Jump to content
Geplaatst:
comment_1772222

Hey jongens,meisjes,

ik heb dit kleine mini script gemaakt zodat de speler ingame /site kan typen en dat ie dan je site/forum url kan zien

dat is dus makkelijk zodat je niet elke keer je forum/site ingame hoeft te zeggen:

Ok plaats dit onder:

OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])

if(strcmp(cmd, "/site", true) == 0) {

	SendPlayerFormattedText(playerid,"To vieuw us forum online go to (typ hier je site/forum url in",0);
return 1;
}

Screen:

2gsecgg.png

Waar je bij mij dus www.bigliferpg.tk ziet moet jij dus veranderen in jou site url

have fun! :tu:

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1772232

Lol wel leuk dat je dit doet voor beginners. Maar echt een script om te releasen is het niet het is gewoon een simpel stukje code. De indenatie kan ook wat beter maar dat kan aan de codebox liggen natuurlijk. En heb even een typfoutje veranderd en de strcmp wat veranderd:

if(!strcmp(cmd, "/site", true)) 
{
SendPlayerFormattedText(playerid,"To vieuw us forum online go to (typ hier je site/forum url in",0);
return 1;
}

P.S: Er is ook nog ergens een handige functies topic in SA:MP Scripting.

Bewerkt: door Megadreams

Geplaatst:
comment_1772330

idd, en wrrm gebruik je dan niet gewoon "SendClientMessage(playerid,kleur, "bericht");"

en er staat een vertaal/grammaticafoutje in je text:

er staat:

"to view us forum online go to..."

moet zijn:

"to view our forum online go to ..."

en dit is idd geen release, van een release zou je een filterscript moeten kunnen maken (zoals er ook bij de meeste releases is).

Bewerkt: door Morph1

Geplaatst:
comment_1773792

Ik krijg een error door:

SendPlayerFormattedText(playerid,"To vieuw us forum online go to (typ hier je site/forum url in",0);

Ik heb het in een new.pwn getest en ik krijg die error. Dus als je voortaan iets maakt, maak het dan goed.

Succes met het scripten verder.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1774201

Ik krijg een error door:

SendPlayerFormattedText(playerid,"To vieuw us forum online go to (typ hier je site/forum url in",0);

Ik heb het in een new.pwn getest en ik krijg die error. Dus als je voortaan iets maakt, maak het dan goed.

Succes met het scripten verder.

welke error dan? want je moet t plaatsen bij de andere commands he

Geplaatst:
comment_1774914

Ik krijg een error door:

SendPlayerFormattedText(playerid,"To vieuw us forum online go to (typ hier je site/forum url in",0);

Ik heb het in een new.pwn getest en ik krijg die error. Dus als je voortaan iets maakt, maak het dan goed.

Succes met het scripten verder.

wat is de error?

Bewerkt: door ted80

Geplaatst:
comment_1775215

Ik krijg een error door:

SendPlayerFormattedText(playerid,"To vieuw us forum online go to (typ hier je site/forum url in",0);

Ik heb het in een new.pwn getest en ik krijg die error. Dus als je voortaan iets maakt, maak het dan goed.

Succes met het scripten verder.

wat is de error?

C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\Server\gamemodes\bare.pwn(28) : error 017: undefined symbol "SendPlayerFormattedText"

Ik heb het in een simpel script gezet omdat mij SendPlayerFormattedText niet bekend voor kwam. Dus ik snap niet waar dat vandaan komt? Of ik zit nu opeens totaal mis.

Natuurlijk kan ik het zelf wel oplossen, maar ik wilde het gewoon even vragen aan BigLife.

Geplaatst:
comment_1775272

C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\Server\gamemodes\bare.pwn(28) : error 017: undefined symbol "SendPlayerFormattedText"

Ik heb het in een simpel script gezet omdat mij SendPlayerFormattedText niet bekend voor kwam. Dus ik snap niet waar dat vandaan komt? Of ik zit nu opeens totaal mis.

Natuurlijk kan ik het zelf wel oplossen, maar ik wilde het gewoon even vragen aan BigLife.

je kan ook gewoon

SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "To vieuw our forum online go to [site url]");

gebruiken

Geplaatst:
comment_1775396

Dan is dit nog een groot minpunt in dit script dus. Hij geeft geen enkele define voor deze nieuwe functie want deze zit er standaard niet in.

ja en wat is uberhaupt het nut van SendPlayerFormattedText, het is precies hetzelfde als SendClientMessage die wel inbegrepen zit.

Geplaatst:
comment_1775535

mm, erg basis, maar wel grappig ;D

Maar om er nou een hele release voor te maken...

Ik gebruik zelf lekker me eigen:

if(strcmp(cmd, "/website", true) == 0) {
SendClientMessage(playerid, COLOR_BLUE, ".::.(U)ltimate (S)tunts forum.::.");
SendClientMessage(playerid, COLOR_RED,  ".     www.ultimate-stunt.co.tv  .");
SendClientMessage(playerid, COLOR_RED,  ".       Visit our forum now!    .");
SendClientMessage(playerid, COLOR_BLUE, "..............................................");

:D

Bewerkt: door penait1

Geplaatst:
comment_1775605

mm, erg basis, maar wel grappig ;D

Maar om er nou een hele release voor te maken...

nobody understands... :cab:

Dat het erg makkelijk is om te maken. En dat bijna iedereen het zelf wel kan maken omdat dat gewoon 1 van de basis dingen is, dus ik bedoel dat het misschien een beetje overbodig is om een hele release te maken...

Geplaatst:
comment_1775821

nobody understands... :cab:

Dat het erg makkelijk is om te maken. En dat bijna iedereen het zelf wel kan maken omdat dat gewoon 1 van de basis dingen is, dus ik bedoel dat het misschien een beetje overbodig is om een hele release te maken...

haha dat snap ik wel maar niemand snapt waarom je hier een release van zou maken XD

Geplaatst:
comment_1776973

Voor mensen die geen zin hebben het even aan te passen:

#DEFINE SendPlayerFormattedText SendClientMessage

Het heeft wel nut maar niet in deze zin. Er zit namelijk een format() in verwerkt en het zal dus ook , parameter1, parameter2 enzo ondersteunen als in een format.

Bewerkt: door Megadreams

Geplaatst:
comment_1777039

Het heeft wel nut maar niet in deze zin. Er zit namelijk een format() in verwerkt en het zal dus ook , parameter1, parameter2 enzo ondersteunen als in een format.

hie begrijp ik uit dat je dus inplaats van dit:

new name[MAX_PLAYER_NAME];
new string[64];
GetPlayerName(playerid, name, sizeof(name));
format(string, sizeof(string), "your name is %s", name);
SendClientMessage(playerid, 0xFFFF00AA, string);

dit kan doen:

new name[MAX_PLAYER_NAME];
GetPlayerName(playerid, name, sizeof(name));
SendPlayerFormattedText(playerid, "your name is %s", name, 0);

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.