Jump to content
Geplaatst:
comment_1790524

The Elder Scrolls V: Skyrim

Ontwikkelaar Bethesda Softworks

Uitgever Bethesda Softworks

Genre RPG

Platforms PC, X360, PS3

Aantal spelers -

Release 11 november 2011

Demo -

De nieuwe telg in de Elder Scrolls reeks is (overigens al enkele weken geleden) aangekondigd. Fans van Morrowind en Oblivion zullen hier waarschijnlijk weer naar uitkijken, waaronder ik. Inmiddels is er al enkele informatie bekend, en het is wachten op de eerste gameplay-beelden. Een eerste trailer is wel al verschenen. Daaruit kon opgemaakt worden dat we deze keer met draken zullen te maken krijgen, en dat er drakenbloed door de aderen van de hoofdpersoon stroomt. We horen deze voice-over:

"Hun verlies was slechts uitstel. Na het opengaan van Oblivion zouden de zonen van Skyrim hun eigen bloed laten vloeien, maar niemand wilde geloven dat zij echt bestonden. Toen de waarheid eenmaal aan het licht kwam, werd de lucht een vuurzee. De enige die zij vrezen is hij die geboren is uit draken"

Over het verhaal is ook al iets bekend: het speelt zich 200 jaar later af dan Oblivion en de draken zijn teruggekeerd naar Skyrim. Het is jouw taak als dragonborn om de draken te stoppen en terug te drijven. Terzelfdertijd is er een burgeroorlog gaande, en jij hebt de macht om die te beïnvloeden.



Enkele andere feiten die al bekend zijn:



  • De game zal gebruik maken van Bethesda's nieuwe Creation engine, waardoor onder andere de belichtingen, de schaduwen en de draw distance veel beter zullen zijn dan voorheen. Sneeuw zal dynamisch vallen en bomen zullen ook veel realistischer meebewegen met de wind.
  • Er zal ook gebruik gemaakt worden van een nieuwe Havok-technologie voor animaties, waardoor er een einde zou moeten komen aan de gebrekkige animaties van de Gamebryo engine.
  • Er zullen ook random quests en situaties plaatsvinden die volledig aangepast zijn aan je karakter. Echter zullen deze ook niet in te grote mate aanwezig zijn, waardoor het niet vervelend wordt.
  • Anders dan in de vorige games, kan je in het begin geen klasse meer kiezen van je karakter. Elke skill draagt tevens bij bij het bereken van een hoger level. Per level krijg je meer health, en je krijgt ook de keuze om je health, mana of stamina te verhogen.
  • Zoals bij Fallout 3 en New Vegas zal je bij elk level een perk kunnen kiezen, om zo je karakter uniek te maken.
  • Je zal bepaalde wapens kunnen dual wielden.
  • Spreuken zullen gecombineerd kunnen worden.
  • Er zullen 5 grote steden zijn
  • Dungeons zullen gevarieerder zijn dan in Oblivion
  • De wereld zal niet meer stilstaan tijdens gesprekken, zoals in de vorige games
  • Kinderen zullen aanwezig zijn in de game
  • Je zal ook kunnen koken, houthakken en smeden.

skyrim.jpg

Dit is de eerste screen die vrijgegeven is door Bethesda:



post-13509-1295456485,36.jpg

________________________________________________________________________________________________________________________________

Bewerkt: door Visser23

  • Reacties 344
  • Bezichtigingen 36.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1899959

Op welk niveau spelen jullie? Je begon volgens mij op adept. Ik heb hem nu een tijdje op expert staan. Ik kreeg het gevoel dat ik daarvoor wat te makkelijk door het spel heen kwam. Nu ik op expert speel vind ik het toch een stuk leuker en spannender worden. Je gaat misschien wat vaker dood maar geeft wel veel meer voldoening behaal je eindelijk iets. Daarnaast ga je ook meer improviseren hoe je het best je vijand kunt verslaan.

Ik wist niet eens dat er verschillende niveau's waren. Dus ik speel op het standaard niveau.

Weet iemand een plaats waar ik veel Ore kan minen? Ben pas 2 keer een paar stenen tegen gekomen waaruit ik ore kon minen.

Hier een mooi lijstje.

Hoe verdelen jullie je tijd over de mainquests en sidequests?

Geplaatst:
comment_1899974

Hoe verdelen jullie je tijd over de mainquests en sidequests?

Ik grijp aan wat op me pad komt eigenlijk. Echt een specifieke voorkeur heb ik wat dat betreft niet. Ik probeer zo min mogelijk te fast travelen, hierdoor loop ik ook wat eerder tegen sidequests aan. Onderweg beslis ik dan of ik me daar mee bezig ga houden of niet. Ik merk op dat ik het soms vrij lastig vind om mijn doel voor ogen te houden wanneer ik bijvoorbeeld een bepaald gebied of stad wil bereiken, zonder afgeleid te worden van al het moois om je heen of sidequests die je aangeboden krijgt. Ik zie dit als een pluspunt van de game. Het houd je bezig en geeft geen lineair gamegevoel.

Geplaatst:
comment_1900016

is er eigenlijk ook een soort van Arena sidequest net zoals bij oblivion? ( lijkt me wel wat voor de legion om te doen ^_^ )

dat vond ik toen wel leuk :puh:

Bewerkt: door commando

Geplaatst:
comment_1900083

Weet iemand toevallig om de hoeveel dagen ingame alle creatures en de rest wordt gereset?

Ik ben namelijk bezig met een paar honderd soul gems te vullen, alleen naar een tijdje loopt er niks meer rond.

Geplaatst:
comment_1900099

Hmm net de intro gespeeld. Vind em wel redelijk.

Wil ej nu zeggen dat jij al na de intro kunt zeggen wat je van een game vind of bedoel je de introp zelf? Want ik vond de intro zelf best wel lame :puh:

Had het over de intro wel te verstaan :7. Vond em alleszinds beter dan Oblivion.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1900103

Weet iemand hier of er een soort van karma in het spel zit of dat als je iets steelt (ookal is het ongezien) dat je dan een negatieve reputatie krijgt?

Is er niet.

Geplaatst:
comment_1900475

Ik had wel gehoord dat mensen je daden herinneren?

Ja maar ik vraag me daarom juist af of dat alleen is als je gepakt word of ook als ze je niet pakken ervoor.

Want bijvoorbeeld bij Fallout kreeg je negatieve reputatie voor slechte dingen ondanks dat niemand je daden gezien heeft.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.