Jump to content
Geplaatst:
comment_1778542

Grand Theft Auto: Mafia Stories

forumlegende uncovered

Beste mensen,

Vanwege onderhoud is ons subforum voor GTA Mafia Stories verwijderd. Dit betekend dus dat iedere progress wat vanaf uit plaats vind in Mafia Stories in dit topic wordt vertoont.

GTA: Mafia Stories is sinds 2006 al actief op GTAforum, en heeft daarbij ook enige internationale bekendheid gekregen. Zo zijn er dergelijke illigale torrent downloads en zijn er verschillende topics aangemaakt die betrekking hebben op Mafia Stories op de franse gtaforums en een aantal russische als ik het goed heb.

De reden waarom MS al zolang bezig is komt doordat wij maar niet met de huidige setting uitkwamen. Zo was Mafia Stories in zijn begin jaren een mod voor GTA Vice City. Later kwamen we op het idee om een stad te maken genaamd Cittá di Corruzione, en deze stad kwam ook in GTA San Andreas. Helaas waren wij hier ook niet tevreden over, en verliep het progress van 2007 tot 2009 erg langzaam. Uiteindelijk hebben we er voor gekozen een hele nieuwe weg in te gaan, en wilde wij ons richten op de internationalisatie van GTA: mafia stories; helaas tevergeefts, want de screens van het Nieuwe CDC zijn niet beschikbaar op andere sites dan GTAforum.nl.

Ondertussen zijn we erg ver met het modelling werk en is een eiland van CDC 100% gemodelleerd en getextured. Jammernoeg ondervind ik problemen met het ingame plaatsen. Gezien de wereld erg gedetaileerd is, mogen de COLS hoe dan ook niet meer als 1500 polygonen mogen hebben. Gezien de polycount van Cittá di Corruzione erg groot is, is het van belang dat er nog nog veel dffs moeten worden gemaakt.

Helaas heeft het ingame zetten van CDC mij niet gestimuleert, daarom was ik ondertussen bezig geweest met een tweede eiland bij Cittá di Corruzione. Binnenkort wanneer we tijd hebben ga ik me richten op het ingameprogress van GTA Mafia Stories.

Hieronder vind je alvast een boel renders van CDC en omstreken, ik vind het leuk als jullie ieder zeggen van welke screens jullie het meest enthousiast worden!

cdcdoneo.jpg 1

cdcdone2.jpg 2

cdcdone3.jpg3

cdcdone4.jpg4

cdcdone5.jpg5

cdcdone6.jpg6

cdcdone7.jpg7

La Fuga Al sole (de vlucht naar de zon)(island)

flasm.jpg8

flas2.jpg9

flas3.jpg10

lfaske6.jpg11

lfaske8.jpg12

lfaske9.jpg13

lfaske10.jpg14

Cittá di Corruzione (stad van corruptie)(island)15

post3126064433135.jpg16

shot8e.jpg17

shot9q.jpg18

shot10r.jpg19

shot12h.jpg20

shot13.jpg21

shot14r.jpg22

shot15.jpg23

shot17y.jpg24

shot18t.jpg25

shot19.jpg26

Pier (gemaakt door Martyceha, helaas zijn deze models verloren gegaan)

post450431252351812.jpg27

grtz. Tim

Bewerkt: door Tim

  • Reacties 113
  • Bezichtigingen 33.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1783392

@Tim: Misschien een idee om erbij te zetten voor de geïnteresseerden wat bijvoorbeeld je ervaring moet zijn qua moddelen en texturen, bijvoorbeeld met moddeller dit:

-Ervaring

-Benodigdheden qua programma's

-Stijl dat de gebouwen (of andere models) moet hebben.

-Hoeveel het aantal poly's per model moet bevatten (dus bijvoorbeeld niet teveel)

-Wat voor soort texturen enzo

-etc. etc....

Voor mensen die textures maken bijvoorbeeld:

-Ervaring met bijvoorbeeld textures "tileable" maken.

-Benodigdheden met programma's

-Hoe de stijl van de texture eruit moet zien of het grauw of juist kleurvol moet zijn bijvoorbeeld

-Welke grote texture (32-64-128-256-512-1024 hoger dan 1024 kan niet want dan heb je kans dat txd workshop crasht als je daarmee werkt)

Verder nog wat tips voor de geïnteresseerden:

-Ga niet ineens stoppen met het modden en zorg dat de "team"spirit erin blijft.

-Blijf vooral contact houden en sociaal blijven met je mede moddelers/photoshoppers (of andere)

-Blijf actief en gemotiveerd en kom niet met een chagerijnige kop zeuren in een topic dat wekt alleen ruzies en een chaos op.

-Motiveer anderen ook om door te blijven gaan.

Bewerkt: door danny18

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1787396

Hey bedankt voor je berichten. Maar ik ga nu voorlopig even zelf eraan werken. :). Ik heb btw nog een ingame screen

cdcskyline.jpg

steld niet veel voor. Maar iig CDC staat weer ingame, ondankt wat COL bugs, en prelightning bugs

Bewerkt: door Tim

Geplaatst:
comment_1787849

Het ziet er een beetje uit als een afbeelding op een enorme muur waar je voor vaart. :puh:

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1787866

Het ziet er een beetje uit als een afbeelding op een enorme muur waar je voor vaart. :puh:

,

De pics zijn ook een plaatje en 100% real :engel: wel is gebruik gemaakt van ENB series. Vandaar dat het wat te chique eruit ziet :puh:

Geplaatst:
comment_1789015

@Tim: Misschien een idee om erbij te zetten voor de geïnteresseerden wat bijvoorbeeld je ervaring moet zijn qua moddelen en texturen, bijvoorbeeld met moddeller dit:

-Ervaring

-Benodigdheden qua programma's

-Stijl dat de gebouwen (of andere models) moet hebben.

-Hoeveel het aantal poly's per model moet bevatten (dus bijvoorbeeld niet teveel)

-Wat voor soort texturen enzo

-etc. etc....

Voor mensen die textures maken bijvoorbeeld:

-Ervaring met bijvoorbeeld textures "tileable" maken.

-Benodigdheden met programma's

-Hoe de stijl van de texture eruit moet zien of het grauw of juist kleurvol moet zijn bijvoorbeeld

-Welke grote texture (32-64-128-256-512-1024 hoger dan 1024 kan niet want dan heb je kans dat txd workshop crasht als je daarmee werkt)

Verder nog wat tips voor de geïnteresseerden:

-Ga niet ineens stoppen met het modden en zorg dat de "team"spirit erin blijft.

-Blijf vooral contact houden en sociaal blijven met je mede moddelers/photoshoppers (of andere)

-Blijf actief en gemotiveerd en kom niet met een chagerijnige kop zeuren in een topic dat wekt alleen ruzies en een chaos op.

-Motiveer anderen ook om door te blijven gaan.

+1

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1789310

Beste, dat is wel een beetje een erg domme vraaag (a). CJ is een eind van de stad vandaan. Hieronder nog wat ingamescreens waar de verhoudingen wel beter op te schatten zijn :puh:

shinyninght.jpg

newcdcing1.jpg

nip1.jpg

nip2.jpg

zoals je ziet is de prelightning nog niet goed, deze moet worden gefixed. Maar eerst wil ik de rest van de models ingame hebben. Loop nu alweer tegen een crash aan

Bewerkt: door Tim

Geplaatst:
comment_1789320

Moet zeggen dat het er nog steeds van hoge kwaliteit uit ziet... Leuke toevoeging vind ik de vormen in het zand van het strand waar het water 'in is gestroomd'... 'T is alleen jammer dat de San Andreas engine niet zo van hoge kwaliteit houdt, dat is ook wel erg te zien... :( Alle textures zijn zo'n goede kwaliteit(ook op de LOD's) dat ze gaan oversamplen, dat verpest het een beetje van veraf. Zou zeker LOD's maken met textures van lagere resolutie...

Ik vind alleen dat je ENB settings wel erg shiny zijn... 't licht is een beetje te fel... Zou bijna zeggen dat 't richting HDR gaat en dat is gewoon net iets té veel van het goede in deze engine vind ik... Ik bedoel, je hebt models die er nog steeds duidelijk uit zien als een game, maar je lighting probeert al richting Test Drive Unlimited 2 te gaan, dat matched in mijn ogen niet bij elkaar :(...

Verder moet ik wel zeggen dat het echt hele hoge kwaliteit lijkt te hebben, maar misschien gewoon iets té veel van het goede, je laatste 2 screens(ondanks oversamplende textures) vind ik een stuk betere lighting hebben dan die eerste bijvoorbeeld :/...

Ik zeg tijd om generics te plaatsen! :tu:

Bewerkt: door Mythbuster

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1789324

haha thanks voor de feedback. Inderdaad heb je gelijk. De instellingen van ENB zijn standaart zoals ze bij ENB waren inbegrepen. Inderdaad heb je zeker gelijk over de LODs, en dat deze textures moeten hebben die minder van kwaliteit zijn. Zo hoeven mijn models ook niet te laden. Want als je nu door CDC loopt, dan verdwijnen er hier en daar gebouwen, en daarna komen ze weer terug

Inderdaad moet ik naar ENB kijken. DIe eerst screen is trouwens een prelightning foutje. Doordat ik wel vertex colors heb, maar geen nightvertex colors, geven de gebouwen in de nacht licht. En vooral met TDU2 prelightning settings lijken het net van die UFO gebouwen.

Dat water op het strand is trouwens een bug. Het water staat iets te hoog. Tenzij het wel iets heeft, laat k het zo

Geplaatst:
comment_1789425

Zou het zo laten Tim, dat water is wel iets wat je niet vaak ziet... Zou er zelfs misschien nog wat kleine geultjes bij maken :)

Wij hadden daar trouwens ook last van bij GLD, dat gebouwen zich opnieuw gaan laden en zo... Denk dat die bug wel blijft zolang je high poly models hebt, ook als je goede LOD's maakt :(

Hoop nog meer screens te zien binnenkort :)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1789530

Zou het zo laten Tim, dat water is wel iets wat je niet vaak ziet... Zou er zelfs misschien nog wat kleine geultjes bij maken :)

Wij hadden daar trouwens ook last van bij GLD, dat gebouwen zich opnieuw gaan laden en zo... Denk dat die bug wel blijft zolang je high poly models hebt, ook als je goede LOD's maakt :(

Hoop nog meer screens te zien binnenkort :)

het meest reele is als MS overstapt naar GTA IV. Er zijn wel tools, maar deze zijn nog erg WIP. Ik kreeg ze niet aan de praat. ondanks dat ik ze goed had geinstalleert.

Geplaatst:
comment_1789607

Mijn complimenten voor dit zere mooi werk! thumbsup2.gif

Ik zelf wil best wel graag helpen aan dit mooie werk maar ik kan niet modellen. Jammer maar ik vind toch dat je het super maakt. Complimenten nogmaals.

Ga zo door!

Geplaatst:
comment_1789694

Ziet er goed uit, maar ik vrees dat inderdaad zoals Mythbuster al zei, de mod niet echt geschikt is voor San Andreas.

Jullie models zijn grotendeels te highpoly (volgensmij), en te gedetaileerd, waardoor het eigenlijk zonde is als je de mod voor San Andreas uitbrengt, omdat het er met de San Andreas-engine er toch niet veel beter uitziet dan een Rockstar's Mesh.

Het overzetten naar IV zou de mod in één klap weer voorzien van een schoon daglicht.

Succes met Maffia Stories!

Apple-Mac

Bewerkt: door Apple-Mac

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1790144

Naar iv is een heel goed idee! Is ook realistischer , maar dan krijg je weer problemen met het converten denk ik...

ligt eraan. Dan moeten we even wachten totdat we tools hebben die goed werken. ShadowLink is tevens gestopt met zijn Shadow tools ben ik pas achter gekomen op gtaforums. Er zijn wel andere scripts namelijk IV script center. maar hier werkt de WDR editor niet, En zolang die het niet doet dan kan ik nergens naar toe. Heb al naar shadow zijn tool gekeken, maar de WDR export script starte niet op in 3ds max 10, zo ook de WDR van IVscriptcentre. Deze waren allemaal geblokkeerd, en de buttons konden niet gebruikt worden. alleen IDE en IPL (in GTA IV termen) deed het

Ben trouwens al een beetje aan het uitzoeken hoe het met de export bestanden in GTA IV zit.

grtz

Bewerkt: door Tim

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.