Jump to content
Geplaatst:
comment_1790524

The Elder Scrolls V: Skyrim

Ontwikkelaar Bethesda Softworks

Uitgever Bethesda Softworks

Genre RPG

Platforms PC, X360, PS3

Aantal spelers -

Release 11 november 2011

Demo -

De nieuwe telg in de Elder Scrolls reeks is (overigens al enkele weken geleden) aangekondigd. Fans van Morrowind en Oblivion zullen hier waarschijnlijk weer naar uitkijken, waaronder ik. Inmiddels is er al enkele informatie bekend, en het is wachten op de eerste gameplay-beelden. Een eerste trailer is wel al verschenen. Daaruit kon opgemaakt worden dat we deze keer met draken zullen te maken krijgen, en dat er drakenbloed door de aderen van de hoofdpersoon stroomt. We horen deze voice-over:

"Hun verlies was slechts uitstel. Na het opengaan van Oblivion zouden de zonen van Skyrim hun eigen bloed laten vloeien, maar niemand wilde geloven dat zij echt bestonden. Toen de waarheid eenmaal aan het licht kwam, werd de lucht een vuurzee. De enige die zij vrezen is hij die geboren is uit draken"

Over het verhaal is ook al iets bekend: het speelt zich 200 jaar later af dan Oblivion en de draken zijn teruggekeerd naar Skyrim. Het is jouw taak als dragonborn om de draken te stoppen en terug te drijven. Terzelfdertijd is er een burgeroorlog gaande, en jij hebt de macht om die te beïnvloeden.

Enkele andere feiten die al bekend zijn:

• De game zal gebruik maken van Bethesda's nieuwe Creation engine, waardoor onder andere de belichtingen, de schaduwen en de draw distance veel beter zullen zijn dan voorheen. Sneeuw zal dynamisch vallen en bomen zullen ook veel realistischer meebewegen met de wind.
  • Er zal ook gebruik gemaakt worden van een nieuwe Havok-technologie voor animaties, waardoor er een einde zou moeten komen aan de gebrekkige animaties van de Gamebryo engine.
  • Er zullen ook random quests en situaties plaatsvinden die volledig aangepast zijn aan je karakter. Echter zullen deze ook niet in te grote mate aanwezig zijn, waardoor het niet vervelend wordt.
  • Anders dan in de vorige games, kan je in het begin geen klasse meer kiezen van je karakter. Elke skill draagt tevens bij bij het bereken van een hoger level. Per level krijg je meer health, en je krijgt ook de keuze om je health, mana of stamina te verhogen.
  • Zoals bij Fallout 3 en New Vegas zal je bij elk level een perk kunnen kiezen, om zo je karakter uniek te maken.
  • Je zal bepaalde wapens kunnen dual wielden.
  • Spreuken zullen gecombineerd kunnen worden.
  • Er zullen 5 grote steden zijn
  • Dungeons zullen gevarieerder zijn dan in Oblivion
  • De wereld zal niet meer stilstaan tijdens gesprekken, zoals in de vorige games
  • Kinderen zullen aanwezig zijn in de game
  • Je zal ook kunnen koken, houthakken en smeden.

skyrim.jpg

Dit is de eerste screen die vrijgegeven is door Bethesda:

post-13509-1295456485,36.jpg

________________________________________________________________________________________________________________________________

Bewerkt: door Visser23

• Reacties 344
  • Bezichtigingen 36.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1990653

Mensen, kan iemand mij zeggen of het nu nog zin heeft om Skyrim te kopen.

En op welke settings ik die eventueel kan draaien?

Ja, Het heeft zeker nog zin om dit spel te halen.

Het is niet multiplayer, Dus het maakt niet uit als weinig mensen het nog spelen. En je zal nooit problemen krijgen met anderen.

Het is daarnaast een enorm spel, waardoor je er lekker lang mee bezig kan zijn en je altijd wel iets te doen hebt.

En als laatste, Er komt zowiezo voor de komende jaar geen nieuwe Elder scrolls game uit, nu de DLC van dit spel nogsteeds gemaakt wordt, en ik verwacht daarnaast ook van bethesda dat ze eerst met of een compleet nieuwe game komen, of met een nieuwe fallout. Die serie is ook nog erg populair. Dus je hoeft je geen zorgen te maken dat er ineens weer een nieuwe uitkomt.

• 1 maand later...
  • 4 weken later...
Geplaatst:
comment_2014580

Kunnen julllie me vertellen wa ik moet doen?

Ik word steeds vermoord door mensen in riverwood gewoon omdat ik per ongeluk 3 maand geleden iemand heb neergestoken :7 .

En ik wil dat het stopt want het word saai om altij in aanval te blijven.

Geplaatst:
comment_2014816

Kunnen julllie me vertellen wa ik moet doen?

Ik word steeds vermoord door mensen in riverwood gewoon omdat ik per ongeluk 3 maand geleden iemand heb neergestoken :7 .

En ik wil dat het stopt want het word saai om altij in aanval te blijven.

ga naar whiterun, als het goed is houdt een city guard je onder arrest wat je kan kiezen (volgens mij)

1. gold betalen (1000 voor een moord)

2. naar de gevangenis

3. niks doen, maar dan wordt je steeds weer aangevallen tot dat je de bounty hebt betaald of je straf hebt gezeten

als je niet genoeg gold hebt zou ik toch naar de gevangenis gaan, als je daar inzit kun je op het bed klikken en je straf uitzitten of je kan de celdeur kraken en ontsnappen maar dit is niet aan te raden voor een beginner.

ik zal volgend weekend even een pic posten van mijn nieuwe character, de eerste save dat ik als een vrouw speel :7

Bewerkt: door Bodemloos

Geplaatst:
comment_2015120

het goedkoopste huis wat je kan kopen is in Whiterun en kost 5000 + 1000 (voor het meubilair ;)) maar dat kan pas als je Thane van Whiterun wordt en dat is pas na de missie Dragon Rising.

• 3 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.