Jump to content

Problemen met savegame


DJ-BRANCO

Recommended Posts

>>> Door Hanneswasco: Topictitel verduidelijkt.<<<

hallo ik heb een vraag.

ik heb al dagen geleden gta iv geinstalleerd op de pc

en echter ik wil die 100% save game plaatsen maar heb dus een probleem die bijna iedereen heeft

waar zet ik die savegame neer? iedereen op elke forum zegt

C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\savegame

wil niet veel zeggen.

IK ZIE GEEN SAVEGAME MAP !

heb alles afgezocht en heb windows XP 64 bit

en kan de savegame map niet vinden. maar toch start het spel met een load game waar ik gebleven ben. maar vind het niet terug waar het gesaved moet worden.

heb een of andere xlive.dll in de map

C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\

geplaatst. dan heb ik de CopyXLiveResources gestart maar krijg dus deze melding:

This will copy resource from:

C:\windows\system32\xlive.dll

to

C:\Documents and settings\administrator\desktop\savegame\xlive_wrapper_1207\xlive.dll

als ik yes klik

krijg ik een fatale error

Failed to load

C:\windows\system32\xlive.dll

ja wat moet ik nu doen om die 100% savegame te plaatsen want ik zie echter geen savegame map hoor

Link to comment
Delen op andere websites

Eerst en vooral: ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat je savegames moet plaatsen in die map die jij opnoemt.

Als je een 100% savegame wilt spelen moet je XLiveLess installeren (simpelweg het xlive.dll bestandje in je GTA IV map plaatsen), een savegame downloaden en deze in deze map zetten:

%USERPROFILE%\Mijn Documenten\Rockstar Games\GTA IV\savegames\

Je zal deze map nog moeten aanmaken.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik het zo in een keer door lees: heb je GTA IV toevallig gedownload via illegale wegen?

nee hij is 100% legaal gekocht heb zelfs de cd-key alles mee gekregen heb er 50,- voor betaald niet gedownload

Eerst en vooral: ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat je savegames moet plaatsen in die map die jij opnoemt.

Als je een 100% savegame wilt spelen moet je XLiveLess installeren (simpelweg het xlive.dll bestandje in je GTA IV map plaatsen), een savegame downloaden en deze in deze map zetten:

%USERPROFILE%\Mijn Documenten\Rockstar Games\GTA IV\savegames\

Je zal deze map nog moeten aanmaken.

heb het gedownload maar snap er geen ene kut van omdat het engels is weet ik niet wat ik met die dll bestanden doen moet heb dat eerder alles geprobeerd waardoor de spel crashde , kun je het in het nederlands bij zetten?

>>> Door Hanneswasco: Berichten samengevoegd, gelieve in het vervolg je bericht te bewerken.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Gewoon het bestandje xlive.dll in de GTA IV map plaatsen. Zo simpel is het.

Games for Windows LIVE zal dan wel uitgeschakeld zijn.

dat heb ik dus gedaan die .dll in die map gezet maar hij start hem gewoon van new game en als ik load game doe staat er. geen savegame gevonden op de harddisk

Link to comment
Delen op andere websites

een savegame downloaden en deze in deze map zetten:

%USERPROFILE%\Mijn Documenten\Rockstar Games\GTA IV\savegames\

Je zal deze map nog moeten aanmaken.

ik weet hier niet veel van maar als je even verder leest zie je waar je je savegame moet zetten

Link to comment
Delen op andere websites

een savegame downloaden en deze in deze map zetten:

%USERPROFILE%\Mijn Documenten\Rockstar Games\GTA IV\savegames\

Je zal deze map nog moeten aanmaken.

ik weet hier niet veel van maar als je even verder leest zie je waar je je savegame moet zetten

dat is nou net het probleem. er staat geen savegame map

heb het al 20x geprobeerd waarvan 10x de pc opnieuw heb moeten installeren door de crash door de xlive.dll bestand. wat ik ook doe

of ik de map nou aanmaak of niet of de xlive.dll in de map van gta plaats het start alleen vanaf nieuw game op

het is volgens mij niet eens mogelijk om een savegame te plaatsen en ben je verplicht hem zelf uit te spelen. maar elke keer opnieuw beginnen als je je pc geformatted hebt, zie ik niet zitten. er moet dus een manier zijn om de 100% savegame te kunnen saven maar hoe? nadeel is alles is ENGELS en ik ken geen engels bah

Link to comment
Delen op andere websites

Aangezien je zoveel problemen schijnt te hebben raad ik je aan om eerst je spel opnieuw te installeren. Nadat je dit gedaan hebt installeer je patch 7, zodat alles up-to-date is. Nu heb je de basis van GTA IV geïnstalleerd.

Wil je savegames van anderen installeren dan zal je eerst XLiveLess moeten installeren. Hoe doe je dit?

Download dit pakketje, open het met een programma als WinRAR en plaats enkel het bestandje xlive.dll in je GTA IV map (C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV).

Nadat je dit gedaan hebt heb je de mogelijkheid om savegames uit te wisselen, het nadeel hiervan is dat je geen achievements meer kan halen en de multiplayer niet meer werkt. Wil je terug multiplayer spelen? Dan haal je simpelweg xlive.dll terug uit je GTA IV map.

Nu moeten we nog de savegames installeren. Hoe doen we dit? Je gaat naar de map (Mijn) Documenten, klikt daar op de map Rockstar Games en dan op de map GTA IV. Nu zal je twee mappen zien: User Music en Videos. Wij moeten dus nog een nieuwe map aanmaken voor je savegames; maak dus een nieuwe map en noem deze savegames. Je zit dus in onderstaande map:

C:\Gebruikers\<gebruiker>\Mijn Documenten\Rockstar Games\GTA IV\savegames\

Nu moeten we enkel nog de savegames erin plaatsen.

Om het eens vlug te testen download je deze savegame, pak je hem uit met een programma als WinRAR, en plaats je hem in de savegames map. Start het spel nu, en speel je savegame! Games for Windows LIVE zou niet mogen opstarten bij het starten van GTA IV.

Ik hoop dat je het nu snapt.

Link to comment
Delen op andere websites

een savegame downloaden en deze in deze map zetten:

%USERPROFILE%\Mijn Documenten\Rockstar Games\GTA IV\savegames\

Je zal deze map nog moeten aanmaken.

ik weet hier niet veel van maar als je even verder leest zie je waar je je savegame moet zetten

dat is nou net het probleem. er staat geen savegame map

heb het al 20x geprobeerd waarvan 10x de pc opnieuw heb moeten installeren door de crash door de xlive.dll bestand. wat ik ook doe

of ik de map nou aanmaak of niet of de xlive.dll in de map van gta plaats het start alleen vanaf nieuw game op

het is volgens mij niet eens mogelijk om een savegame te plaatsen en ben je verplicht hem zelf uit te spelen. maar elke keer opnieuw beginnen als je je pc geformatted hebt, zie ik niet zitten. er moet dus een manier zijn om de 100% savegame te kunnen saven maar hoe? nadeel is alles is ENGELS en ik ken geen engels bah

Ik adviseer je om eerst maar eens te lezen, dan was je namelijk niet met die post gekomen, er staat namelijk toch echt duidelijk dat je de savegame naar %USERPROFILE%\Mijn Documenten\Rockstar Games\GTA IV\savegames\ moet kopieren en dan deze map savegames nog moet aanmaken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik adviseer je om eerst maar eens te lezen, dan was je namelijk niet met die post gekomen, er staat namelijk toch echt duidelijk dat je de savegame naar %USERPROFILE%\Mijn Documenten\Rockstar Games\GTA IV\savegames\ moet kopieren en dan deze map savegames nog moet aanmaken.

ow ik zat steeds bij program files maar oke heb dat dus gedaan

C:\Documents and Settings\Administrator\My Documents\Rockstar Games\GTA IV\savegame

en de SGTA400 bestand er neer gecopieerd heb zelfs de 2 00 weg gehaald en +1 van gemaakt SGTA41

of dat goed is weet ik niet maar het werkt nog steeds niet. en de xlive.dll en de xlive_d.dll waar zet ik die dan neer?!

die heb ik nu in C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV neer gezet. zal ook wel niet goed zijn

kan iemand ff een uitleg geven want dan ken ik ook gewoon verder dank u

want het werkt nog steeds niet, zou fijn vinden als er printscreens bij gezet worden hoe je het doen moet. dan zijn jullie van mijn gezeur af :(

>>> Door Hanneswasco: Tripplepost samengevoegd, in het vervolg je bericht bewerken aub.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

xlive.dll plaats je wnaar de locatie waar je gta4 hebt geinstalleert. Daarna plaats je de savegame in C:/Documents And Settings/<Naam van de gebruiker en dus niet de Administrator>/Mijn Documenten/Rockstar Games/GTA IV/savegames

Verder hoef je niet te tripple posten en ook niet onnodig een nieuw topic aanmaken, dat het je niet lukt wisten we al :)

Link to comment
Delen op andere websites

en de SGTA400 bestand er neer gecopieerd heb zelfs de 2 00 weg gehaald en +1 van gemaakt SGTA41

of dat goed is weet ik niet maar het werkt nog steeds niet.

Waar heb ik in mijn uitleg gezegd dat je het nummer moet veranderen? Als je dagenlang zit te zagen dat het je niet lukt omdat alles in het Engels is, en ik dan speciaal m'n tijd verdoe met een hele uitleg te maken in het Nederlands moet je niet opeens stappen gaan bijverzinnen. Verander het bestand niet van naam, want zoals je ziet werkt het dan niet.

Het is wel mogelijk om de laatste twee cijfers te veranderen in een getal tussen 00 en 12, zodat het saveslot ook veranderd wordt, maar dan moet je ook 01 schrijven en niet gewoon 1.

en de xlive.dll en de xlive_d.dll waar zet ik die dan neer?!

die heb ik nu in C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV neer gezet. zal ook wel niet goed zijn

Die staan daar goed ja, zoals ik in mijn post had beschreven.

Link to comment
Delen op andere websites

>>> Door Hanneswasco: Niet-relevante tekst van de leesmij bij de savegame verwijderd.<<<

C:/Documents And Settings/all user/Mijn Documenten/Rockstar Games/GTA IV/savegames

bestaat niet.

Rockstar game is alleen te vinden bij de administrator en program files

bij all users onvindbaar

Ik heb:

Microsoft Windows XP Professional x64 Edition (English only)

Amd Athlon II X2 250 Duo Processor

3.01 GHZ, 8,00 GB Ram geheugen

Videocard:

Radeon HD 5670

alles werkt coorect behalve de save game.

het spel zelf is origineel gekocht

dus niets ervan is gepatched of gekraakt

heb de laatste nieuwste videokaart drivers

heb de laatste nieuwste games for windows live update

etc etc.

ik heb geprobeerd om No-Cd patch te gebruiken maar daarmee crashde mijn pc gelijk weg

komt het niet omdat het origineel is en dat rockstar dit blokkeerd of zo?!

>>> Door Hanneswasco: Naam No-CD crack verwijderd.<<<

Ik kan alleen rockstar vinden onder administrator en program files maar niet onder all users

dan zegt de pc dat het unknown appilication search file is

ik snap er geen kut meer van. bij elke andere spel is het rechter muisknop op de icoon dat op tabblad staat dan rechter muisknop dan eigenschappen. dan map save overschrijven met de 100% save game en voila.

maar bij gta IV lukt het mij niet. mensen hebben mij wel beetje kunnen helpen maar ze zeggen allemaal dat het daar en daar zou moeten staan maar bij mij loopt het meteen dood omdat het bij mij dus daar niet staat. bioj mij staat alles op administrator geinstalleerd kennelijk. de Xlive bestand heb ik in de map gezet van de eigenschappen van gta iv tabblad icoon.. heeft geen nut. een map gemaakt met savegame en de gta400 file erin gezet en bij administrator\rockstar\gta iv\savegame geplaats ziet hem nog steeds niet. ik moet mij elke keer aan melden bij games voor windows live. weiger ik dit start het spel op in een new game. klik ik dan op load game staat er.. geen opgeslagen spel gevonden. log ik me in dan vind die de load game wel, en dat is die load game waar ik gebleven ben. zie afbeelding

01kq3plywv.jpg

028p4eql2m.jpg

ik ga nu gta iv compleet verwijderen van de pc

en maak dan een nieuw account op de pc en installeer ik gta iv op dat account (dus niet op administrator) zou dat helpen?!

of zal ik dat probleem alsnog hebben dat het niet zal werken?

>>> Door Hanneswasco: Dubbelpost samengevoegd.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

gozer dit slaat werkelijk nergens mee op

LEES NOU EENS WAT ER GEZEGT WORD

Er word nergens gezegt naar een of andere 'all user' locatie, dat verzin je er zelf weer lekker bij, ook moet de map savegames heten en niet savegame als jij dit niet kunt raad ik je gewoon aan het spel, met doosje in de kast te zetten en nooit meer van je leven een computer aan te raken, dit kan mijn moeder zelfs nog en die is zo digibeet als maar kan.

En als jou spel legaal is, waarom is die dan in het duits? Dit vind ik ook nog zo'n vaag iets...

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...