- Reacties 38
- Bezichtigingen 6.9k
- Created
- Laatste reactie
Top Posters In This Topic
-
matt 5 posts
-
Dotz 5 posts
-
Dutchy3010 4 posts
-
flippie13 4 posts
Featured Replies
Recent actief 0
- Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
Van mij mag hier best wel op bezuinigd worden. Ik heb nu het schoolvak Culturele Kunstzinnige Vorming en daar zie ik dingen waarvan ik denk 'betaal ik hier nou belasting voor?'. Het gaat misschien ver, maar het liefst zou ik willen dat een museum, sportclub, bibliotheek en andere als bedrijf zou functioneren. Dat het moet leven van de inkomsten en als dat niet lukt gaat het 'bedrijf' failliet.
Misschien een kleine bijdrage gesubsidieerd door de overheid om het begrotingsgat op te vullen, maar dat ook tot een bepaalde hoogte. Als het meer kost dan het opbrengt is het gewoon niet handig, daar wordt niemand beter van. In Leeuwarden wordt het Fries Museum verplaatst van de ring van de stad naar het centrum. Waarom nou weer als je het mij vraagt? Het oude pand is intact en kan nog wel 50 jaar door zonder renovaties. Waarom dan een compleet nieuw museum?
Ik vind dat er een regeling moet komen dat zulke cultuurbedrijven leven van het minimum. Een bedrijf als RTL leeft ook van het minimum. Probeert alles te financieren met zo weinig mogelijk geld, want als er geen geld is, kun je het niet uit geven.En toch komen er prachtige programma's uit als voetbal international en eigenlijk iedere avond van de week wel. Nederland 1, 2 en 3 en politiek 24 worden gesubsidieerd. Halen geen winst (anders hoefde het niet gesubsidieerd te worden). Dat moet eruit.
Leven met zo weinig mogelijk middelen. Roeien met de riemen die je hebt. Dat moet bij de cultuur worden gehandhaafd.
Een voorbeeld van kunst.