Jump to content

Hoe installeer je een MOD in Gta SA?


Ultimate-Killer

Recommended Posts

1) Gebouwen

Ik versta hieronder de gebouwen die een ander uiterlijk krijgen. Dat ander uiterlijk bestaat uit textures die met de IMG Tool moeten worden geïnstalleerd. Die zogenaamde textures hebben '.txd' extensies. Deze moeten in de 'GTA3.img' toegevoegd worden met de IMG Tool. Je moet de reeds bestaande bestanden vervangen met die van de mod. (Zie voor meer info 'kleren', over het vervangen van de bestanden.)

2) Voertuigen

Voertuigen installeren kan je op twee manieren; met SAMI dat staat voor 'San Andreas Mod Installer' of met de 'IMG Tool'. Persoonlijk raad ik je SAMI aan aangezien dit werkt als een automatische installer. De IMG Tool daarin tegen is een wereld van verschil. Het is vrijwel steeds toevoegen en het verwijderen van bestanden. Het is overigens wel zo dat je bij SAMI het meeste kans hebt op een fout.

Je opent IMG tool. en gaat naar OPEN dan kies je GTA3.img

Als je dat hebt gedaan krijg je een paar duizend fails (Of hoe je het ook schrijft)

Dan zoek je de auto die je wilt modden.

In de download waar je mod staat staat altijd wel welk voertuig als er staat (bijv.) Rhino.txd Dan ga je naar IMG tool en druk je op F2 dan zoek je naar Rhino.txd

Dan druk je met rechts er op en klik je op REPLEACE dan kies je de anderen Rhino.txd De gemodde en hij is verandert!

Zo doe je het zelfde met de DFF variant.

Met sami gaat vrijwel alles automatisch je hoeft SAMI te openen en je druk op INSTALL MOD dan kies je de map van je mod en de rest gaat haast van zelf

maar SAMI is niet zo handig! Meestal buggy!

3) User Tracks

Om je eigen nummers in San Andreas te kunnen beluisteren, moet je je nummers in je map 'User Tracks' zetten, die kan je vinden in je 'GTA San Andreas User Files'. En die map kun overigens je vinden in de map 'Mijn Documenten.' Daarna, als je je nummers in de map hebt gezet, start je je spel en ga naar 'Options > Audio Options > User Track Options', en druk dan op 'Scan User Tracks'. Daarna kun je je spel loaden, tot slot moet je als als muziekzender moet je 'User Track Player' nemen.

4) Wapens

Wapens bestaan uit 2 soorten bestanden meestal, een '.DFF' bestand en een '.TXD' bestand. Stel je voor, je download een mod die de AK47 vervangt. De bestanden die zich in de mod bevinden zijn dan 'AK47.dff' en 'AK47.txd'. Deze twee bestanden staan ook in de GTA3.img. Jij moet ervoor zorgen dat je de originele bestanden vervangt met die van je mod. Hoe je dat doet wordt hier uitgeleged. Als voorbeeld wordt een voertuig genomen, maar het installeren van wapens gaat op dezelfde manier. Let er wel op dat je de meest recente IMG Tool download.

Je kan het best het Voorbeeld van de Carmod gebruiken.

5) Kleding

Stel je voor, je download een mod. In die mod kom je dan het volgende bestand tegen: 'jean.txd.' Met de IMG Tool open je dan het bestand 'GTA3.img'. (Te vinden in map 'Models'.) Je zoekt dan het bestand 'jean.txd' op. ('Commands > Find'). Als je hem gevonden hebt, dan verwijder je hem. Je hebt voor de duidelijkheid dus het originele bestand verwijderd. Je voegt dan de 'jean.txd' van de mod weer toe. ('Commands > Add.') Als je dat gedaan hebt moet je nog even naar het volgende gaan: 'Commands > Rebuild archive'. Als je dat gedaan hebt is de mod geïnstalleerd, en kun je met je nieuwe broek of iets dergelijks lopen.

6) Savegames

Savegames installeer je door de bestanden met de '.b' extensie naar de 'GTA San Andreas User Files' te kopiëren. Deze map vind je in de map 'Mijn Documenten.' Let er s.v.p. wel op dat je de juiste versie savegame download.

Als je iets niet snapt, bijvoorbeeld de installatie ergens van, dan kun je dat altijd even melden

En hierbrij zeg ik: Alle credits gaan naar Maticus Hij heeft dit lijstje gemaakt en in een oud topic gezet

Maar omdat het handig is zet ik het hiet neer.

Bijna alles is van Maticus maar ik heb een paar kleine aanpassingen gedaan

Oh en Maticus als je dit leest Sorry als ik door een foutje je naam verkeerd heb getypt!

Link to comment
Delen op andere websites

"Bijna alles is van Maticus". Ik denk dat je Matiscus bedoelt? Een vroegere moderator van de modding fora? Op welke tutorial/post heb je dit gebaseerd?

Een ouden post van matiscus in een oud toppic.

Vond hem wel handig voor niet ervare mensen die willen modden

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...