt als hij/zij iets heel erg overdreven zegt.
Ohja, vul ook even de poll in, eens kijken wat bezoekers hier iets van sarcasme bakken.
FYI: Niets in de bovenstaande tekst is sarcastisch bedoeld, op enkele voorbeelden erin dan na, maar dat kun je duidelijk zien.