Jump to content
Geplaatst:
comment_1790524

The Elder Scrolls V: Skyrim

Ontwikkelaar Bethesda Softworks

Uitgever Bethesda Softworks

Genre RPG

Platforms PC, X360, PS3

Aantal spelers -

Release 11 november 2011

Demo -

De nieuwe telg in de Elder Scrolls reeks is (overigens al enkele weken geleden) aangekondigd. Fans van Morrowind en Oblivion zullen hier waarschijnlijk weer naar uitkijken, waaronder ik. Inmiddels is er al enkele informatie bekend, en het is wachten op de eerste gameplay-beelden. Een eerste trailer is wel al verschenen. Daaruit kon opgemaakt worden dat we deze keer met draken zullen te maken krijgen, en dat er drakenbloed door de aderen van de hoofdpersoon stroomt. We horen deze voice-over:

"Hun verlies was slechts uitstel. Na het opengaan van Oblivion zouden de zonen van Skyrim hun eigen bloed laten vloeien, maar niemand wilde geloven dat zij echt bestonden. Toen de waarheid eenmaal aan het licht kwam, werd de lucht een vuurzee. De enige die zij vrezen is hij die geboren is uit draken"

Over het verhaal is ook al iets bekend: het speelt zich 200 jaar later af dan Oblivion en de draken zijn teruggekeerd naar Skyrim. Het is jouw taak als dragonborn om de draken te stoppen en terug te drijven. Terzelfdertijd is er een burgeroorlog gaande, en jij hebt de macht om die te beïnvloeden.

Enkele andere feiten die al bekend zijn:

• De game zal gebruik maken van Bethesda's nieuwe Creation engine, waardoor onder andere de belichtingen, de schaduwen en de draw distance veel beter zullen zijn dan voorheen. Sneeuw zal dynamisch vallen en bomen zullen ook veel realistischer meebewegen met de wind.
  • Er zal ook gebruik gemaakt worden van een nieuwe Havok-technologie voor animaties, waardoor er een einde zou moeten komen aan de gebrekkige animaties van de Gamebryo engine.
  • Er zullen ook random quests en situaties plaatsvinden die volledig aangepast zijn aan je karakter. Echter zullen deze ook niet in te grote mate aanwezig zijn, waardoor het niet vervelend wordt.
  • Anders dan in de vorige games, kan je in het begin geen klasse meer kiezen van je karakter. Elke skill draagt tevens bij bij het bereken van een hoger level. Per level krijg je meer health, en je krijgt ook de keuze om je health, mana of stamina te verhogen.
  • Zoals bij Fallout 3 en New Vegas zal je bij elk level een perk kunnen kiezen, om zo je karakter uniek te maken.
  • Je zal bepaalde wapens kunnen dual wielden.
  • Spreuken zullen gecombineerd kunnen worden.
  • Er zullen 5 grote steden zijn
  • Dungeons zullen gevarieerder zijn dan in Oblivion
  • De wereld zal niet meer stilstaan tijdens gesprekken, zoals in de vorige games
  • Kinderen zullen aanwezig zijn in de game
  • Je zal ook kunnen koken, houthakken en smeden.

skyrim.jpg

Dit is de eerste screen die vrijgegeven is door Bethesda:

post-13509-1295456485,36.jpg

________________________________________________________________________________________________________________________________

Bewerkt: door Visser23

• Reacties 344
  • Bezichtigingen 36.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1931105

Ja maar nu ik een beetje oblivion ken heb ik toch maar voor de imperials gekozen normaal in elke game kies ik voor de ''rebellen'' maar nu niet.

ik probeer met mijn main Char. geen side te kiezen in dat soort dingen. Met mn 2e en 3e char doe ik dan gelijk beide sides :puh:

Geplaatst:
comment_1931148

Ja maar nu ik een beetje oblivion ken heb ik toch maar voor de imperials gekozen normaal in elke game kies ik voor de ''rebellen'' maar nu niet.

ik probeer met mijn main Char. geen side te kiezen in dat soort dingen. Met mn 2e en 3e char doe ik dan gelijk beide sides :puh:

ja oke maar eigenlijks het het wel weer dubbel want ''Skyrim'' is eigenlijks van de Nords.

Geplaatst:
comment_1932013

ja oke maar eigenlijks het het wel weer dubbel want ''Skyrim'' is eigenlijks van de Nords.

Maar een Nord hoeft niet per definitie Stormcloak te zijn natuurlijk, er zijn ook in Skyrim veel Nords die bij de Imperials zitten :puh:

al is het grote deel van de Stormcloaks wel Nord, en van de Imperials Imperial :puh:

Bewerkt: door commando

Geplaatst:
comment_1932670

Heb een rare glitch met skyrim.

http://puu.sh/ktAv

Ik speel op Ultra.

Specs :

Alivexfire esata2 moederbord

4gb DDR2 RAM

Amd phenom x4 955

Ati Radeon HD 6870

Iemand enig idee?

Let trouwens niet op de fps die je op het plaatje ziet, mn fraps dee raar.

Ingame is de FPS gewoon 40

Bewerkt: door Zombiespeed

Geplaatst:
comment_1932980

hey,

ik kan geen quest meer doen voor de companions, aan het einde van mijn laatste quest was jarvascr aangevallen. En sinds dien kan ik geen quest meer doen. Ik heb op youtube gekeken

en zag dat je voor de volgende quest naar drifshade refuge moet gaan maar die grot heb ik al eerder gecleard. Weet iemand wat ik moet doen? Een ander load punt openen gaat niet meer want ik weet niet meer wanneer ik dat heb gecleard.

weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

>>> Door Svenie: Topic samengevoegd met The Elder Scrolls V: Skyrim topic.<<<

Geplaatst:
comment_1933116

Heb je al geprobeerd om met alle companions te praten? Misschien moet je nog zo'n ''filler'' quest tussendoor doen voordat je weer verder met de main story van de companions mag. Ik kan me namelijk zoiets dergelijks herinneren.

Geplaatst:
comment_1933191

Heb je al geprobeerd om met alle companions te praten? Misschien moet je nog zo'n ''filler'' quest tussendoor doen voordat je weer verder met de main story van de companions mag. Ik kan me namelijk zoiets dergelijks herinneren.

iedereen is bezig met iets en dan kan ik daar niet mee praten

Geplaatst:
comment_1933301

heb je hem op PC? zo ja, dan kan je een scriptcommand uitvoeren, zodat de quest alsnog voltooit kan worden.

Geplaatst:
comment_1933384

heb je hem op PC? zo ja, dan kan je een scriptcommand uitvoeren, zodat de quest alsnog voltooit kan worden.

nee ps3

Geplaatst:
comment_1933386

Deze week Skyrim weer eens gespeeld (ik speel games in vlagen, de ene week MW3 en niets anders, de andere weer Skyrim of TrackMania), en ik vind het nog steeds één van de beste spellen ooit. Heb de main quest afgemaakt en ben nu vooral bezig met random quests, binnenkort maar eens de Dark Brotherhood questline doen zodat ik een degelijk paard krijg.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.