Jump to content

[B&G] Raad de Artiest 2.0!


TomHagen

Recommended Posts

BannerRaadDeArtiest.png

Na de eerste editie die eind 2008 begon, is dit Raad de Artiest 2.0. De eerste editie was het idee van Puma, en werd later door K.O. overgenomen.

In dit topic wordt NIET gepost!



Dit kan in het daarvoor bedoelde reactietopic.

Uitleg

Om de zoveel tijd wordt er een kort geluidsfragment gepost in dit topic. Dit is een deel van een bekend of iets minder bekend liedje. Deze liedjes kies ik uit, knip daar een fragment uit en post deze in dit topic. De bedoeling is natuurlijk dat er geraden wordt welk liedje dit is, en van welke artiest dit is. Dit kan dus zowel een artiest, band of groep zijn.

Voor elk geraden liedje en artiest kan je 1 punt verdienen, dus in totaal 2 punten per fragment. Als je dus alleen de artiest of de titel van het liedje kent, is er toch nog een punt te verdienen.

Het fragment kan uit elk deel van het liedje komen, heeft geen vaste lengte. Ik kies geen heel onbekende nummers uit, en het kan elk genre zijn.

Ik weet nog niet hoe vaak ik een geluidsfragment post en wanneer, ik zat te denken aan twee per week (dinsdag en vrijdag), maar dit kan verschillen. Neem een abonnement op dit topic om een bericht te krijgen als er een nieuw fragment wordt gepost!

Wat natuurlijk wel makkelijk is om erbij te vermelden, er worden in totaal 25 fragmenten gepost. Daarna is de winnaar bekend.

Hoe doe ik mee?

Je hoeft je niet aan te melden of iets dergelijks. Als je de eerste fragmenten hebt gemist, kan je altijd nog mee doen door oplossingen in te sturen van de resterende fragmenten.

Een oplossing insturen doe je door middel van een PB naar TomHagen:

Titel: Raad de Artiest inzending

Fragmentnr: 
Forumnaam: 
Titel: 
Artiest: 

Fragmentnr: Vul het nummer in van het betreffende fragment.

Forumnaam: Je eigen forumnaam.

Titel: Vul de titel in van het nummer waarvan jij denkt dat het geluidsfragment is.

Artiest: Vul de artiestennaam of bandnaam in waarvan jij denk dat het geluidsfragment is.

Regels

Er zijn natuurlijk ook een paar regels waar je je aan moet houden:

  • Stuur je antwoord in vóór de deadline. Inzendingen die later komen worden niet meegenomen. De deadline staat in de post met het geluidsfragment. Als de deadline is '25 februari 2011 20:00 uur', kan je dus tot 20:00 uur op 25 februari inleveren.
  • Samenwerken is verboden. Ik kan het natuurlijk niet controleren, maar het zou het spelplezier bederven.
  • Het antwoord van een fragment posten voordat de deadline versteken is, is natuurlijk ook onwenselijk, en zal resulteren in diskwalificatie voor de contest.
  • Je eerste PM met het antwoord telt. Als je er dus vijf minuten later achter komt dat het iets anders moet zijn, heb je pech. :)
  • Bij vragen, opmerkingen of iets anders, post in het reactietopic of stuur mij een PB.

Winnaar

De winnaar mag zich "Fragmentherkennings-guru" van 2011 noemen. :sigaar: Ik zal kijken of ik nog een super blitse badge kan regelen.

Eindstand

[table=header]#|Deelnemer|Punten

1|Teh_Ninja|33

2|NandroDavids|28

3|Platypus|18

4|Cabyon|16

|Hayte|16

6|Gtaboy107|15

7|Thundercover|14

8|MegaPilot|10

|Guardian1980|10

|Hanneswasco|10

11|Remcconen|8

|Wanted|8

13|Silverbyte|4

|VWO'er|4

|David22|4

16|Tonystarkiv|2

|Bierbuikje|2

|keessie|2

|Dastard|2

20|Puma|0[/table]

Oplossingen

  1. Sorry - Kyteman
  2. Freestyler - Bombfunk MC's
  3. When the Lady Smiles - Golden Earring
  4. Clint Eastwood - Gorrilaz
  5. Barbra Streisand - Duck Sauce
  6. Money for Nothing - Dire Straits
  7. We Are Your Friends - Justice
  8. Blowin in the Wind - Bob Dylan
  9. Down Under - Men at Work
  10. The Cave - Mumford & Sons
  11. Ayo Technology - Milow
  12. Alive - Pearl Jam
  13. Undisclosed Desires - Muse
  14. Jumpin' Jack Flash - The Rolling Stones
  15. The Girl you lost to Cocaine (Stonebridge Edit) - Sia
  16. Roxanne - The Police
  17. Under the Bridge - Red Hot Chili Peppers
  18. Bittersweet Symphony - The Verve
  19. Gloria - Them
  20. Magnificent - U2
  21. Memories - David Guetta ft. Kid Cudi
  22. The Suburbs - Arcade Fire
  23. Swedish House Mafia (ft. Pharrel) - One (Your Name)
  24. You've Got The Love - Florence + the Machine
  25. Come Together - The Beatles

Succes!

In dit topic wordt NIET gepost!



Dit kan in het daarvoor bedoelde reactietopic.

Bewerkt: door TomHagen
Link to comment
Delen op andere websites

De oplossing van Fragment 1 was Sorry van Kyteman, dé Nederlandse revelatie van 2009.



In dat jaar wonnen ze de Popprijs 2009. Alle inzendingen waren goed:

  • Teh_Ninja
  • Cabyon
  • NandroDavids
  • Remcconen



PS: GolfG60 gaat helpen helpen met de contest, en doet niet mee. Bedankt daarvoor!

Fragment #2

Fragment: http://www.youtube.com/watch?v=IT9tqdbKhWg

Deadline: Woensdag 2 februari 2011

Bewerkt: door TomHagen
Link to comment
Delen op andere websites

En het eerste foute antwoord is binnen, terwijl guardian1980 nog wel zo

zeker van zijn zaak was...

De Finse groep Bomfunk MC's met het nummer Freestyler was de juiste oplossing, waar ik 'Boomfunk'

ook maar goed gerekend heb. Deze is door de volgende mensen wel gevonden:

  • NandroDavids
  • Teh_Ninja
  • tonystarkiv*
  • Cabyon
  • Wanted*
  • MegaPilot*
  • Thundercover*
  • Platypus*

* Nieuwe deelnemer

Fragment #3

Fragment: http://www.youtube.com/watch?v=6V91ovJP8sI

Deadline: Zaterdag 5 februari 2011

Bewerkt: door TomHagen
Link to comment
Delen op andere websites



Het bleek een iets moeilijkere oplossing dit keer, met slechts vier inzendingen.

De Nederlandse band de Golden Earring die (inter)nationaal hits scoorde in de jaren

60 en 70, was het goede antwoord, en dan wel met het nummer When The Lady Smiles,

ook ooit gebruikt in een reclame van de wegenwacht. Het goede antwoord is ingezonden

door de volgende leden:

  • Teh_Ninja
  • Silverbyte *
  • Thundercover
  • VWO'er *

* Nieuwe deelnemer

Fragment #4

Fragment: http://www.youtube.com/watch?v=wFIhqH8Q0pg

Deadline: Dinsdag 8 februari 2011

Link to comment
Delen op andere websites

Slechts twee inzendingen voor de Gorrilaz, terwijl Clint Eastwood toch een



bekend nummer is, volgens betrouwbare bron ook bekend als 'Sunshine in a Bag'.

NandroDavids weet zich naast Teh_Ninja te nestelen, dus dat beloofd een spannende

strijd te worden. De slaapkop Hayte had de titel en artiest omgedraaid, maar

dat zal ik voor deze keer door de vingers zien.

  • NandroDavids
  • Hayte *

* Nieuwe deelnemer

Fragment #5

Fragment: http://www.youtube.com/watch?v=s7qKVEefJXg

Deadline: Zaterdag 12 februari 2011

Link to comment
Delen op andere websites

Een hoop inzendingen voor het populaire Barbra Streisand, een regel-



rechte hit voor Duck Sauce. Er wordt door niemand echt geprofiteerd dus,

maar Thundercover blijft staan op 4 punten en zakt naar de midden-moot.

Hopelijk heb ik voor het volgende fragment minder PM's te verwerken...

Ten slotte nog een linkje van VWO'er: gooooooo Barbra!

PS: Dit keer was Hayte wakker, maar MegaPilot toch echt niet, Barbra

Streisand heeft het nummer niet zelf gemaakt... :7 Let op: Dit is de

laatste keer dat ik het toch goed tel, de volgende die artiest en titel

door elkaar haalt krijgt geen punten.

  • Platypus
  • MegaPilot
  • Teh_Ninja
  • Remcconen
  • Silverbyte
  • Hayte
  • NandroDavids
  • Cabyon
  • Hanneswasco *
  • VWO'er
  • guardian1980 *

* Nieuwe deelnemer

Fragment #6

Fragment: http://www.youtube.com/watch?v=n90i-RO8u3A

Deadline: Dinsdag 15 februari 2011

Edit: Fragment 7 plaats ik morgenavond pas (woensdag 16-2) ivm tijdgebrek.

Bewerkt: door TomHagen
Link to comment
Delen op andere websites

Wederom een slaapkop, die titel en artiest omdraait, en dat ondanks de waarschuwing de vorige keer. Puma krijgt helaas 0 punten, de artiest is de Dire Straits (en dus niet Money for Nothing), en de titel is Money for Nothing (en dus niet Dire Straits). Volgens mij een overbekend nummer, of niet? Dit keer geen inzending van NandroDavids, waardoor Teh_Ninja twee punten kan uitlopen.



  • Teh_Ninja - 2
  • Cabyon - 2
  • Wanted - 2
  • Remcconen - 2
  • Puma - 0



Fragment #7

Fragment: http://www.youtube.com/watch?v=W7nkxv_PKQw

Deadline: Zaterdag 19 februari 2011

Link to comment
Delen op andere websites

Er is niemand die voor Simian - Never be Alone ging, en maar goed ook want het is de remix van Justice, namelijk We Are Your Friends. Als je Justice kent, ken je dat nummer toch ook lijkt me. NandroDavids blijft in de voetsporen van Teh_Ninja, terwijl Cabyon blijft staan. Hayte en Platypus schuiven omhoog richting de subtop, Hanneswasco nestelt zich in de middenmoot.



  • Hayte
  • Teh_Ninja
  • Platypus
  • NandroDavids
  • Hanneswasco



Fragment #8

Fragment: http://www.youtube.com/watch?v=LX4sTEQV-EI

Deadline: Dinsdag 22 februari 2011

Excuses, wegens tijdgebrek wordt het volgende fragment morgen geplaatst.

Bewerkt: door TomHagen
Link to comment
Delen op andere websites

Het was geen Jostiband, Skik, Hoepsasa of Piano Man, maar Blowin in the Wind, van de enige echte Bob Dylan. Daarmee weet Teh_Ninja knap een puntje mee te pakken, artiest was goed, maar de titel 'Geen idee :$' was natuurlijk niet correct. Daarmee neemt Teh_Ninja drie punten voorsprong op runner-up NandroDavids. Nieuwe fragment krijgen jullie wat langer voor om te raden, omdat ik dit weekend geen tijd heb voor het plaatsen van een nieuwe.



  • Teh_Ninja - 1



Fragment #9

Fragment: http://www.youtube.com/watch?v=s1UJubIYScE

Deadline: Dinsdag 1 maart 2011

Bewerkt: door TomHagen
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben weer wat laat, maar hier dan toch de uitkomst en een nieuw fragment. Down Under, Land Down Under, A Land Down Under, down under, Ik zat alleen in een vuile kameel, ik heb het allemaal maar goed geteld. Men at Work had iedereen wel goed, alleen keessie dacht aan Man at Work, maar ik heb nog nooit één man gezien die in zijn eentje dat liedje kan spelen en zingen, maar ik zal niet flauw doen. De top drie neemt verder afstand van de rest, verder geen verrassingen. Wel een paar nieuwe deelnemers.

:) Vanwege carnaval krijgen jullie wederom een weekje voor het fragment, daarna gaat het tempo weer omhoog.

  • Bierbuikje *
  • Thundercover
  • Cabyon
  • NandroDavids
  • Teh_Ninja
  • David22 *
  • guardian1980
  • keessie *

* Nieuwe deelnemer

Fragment #10

Fragment: http://www.youtube.com/watch?v=92yFXVKftRo

Deadline: Woensdag 9 maart 2011

Link to comment
Delen op andere websites

Slechts twee inzendingen voor Mumford & Sons. Ik denk dat The Cave toch bij meer dan deze twee leden een belletje doet rinkelen, maar het was ook een moeilijk te raden fragment. NandroDavids kruipt twee punten dichterbij koploper Teh_Ninja, die nog maar een punt voorsprong over houdt. Hayte klimt naar de vierde plaats.



!! Let op, ik ga het gebruikelijke tempo weer handhaven, de nieuwe deadline is zaterdag al! Bovendien vermeld ik voortaan een tijdstip erbij, in dit geval heb je dus tot zaterdag 20:00 uur de tijd om je inzending te versturen! !!

  • NandroDavids
  • Hayte



Fragment #11

Fragment: http://www.youtube.com/watch?v=4vTwXbhGXRc

Deadline: Zaterdag 12 maart 2011 20:00 uur

Link to comment
Delen op andere websites

Speciaal voor MegaPilot, een internationaal bekende Belgische artiest, Milow met Ayo Technology. Jammer dat hij het niet wist, maar wel vijf inzendingen van andere leden. Teh_Ninja loopt weer twee punten uit op NandroDavids terwijl Cabyon wat dichter bij kruipt. Remcconen en Hanneswasco stijgen ook, en warempel nog een nieuwe deelnemer in de persoon van Gtaboy107.

:)

  • Remcconen
  • Hanneswasco
  • Teh_Ninja
  • Gtaboy107 *
  • Cabyon



Fragment #12

Fragment: http://www.youtube.com/watch?v=6gFqbBHt_BA

Deadline: Dinsdag 15 maart 2011 20:00 uur

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, voor de eerste keer geen inzendingen dit keer, zelfs geen gok, en dus ook geen punten. Het was dit keer het begin van de gitaarsolo die in Alive van Pearl Jam te horen is. Ik geef toe, moeilijk fragment van een niet overbekend nummer, maar ik had toch wel iets meer verwacht. Over het volgende fragment kan ik vertellen dat het iets recenter is, hopelijk wordt het deze keer wel door iemand herkend.

:)

Fragment #13

Fragment: http://www.youtube.com/watch?v=-dpUdC7y0gI

Deadline: Zaterdag 19 maart 2011 20:00 uur

Link to comment
Delen op andere websites

De top drie doet goede zaken, zij konden Muse herkennen met het nummer Undisclosed Desires. Daarnaast een nieuwe deelnemer. Er wordt dus een nog groter gat geslagen tussen de nummers drie en vier, 6 punten op dit moment. Ik denk dat het duidelijk is wie er gaan strijden voor de titel, maar er kan nog van alles gebeuren.



  • NandroDavids
  • Teh_Ninja
  • Cabyon
  • Dastard *



Fragment #14

Fragment: http://www.youtube.com/watch?v=2UhG2utpxpk

Deadline: Dinsdag 22 maart 2011 20:00 uur

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...