Jump to content
Geplaatst:
comment_1790524

The Elder Scrolls V: Skyrim

Ontwikkelaar Bethesda Softworks

Uitgever Bethesda Softworks

Genre RPG

Platforms PC, X360, PS3

Aantal spelers -

Release 11 november 2011

Demo -

De nieuwe telg in de Elder Scrolls reeks is (overigens al enkele weken geleden) aangekondigd. Fans van Morrowind en Oblivion zullen hier waarschijnlijk weer naar uitkijken, waaronder ik. Inmiddels is er al enkele informatie bekend, en het is wachten op de eerste gameplay-beelden. Een eerste trailer is wel al verschenen. Daaruit kon opgemaakt worden dat we deze keer met draken zullen te maken krijgen, en dat er drakenbloed door de aderen van de hoofdpersoon stroomt. We horen deze voice-over:

"Hun verlies was slechts uitstel. Na het opengaan van Oblivion zouden de zonen van Skyrim hun eigen bloed laten vloeien, maar niemand wilde geloven dat zij echt bestonden. Toen de waarheid eenmaal aan het licht kwam, werd de lucht een vuurzee. De enige die zij vrezen is hij die geboren is uit draken"

Over het verhaal is ook al iets bekend: het speelt zich 200 jaar later af dan Oblivion en de draken zijn teruggekeerd naar Skyrim. Het is jouw taak als dragonborn om de draken te stoppen en terug te drijven. Terzelfdertijd is er een burgeroorlog gaande, en jij hebt de macht om die te beïnvloeden.

Enkele andere feiten die al bekend zijn:

• De game zal gebruik maken van Bethesda's nieuwe Creation engine, waardoor onder andere de belichtingen, de schaduwen en de draw distance veel beter zullen zijn dan voorheen. Sneeuw zal dynamisch vallen en bomen zullen ook veel realistischer meebewegen met de wind.
  • Er zal ook gebruik gemaakt worden van een nieuwe Havok-technologie voor animaties, waardoor er een einde zou moeten komen aan de gebrekkige animaties van de Gamebryo engine.
  • Er zullen ook random quests en situaties plaatsvinden die volledig aangepast zijn aan je karakter. Echter zullen deze ook niet in te grote mate aanwezig zijn, waardoor het niet vervelend wordt.
  • Anders dan in de vorige games, kan je in het begin geen klasse meer kiezen van je karakter. Elke skill draagt tevens bij bij het bereken van een hoger level. Per level krijg je meer health, en je krijgt ook de keuze om je health, mana of stamina te verhogen.
  • Zoals bij Fallout 3 en New Vegas zal je bij elk level een perk kunnen kiezen, om zo je karakter uniek te maken.
  • Je zal bepaalde wapens kunnen dual wielden.
  • Spreuken zullen gecombineerd kunnen worden.
  • Er zullen 5 grote steden zijn
  • Dungeons zullen gevarieerder zijn dan in Oblivion
  • De wereld zal niet meer stilstaan tijdens gesprekken, zoals in de vorige games
  • Kinderen zullen aanwezig zijn in de game
  • Je zal ook kunnen koken, houthakken en smeden.

skyrim.jpg

Dit is de eerste screen die vrijgegeven is door Bethesda:

post-13509-1295456485,36.jpg

________________________________________________________________________________________________________________________________

Bewerkt: door Visser23

• Reacties 344
  • Bezichtigingen 36.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1889342

Dit spel ga ik halen, no doubt. :) Vroeger was ik nooit zo van dit soort spellen, maar dat geschiet bij spellen zoals; Call of Duty en Battlefield ken ik nou wel. Neemt niet weg dat ik dat nog steeds leuk vind om te spelen. Maar Skyrim komt bij mij toch echt over als een game dat perfect is voor de komende winterperiode. Lekker veel game-uren en side missons die dieper gaan in vergelijking met andere games van tegenwoordig. Uitgestrekte en diverse natuurgebieden, jagen, nieuwe ontdekkingen doen, werken aan je character en genieten van de verhalen die je tegenkomt tijdens het grote avontuur. Klinkt als een ideale game en dat hoop ik dan ook.

Geplaatst:
comment_1889348

Dat is juist het leuke het jaargetijde verschilt per gebied waar je bent. Waar de draken zijn is het winter, maar waar je kan jagen op herten bijvoorbeeld is het lente. Een perfecte game als je houdt van kleur. :)

Geplaatst:
comment_1889712

Ik zat een beetje met hetzelfde als Sniickers en .Levi., niet echt een RPG gespeeld maar wil toch een aardig lange game en toen kwam ik op Skyrim uit.

Ga hem eerst downloaden(tenzij er een demo komt maar denk het niet) voor de PC en als ik hem het kopen waard vind, haal ik hem voor de PS3.

Qua filmpjes lijkt het me wel een leuke game, maar wil hem toch even zelf effe testen van te voren :Y

Geplaatst:
comment_1889759

Ik zit te twijfelen omdat het gewoon super vet klinkt. Ik ben toe aan iets anders en dit is iets anders en is vet. Zo'n grote wereld, zo'n leuke sfeer in van de steden/dorpjes, ben ik echt aan toe!

Zit er eigenlijk ook een MP in, denk 't niet hè? Zou ook niet nodig zijn.

Geplaatst:
comment_1889941

Dat is juist het leuke het jaargetijde verschilt per gebied waar je bent. Waar de draken zijn is het winter, maar waar je kan jagen op herten bijvoorbeeld is het lente. Een perfecte game als je houdt van kleur. :)

Je komt overal draken tegen ;).

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1896666

Vandaag kunnen kopen bij Free Record Shop, maar heb der niks aan aangezien hij voor de pc pas 11.11.11 werkt -.-'

Ik heb hem ook al, alleen op een niet legale manier gekregen, ga hem testen en als ik hem leuk vind koop ik hem voor de PS3. :Y

Geplaatst:
comment_1896718

Vandaag kunnen kopen bij Free Record Shop, maar heb der niks aan aangezien hij voor de pc pas 11.11.11 werkt -.-'

Ik heb hem ook al, alleen op een niet legale manier gekregen, ga hem testen en als ik hem leuk vind koop ik hem voor de PS3. :Y

Heb je hem op de pc illegaal, of de PS3?

Geplaatst:
comment_1896729

PC, dus moet op zijn minst tot de 11de wachten, de exe wordt dan pas vrijgegeven en tot die tijd kan je niks, zowel legaal als illegaal ;)

Geplaatst:
comment_1896883

PC, dus moet op zijn minst tot de 11de wachten, de exe wordt dan pas vrijgegeven en tot die tijd kan je niks, zowel legaal als illegaal ;)

morgen is het zo ver, ik hoop dat er een beter verhaal achter zit dan oblivion :puh:

Geplaatst:
comment_1896933

Ik kijk de kat eerst nog uit de boom. Oblivion was in het begin wel leuk, maar begon eentonig te worden daarna. Morrowind is veel beter, ook veel uitgebreider.

Skyrim kan me nog niet echt boeien naar de berichten wat ik zo gelezen heb. Skills terug gebracht naar 18 door o.a. Mysticism eruit te gooien, weer beperkte factions, de perks van fallout 3 erin (hoort niet bij TES), weer fast travel onzin en men lijkt weer voor een casual benadering te gaan. Ik houd mijn hart vast voor de mainquest. In Oblivion was dit nogal bleek en kon je het op level 1 uitspelen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.