Jump to content
Geplaatst:
comment_166875

Hallo, ik en soul_courageous van het engelse GTAForums.com hebben besloten Vice City (en misschien ook Liberty City) in de GTA SA engine proberen te zetten. Maar we hebben een team nodig van veel toegewijde mensen. Het is nu vakantie dus ik heb doordeweeks zoiezo 's avonds tijd. Als je lid wilt worden van het team moet je een van de volgende dingen kunnen:

Modelleren & Texturen:

Je moet textures en models kunnen veranderen van Vice City om een wat GTA SA-achtigere look te krijgen.

Storyline bedenken:

Als je een goeie storyline in Maffia-vorm met de drie maffia families uit de GTA-series kunt bedenken met Tommy Vercetti erin of zelf een compleet nieuwe storyline wil maken, be my guest. Maar maak hem ook wel af samen met anderen uit het team en bespreek dingen, of ze mogelijk zijn of niet. (Het is eerst toch nodig dat we daadwerkelijk de stad erin krijgen, als dat lukt gaan we verder!)

Missies coden:

Je moet missies kunnen coden, dat spreekt voor zichzelf. Het liefst een beetje ervaren. Als de stad in de engine zit, kun je aan de slag. Bespreek je taak met de Storylinebedenker.

Mappen:

Je moet verschillende objecten in GTA SA kunnen plaatsen, op het moment is dat natuurlijk top priority. Het spreekt voor zichzelf. Verder help ik hiermee mee en soul_courageous zal waarschijnlijk enkele landschap-texturen moderniseren, maar dit weet ik nog niet zeker

Misc:

Verder zou ik het niet weten, vertel me het als ik iets over het hoofd heb gezien!

Ik hoop dat er veel mensen zich zullen aanmelden en ons helpen dit een van de grootste San Andreas mods te laten worden. Ik heb al een klein ideetje voor een storyline, dus als je je bij ons team wilt voegen moet je me PM-en dan krijg je ook de storyline te zien. Als je je niet bij het team voegt zul je natuurlijk op de release moeten wachten als deze komt (hiervoor hebben we natuurlijk team members nodig) want ik hou rekening met mogelijke diefstal. :angry: :D Ik hoop iedereen hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Groetjes, Teunjtuh, een van de teamleiders van ??? (verzint er iemand even een naam :D ) :puh:

  • Reacties 35
  • Bezichtigingen 1.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_167610
Op GTAForums.com is een gast die een soort script heeft gemaakt (geen missiescript) dat alle Liberty City models en textures indeelt in de verschillende mappen die in data\maps staan. En nou niet zo bijdehand gaan doen burpicane want ik ben nog niet klaar :angry: Ik heb hem gevraagd hoe hij dat heeft gedaan en of hij dat misschien ook voor de Vice City bestanden kan maken zodat ik de eerste stap al klaarheb. Als dat lukt, moeten we de bestanden in de verschillende mappen gaan zetten en alle colfiles en de geexporteerde bestanden uit gta3.img in die van San Andreas zetten. Dan moeten we alles voor een test zo'n 10000 of meer units naar het zuiden verplaatsen en kijken of dit werkt. Zie ik iets over het hoofd, ik heb namelijk nog nooit een map in Vice City gezet of in San Andreas (niet bijdehand gaan doen van dan lukt het niet burpicane, ik doe voornamelijk het coden en we zijn een team aan het samenstellen). Als dit werkt gaan we verder, zo niet, dan heeft het geen nut om door te gaan, in ieder geval niet op die manier.

maar 1 ding kan je gewoon niet met een nieuwe versie van moo mapper de complet map van vice city in san andreas zetten ?

Geplaatst:
  • Auteur
comment_167892

DOH, een of andere drunk_monk lult ook de hele fucking tijd over GTA Ultra, sorry :) maar het boeit me niet, als hun meer interesse krijgen (blijkbaar) en ze krijgen het af mij best maar ik ga ook door en als zij falen zal ik alleen maar harder lachen dan dat ik nu al doe.

EDIT: Maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Maar mijn doel is Vice + San Andreas, misschien dat je het nutteloos vind, maar ik niet :D

Bewerkt: door teuntjuh

Geplaatst:
comment_168033
Als dit werkt gaan we verder, zo niet, dan heeft het geen nut om door te gaan, in ieder geval niet op die manier.

op die manier lukt je idd niet... het gebruikt verschillende versies van dff je zal alles moeten omzetten naar de andere dff versie... dat met paar 1000 objecten reken zelf maar uit

Geplaatst:
comment_168133

@Burpicane,

jouw visie op de haalbaarheid van deze mod is duidelijk. Dus verder commentaar en ruzie-zoekerij is niet nodig, en zal als SPAM worden opgevat.

@team:

Ik hoop echt dat het jullie lukt om de plannen die jullie hebben waar te maken,

maar als ik een heel erg optimistische schatting moet maken gok ik dat jullie ongeveer 10% kans hebben dat het je gaat lukken.

Ten eerste zijn er aanzienlijke verschillen in het formaat van de DFF files ( en txd + COL). Het is nog maar afwachten of daar automatisch conversie tools voor beschikbaar komen.

Ten tweede is de hele structuur en samenhang tussen de verschillende vormen van IPL en IDE file nog onbekend, en zeker veel complexer dat voor VC.

Naast deze reguliere files, moeten ook nog allerlei andere datafiles worden aangepast waar zelfs voor VC niet altijd documentatie voor is.

Ten derde zullen er in de executable zeker allerlei beperkingen zitten, die je moet omzeilen ( b.v. dingen als max aantal modellen, max aantal object-id's, maximaal aantal paths, maximum aantal textures, max aantal IPL files ...... enz enz.

Vooral dit laatste zal een blocking probleem voor jullie zijn. Om deze begrenzingen in de executable op te heffen, moet je daar namelijk behoorlijk veel verstand van hebben. En als je wilt wachten tot iemand anders heeft uitgezocht hoe je die grenzen moet aanpassen, is het bijna zeker dat hij dat doet om zelf VC/LS in San andreas engine te zetten. En dan zal hij zijn aanpassingen echt niet bekend maken voordat hij zijn mod gereleased heeft en daarmee zijn jullie dan te laat.

Ik heb veel respect voor mensen met grote plannen, maar ik denk dat dit project een paar gradaties te complex/moeilijk voor jullie is.

IK zou zeggen denk er nog eens goed over na, en probeer eventueel een wat minder ambitieus project, die in ieder geval een redelijk kans van slagen heeft.

PatrickW

Geplaatst:
  • Auteur
comment_168269

Dit is nou duidelijk commentaar! Maarre, met RWAnalyze van Steve-M kun je dff's converteren (ik weet dat je ze dan niet ziet) maar om even te kijken of dit gaat. Ten tweede gaan we nog niet met paths enzo beginnen en bestuderen we alle ipl en ide files om te kijken welke wijzigingen aangebracht moeten worden. Ten derde: Ik heb ook wel een ander idee dat nog steeds moeilijk is maar meer haalbaar: Geen San Andreas meer, maar wel Vice City en Liberty City. Voor zover ik weet zul je dan geen problemen hebben met limieten omdat San Andreas veel groter is. Maar dat converteren kan gebeuren met Kam's script en iemand heeft iets voor Lightwave. Dan zullen we mensen nodig hebben die meehelpen de bestanden te bestuderen en de verschillen.

EDIT: Ik weet dat op GTAForums.com al mensen zoals Andy nogwat (vergeten :lol:) bezig zijn met zo'n mod, maar hij doet het in de Vice City engine en ik wil het in de GTA SA engine doen om de coole features als casino, huizen beroven, stealth enz. toe te passen. Als iemand die niet zo druk is met GTIslands (zeg ik het goed?) wil joinen post het hier. Of op het engelse GTAforums.com zodat ze daar ook weten dat we groeien. Maar, is iedereen het hier mee eens? Post hier ideeen enz.. maar doel 1 is nu dus (als iedereen het ermee eens is geen wijzigingen van plannen meer) Vice en Liberty

Bewerkt: door teuntjuh

Geplaatst:
comment_168290

Houd er wel rekening mee dat in SA niet meer alle opjecten in IPL en IDE files staan, er zijn nu ook files in de IMG archieven die een soortgelijke rol hebben, maar een binair formaat.

Als je hier serieus mee an de slag wilt, zul je zelf in die formaten en files moeten duiken (en waarschijnlijk zelf conversie tooling moeten maken). Als je namelijk wacht tot anderen dit voor je hebben gedaan, is de kans groot dat ze VC en/of LC al hebben omgezet voor ze de kennis/tooling openbaar maken.

Dit idee is natuurlijk niet uniek, en er lopen waarschijnlijk heel veel modders rond met hetzelfde idee.

Ja, als je SA vervangt door VC + LC, heb je een grote kans dan je niet tegen de limiten aanloopt.

Geplaatst:
comment_168332
Ja, als je SA vervangt door VC + LC, heb je een grote kans dan je niet tegen de limiten aanloopt.

Ik geloof dat zijn idee was alle 3 de versies bij elkaar te doen, en dan kunnen we wel over de limieten gaan praten, alhoewel VC 8000 ID´s aankon zo SA waarschijnlijk wel 50000 ID´s aankunnen,

---

Heelveel suc6 toegewenst, ik werk zelf niet mee helaas om 2 redenen,

Ik heb het te druk met mijn eigen proyect (Grand Tani Islands)

En ik denk dat we niet de eerste kunnen zijn, en daarom niet populair kunnen worden.

Bradley Hofmans

Leader van het Grand Tani Islands project

Bewerkt: door bradley1990

Geplaatst:
  • Auteur
comment_168365

Ik ga inderdaad ook zelf de bestanden bestuderen maar kan natuurlijk alle hulp gebruiken. Ik hou gewoon niet zo van de steden Los Santos en San Fierro en wil dus San Andreas vervangen met een nieuwe stad, desnoods zelf een stad maken, maar Liberty City en Vice City passen wel goed in de engine. Maar als iemand anders suggesties heeft :). Maar ik ga wel eerst proberen Vice en Liberty erin te zetten. Als dat niet lukt probeer ik iets anders.

Geplaatst:
comment_168442
@Burpicane,

jouw visie op de haalbaarheid van deze mod is duidelijk. Dus verder commentaar en ruzie-zoekerij is niet nodig, en zal als SPAM worden opgevat.

ik weet dat je niet tegen mods in mag gaan maar soms met dit soort opmerkingen heb ik daar duidelijk scheit aan. ik weet dat ik nu wel weer 20% warn er bij krijg but i dont care

Hij vroeg of het mogelijk was op die manier en ik geef gewoon antw dat het niet kan omdat de dff verschillende versies zijn enz... en dat is nou spam leuk help ik wel geen mensen

[Door PatrickW: Zoals beloofd +20%.

Het ging om het feit dat je commentaar had, daar vroegen ze inderdaad om, en dat heb ik zelf ook wel. Het ging vooral om de ruzie-zoekende manier waarop je commentaar gaf. En een tip voor de volgende keer, als je problemen hebt met een beslissing van een crew-lid kun je dit het best via PB afhandelen. ]

Geplaatst:
  • Auteur
comment_168591

Ik wil er niet tegeningaan burpicane, maarre dit:

op die manier lukt je idd niet... het gebruikt verschillende versies van dff je zal alles moeten omzetten naar de andere dff versie... dat met paar 1000 objecten reken zelf maar uit
klonk meer alsof: Die noobmanier die jij noob nu hebt verzonnen gaat je nooit lukken als het zoveel objecten zijn. <_<
Geplaatst:
  • Auteur
comment_168669

OK, kga niet tegenstribbelen, maarre mijn idee was nu iemand anders lekker Liberty City laten uitzoeken en ik ga met de mensen uit mijn team een nieuwe stad maken: Turba City, met veel mafia enzo. Mensen kunnen we gebruiken en dit is haalbaar:

@GTAForums

Thats so f*cking cool DFF export to San Andreas 

At first, THX to Kam

GTA San Andreas DFF Export by ocram

>3DS Max Plugin<

Link to the Downloadsite

Dusss meld je aan zou ik zeggen dan kunnen we gaan bepalen wie wat van de stad maakt, maar onthoud: MAFIA STYLE! :D

Geplaatst:
comment_169809

ik wil wel helpen hoor maar ben pas net begonnen met texturen maark wil wel helpen en als dat mag zeker tof

Nah, ik denk niet dat ik ga meedoen, ik ga me voorlopig meer op mijn bewijs richten om mee te werken aan GTI, en als ik t zo lees, vind ik dat patrickw gelijk heb, imk net een baar dingetjes texturen, en wat huizen bouwen voor VC maar dat is alles, en deze handelingen zijn meer bter voor GTI

Bewerkt: door Big Bear

Geplaatst:
comment_169974
OK, kga niet tegenstribbelen, maarre mijn idee was nu iemand anders lekker Liberty City laten uitzoeken en ik ga met de mensen uit mijn team een nieuwe stad maken: Turba City, met veel mafia enzo. Mensen kunnen we gebruiken en dit is haalbaar:

Dusss meld je aan zou ik zeggen dan kunnen we gaan bepalen wie wat van de stad maakt, maar onthoud: MAFIA STYLE!  :D

Zeer goed idee, als je wil kan ik proberen de wagens in een soort oldtimer style gaan zetten, vind wel passen bij de mafia

[PatrickW: big bear, de volgende keer de "edit" button op je bericht gebruiken als je opnieuw in een topic wil posten waar je al de laatste bent. Wat je nu deed heet dubbel-posten en is verboden]

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.