Jump to content
Geplaatst:
comment_1780110

Hallo mensen van het Webdesign & Programmeren forum! Ik heb een tutorial geschreven over de basics van Visual Basic 2010. Het programma kun je op de microsoft site gratis downloaden, de tutorial staat in de spoiler. Vragen, opmerkingen en alles zijn natuurlijk welkom.

Download Visual Basic Express

virtual_basic_tutorial_nl_by_m_aquillage-d369zlc.png

Bewerkt: door matt

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1780689

Tip: Geef alle componenten veelzeggende namen ( Properties » (Name) ). Als je later wat meer uitgebreide programma's gaat maken is het niet zo handig als je moet gaan zoeken waar Button88 of Label135 precies staat.

• 2 maanden later...
Geplaatst:
comment_1816439

Ik gebruik een TRS80 (ja zo'n oud ding: Klik)

Werkt deze tutorial ook op dit ding? en anders met chipmunk basic?

EDIT: ik dacht dat dit over basic ging, en niet over webdesing.

Bewerkt: door supergtagamer

Geplaatst:
comment_1817909

Ik gebruik een TRS80 (ja zo'n oud ding: Klik)

Werkt deze tutorial ook op dit ding? en anders met chipmunk basic?

EDIT: ik dacht dat dit over basic ging, en niet over webdesing.

Het gaat ook niet over webdesign, het gaat over een programmeer taal genaamd: "Visual Basic" ideaal voor beginnende programmeurs.

Verder verwar je denk ik Visual Basic met de taal Basic.

Basic zal wel op dat apparaat werken, Visual Basic denk ik niet :bonk:

Geplaatst:
comment_1818692

Heeft iemand een wat gevorderen tut. Want dit kan ik ondertussen allemaal wel maar wil stapje hoger honger.gif

Ik zal wel eens kijke of ik een "gevorderde" tutorial kan maken smile3.gif

Dan ben ik daar heel dankbaar voor Applaus.gif

Geplaatst:
comment_1818707

Hallo , de tutorial die jij hebt gemaakt is heel gemakkelijk, ik heb het zelf al gemaakt :clown:

Maar gisteren zag ik iets van een rekenmachien dus ben ik er aan begonnen maar hij geeft steeds een error.

Ik moet schrijven " label12.text = "+" " maar hij zie label niet als... hoe moet ik het zeggen als een opdracht dus als ik op test druk dan geeft hij een error door die label12.text

Weet iemand wat ik moet doen.

Geplaatst:
comment_1818720

Misschien moet je de code wel eens geven? Maar Label12.test moet wel niet tussen "". Je moet bijvoorbeeld schrijven (gaat niet bepaald over rekenmachine, maar eerder over de tekst): Label12.text = "blablabla".

Ik zou kunnen zeggen dat ie het dan als tekst bekijkt, maar hij kan het even goed als kleur of wat dan ook bekijken, omdat je niet aangaf wat hij met die Label12 moest doen. Als je Label12.text = "Label12.text blabla" deed dan gaf ie gewoon de tekst tussen "".

Naja.. Ik ben er zelf niet zo goed in, maar als je het hebt getypt zoals het in jouw bericht staat, moet je eens nakijken of je aanhalingstekens niet verkeerd staan.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.