Jump to content

[ TUT || 0.3C ] 0.3C objects in MTA


Morph1

Recommended Posts

[ TUT || 0.3C ] 0.3C objects in MTA

en van MTA terug naar SA:MP

hallo,

ik heb een tijdje gezocht hoe ik nu die nieuwe 0.3C objecten in MTA krijgt. ik heb uiteindelijk een tut gevonden waarmee je eerst uren loop te [vul zelf maar in] met textures en .IMG editors terwijl op het einde gewoon een pakketje staat die je in je MTA map moet plaatsen en je heb ze :cab:. aangezien ik ook zelf weer wil mappen ga ik jullie dat pakketje geven, een klein beetje uitleggen en een let op vertellen, en daarna vertel ik je zien hoe je ze terug krijgt in SA:MP.

Nieuwe objecten naar MTA

als eerste wil je natuurlijk je objecten naar MTA hebben zodat je kan mappen (kan ook met andere editors maar ik vind persoonlijk die van MTA het beste). of je kan moelijk doen en zelf de textures en de .img bestanden verplaatsen of je download gewoon dit pakketje en zet hem in je MTA map :

Klikkie voor pakket(werkt alleen in MTA 1.0 dus niet in 1.1)(klik op het blauwgekleurde "server.zip" dan start de download)

LET OP!!!

dit zijn ruim 600 nieuwe objecten, het is onmogelijk om nieuwe objecten toe te voegen dus zijn er een aantal objecten vervangen. dit heeft tot gevolg dat er waarschijnlijk een aantal oude objecten uit je map veranderen in nieuwe, als je bijvoorbeeld een half parkour heb in MTA en je wilt verder ook 0.3C objecten gebruiken maar er zijn een aantal objecten veranderd zou ik de map kopieren 1tje converteren via de normale mannier zoals je altijd doe en in die kopie van je parkour zet je 1 0.3C object waarmee je parkour verdergaat en verwijder je de oude objecten. dan ga je vanuit daar verder met je parkour zodat je 2 delen heb : 1tje zonder 0.3C objecten en 1tje met 0.3C objecten. dit kan dus ook verklaren dat je een object niet meer kan vinden.

als je dit pakket heb gedownload start je MTA op, klik je op Map editor en moet je waarschijnlijk langer wachten dan normaal. daarna komt er een downloadbalkje waarboven staat dat hij ongeveer 42MB moet downloaden. dit is eenmalig, het langere wachten voordat de map editor is opgestart is wel elke keer.

als je Map editor is opgestart druk je dus op "F" dan op het knopje waarmee je objecten toevoegt. en dan staat boven de zoekbalk staat "Categories". klik daarop en selecteer 0.3C. daar kan je alle 0.3C objecten vinden.

van MTA naar SA:MP

dit is waarschijnlijk het moelijkste stuk uit deze tut. ik probeer dit zo goed mogelijk uit te leggen maar als je het niet snapt kan je een bericht achterlaten of mij een PM sturen.

als eerste ga je dus naar de map :

MTA San Andreas\server\mods\deathmatch\resources

daar open je de map met de naam van jou MTA map. open het .map bestand met kladblok en kopieër de inhoud.

ga nu naar Convertffs.com

selecteer bij output "SA-MP CreateObject" en plak de code die je uit je .map bestand in het witte vak waar staat : "Paste Here". druk op convert en kopieër de code die je nu krijgt.

plak die code in een nieuw kladblok bestand en sla het op in de map Scriptfiles met de naam "Source_objects.txt".

Download nu als je die nog niet had hier sscanf2

download nu dit kleine filterscriptje.. plak op de aangegeven plaats nog een keer de code die je uit de converter kreeg. sla dit Filterscriptje op in de map Filterscripts met de naam "newobj_converter.pwn". compile nu het script.

Als dit allemaal goed is gegaan start je nu je server op en ga je je eigen server in. als je in je server bent typ je "/rcon login" en dan nog een spatie en dan het wachtwoord dat ook in je server.cfg staat. dan zegt de server terug "SERVER: you are logged in as admin". dan type je "/rcon loadfs newobj_converter". nu zegt de server als je het goed heb gedaan "Filterscript "newobj_converter.amx" loaded". nu kan je je server weer afsluiten.

nu ga je terug naar je map Scriptfiles. daar staat nu een bestandje "Output_objects". open dat. dit zijn je codes. let wel op dat sommigge niet helemaal niet goed zijn. bij mij was er een paar keer "CreateObject" vergeten ervoor te zetten. zet deze code dus in je script en kijk hem even na of alles het doet. ook achter de groene stukken of daar geen CreateObject is, dan moet je even op enter drukken voor CreateObject.

allemaal heel veel plezier ermee en als je vragen heb kan je ze posten of naar mij PMmen.

special thanks to : Y_less, GamerX (wiki) en leong124.

Bewerkt: door Morph1
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de oorspronkelijke ook een tijd geleden al op het sa-mp forum gelezen.

idd, ik heb er ook genoeg gezien, maar dan moest je ze zelf met textures gaan klooien enzo dus ik denk ik schrijf voor de mensen hier een mooie tut hierover en dan word het heel wat makklijker. en als het niet werkt kopieër je je maps uit je MTA map en dan installeer je Mta opnieuw en zet je je oude maps er weer in.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...