Jump to content
Bekijk in de app

Een betere weg om onze GTA community te volgen. Leer meer.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

Een volledig scherm app op het beginscherm inclusief notificaties, badges en meer.

Om deze app op je iPhone en iPad te installeren
  1. Druk op het icoon in Safari
  2. Scroll in het menu en druk op Zet op beginscherm.
  3. Druk op Voeg toe rechts bovenaan.
Om deze app op je Android toe te voegen
  1. Druk op het 3-punten menu (⋮) rechts bovenaan in de browser.
  2. Druk op Toevoegen aan beginscherm of Installeer app.
  3. Druk op Toevoegen om te bevestigen.
Geplaatst:
comment_1780911

Hallo,

Ik ben pas 4 weken SAMP aan het spelen. En ik ga nu rustig scripten. Maar het lukt me niet want overal gaat het om filsterscripts. ALs ik een tut vind is hij in het engels en daar ben ik niet zo goed in. En vertalen werkt niet fijn. Dus kan iemand mij uitleggen van een filterscript is en hoe het werkt ?

Groeten

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1782930

Zet het plz ff stap voor stap neer.

weet jij wel wat stap voor stap is megadreams XD

en beginners weten waarschijnlijk niet eens dat wikisamp bestaat, dus:

Stap 1 : maak een filterscript en compile hem met bijvoorbeeld de naam "MijnEersteFilterscript".

Stap 2 : open je server.cfg met kladblok.

Stap 3 : zoek het regeltje filterscripts, daarachter staan al een paar namen van filterscripts.

stap 4 : zet achter al die namen een spatie en dan de naam van je filterscript, in dit geval dus "MijnEersteFilterscript".

Stap 5 : sla het bestand op en start je server op, je filterscript hoort nu te werken.

als je het nu nog niet snap dan weet ik het ook niet meer.

oke en als ik dat bijv. een object code daar neer pleur dan komt dat object is de game mode ? ne moet het in een pwn bestand ? en moet je als het pawn is met new.pwn beginnen ?

Zorg wel dat het regeltje bovenaan van:
//#define FILTERSCRIPT

er uit gaat zien als:

#define FILTERSCRIPT

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1782952

oke maar met die dingen die erin staan bedoel ik dit :

Als je een nieuw pawno bestand opent staat er dit :

// This is a comment
// uncomment the line below if you want to write a filterscript
//#define FILTERSCRIPT

#include <a_samp>
new obj;
#if defined FILTERSCRIPT

public OnFilterScriptInit()
{
print("\n--------------------------------------");
print(" Blank Filterscript by your name here");
print("--------------------------------------\n");
return 1;
}

public OnFilterScriptExit()
{
return 1;
}

#else

main()
{
print("\n----------------------------------");
print(" Blank Gamemode by your name here");
print("----------------------------------\n");
}

#endif

public OnGameModeInit()
{
// Don't use these lines if it's a filterscript
SetGameModeText("Blank Script");
AddPlayerClass(0,105.6391,-1893.7039,2.1172,95.0285,0,0,0,0,0,0); // Spawn plaats
   }

public OnGameModeExit()
{
return 1;
}

public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)
{
SetPlayerPos(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746);
SetPlayerCameraPos(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746);
SetPlayerCameraLookAt(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746);
return 1;
}

public OnPlayerConnect(playerid)
{
return 1;
}

public OnPlayerDisconnect(playerid, reason)
{
return 1;
}

public OnPlayerSpawn(playerid)
{
return 1;
}

public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason)
{
return 1;
}

public OnVehicleSpawn(vehicleid)
{
return 1;
}

public OnVehicleDeath(vehicleid, killerid)
{
return 1;
}

public OnPlayerText(playerid, text[])
{
return 1;
}

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])

public OnPlayerEnterVehicle(playerid, vehicleid, ispassenger)
{
return 1;
}

public OnPlayerExitVehicle(playerid, vehicleid)
{
return 1;
}

public OnPlayerStateChange(playerid, newstate, oldstate)
{
return 1;
}

public OnPlayerEnterCheckpoint(playerid)
{
return 1;
}

public OnPlayerLeaveCheckpoint(playerid)
{
return 1;
}

public OnPlayerEnterRaceCheckpoint(playerid)
{
return 1;
}

public OnPlayerLeaveRaceCheckpoint(playerid)
{
return 1;
}

public OnRconCommand(cmd[])
{
return 1;
}

public OnPlayerRequestSpawn(playerid)
{
return 1;
}

public OnObjectMoved(objectid)
{
return 1;
}

public OnPlayerObjectMoved(playerid, objectid)
{
return 1;
}

public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid)
{
return 1;
}

public OnVehicleMod(playerid, vehicleid, componentid)
{
return 1;
}

public OnVehiclePaintjob(playerid, vehicleid, paintjobid)
{
return 1;
}

public OnVehicleRespray(playerid, vehicleid, color1, color2)
{
return 1;
}

public OnPlayerSelectedMenuRow(playerid, row)
{
return 1;
}

public OnPlayerExitedMenu(playerid)
{
return 1;
}

public OnPlayerInteriorChange(playerid, newinteriorid, oldinteriorid)
{
return 1;
}

public OnPlayerKeyStateChange(playerid, newkeys, oldkeys)
{
return 1;
}

public OnRconLoginAttempt(ip[], password[], success)
{
return 1;
}

public OnPlayerUpdate(playerid)
{
return 1;
}

public OnPlayerStreamIn(playerid, forplayerid)
{
return 1;
}

public OnPlayerStreamOut(playerid, forplayerid)
{
return 1;
}

public OnVehicleStreamIn(vehicleid, forplayerid)
{
return 1;
}

public OnVehicleStreamOut(vehicleid, forplayerid)
{
return 1;
}

public OnDialogResponse(playerid, dialogid, response, listitem, inputtext[])
{
return 1;
}

public OnPlayerClickPlayer(playerid, clickedplayerid, source)
{
return 1;
}

Moet dat er blijven staan of alleen die je gebruikt in je FS

>>> Door Big Boss: Gelieve lange stukken code in een spoiler of op Pastebin te plaatsen.<<<

Geplaatst:
comment_1782979

Je bent niet verplicht ze daar te laten staan. Ook kan je heel dat define gedoe weghalen als je het mooier vind. In het FS kan namelijk OnGameModeInit etc weg en die Main in GM kan dan weer OnFilterScriptInit weg maar moet er Main() er staan.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1783007

. In het FS kan namelijk OnGameModeInit etc weg <- Oke is me allemaal duidelijk.{} Nog niet. ->en die Main in GM kan dan weer OnFilterScriptInit weg maar moet er Main() er staan.

Geplaatst:
comment_1783026

. In het FS kan namelijk OnGameModeInit etc weg <- Oke is me allemaal duidelijk.{} Nog niet. ->en die Main in GM kan dan weer OnFilterScriptInit weg maar moet er Main() er staan.

Je kunt ook gewoon alles laten staan hoor, dat maakt niet uit.

Je moet er alleen om denken dat je in een filterscript "public OnGameModeInit()" en "public OnGameModeExit()" niet gebruikt

Geplaatst:
comment_1783121

Je kunt ook gewoon alles laten staan hoor, dat maakt niet uit.

Je moet er alleen om denken dat je in een filterscript "public OnGameModeInit()" en "public OnGameModeExit()" niet gebruikt

als je zo'n advies geeft moet je natuurlijk ook wel zeggen waar het wel moet, alles wat je in "OnGamemodeInit" wilt zetten zet je nu in "OnFilterscriptInit" en alles wat je in "OnGamemodeExit" wilt zetten zet je nu in "OnFilterScriptExit".

Geplaatst:
comment_1783160

Je kunt ook gewoon alles laten staan hoor, dat maakt niet uit.

Je moet er alleen om denken dat je in een filterscript "public OnGameModeInit()" en "public OnGameModeExit()" niet gebruikt

als je zo'n advies geeft moet je natuurlijk ook wel zeggen waar het wel moet, alles wat je in "OnGamemodeInit" wilt zetten zet je nu in "OnFilterscriptInit" en alles wat je in "OnGamemodeExit" wilt zetten zet je nu in "OnFilterScriptExit".

Oeps vergeten :puh: dat wou ik er idd nog bij zetten

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

Configureer push berichten

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.