Om de zoveel tijd wordt er een kort geluidsfragment gepost in dit topic. Dit is een deel van een bekend of iets minder bekend liedje. Deze liedjes kies ik uit, knip daar een fragment uit en post deze in dit topic. De bedoeling is natuurlijk dat er geraden wordt welk liedje dit is, en van welke artiest dit is. Dit kan dus zowel een artiest, band of groep zijn.
Voor elk geraden liedje en artiest kan je 1 punt verdienen, dus in totaal 2 punten per fragment. Als je dus alleen de artiest of de titel van het liedje kent, is er toch nog een punt te verdienen.
Het fragment kan uit elk deel van het liedje komen, heeft geen vaste lengte. Ik kies geen heel onbekende nummers uit, en het kan elk genre zijn.
Ik weet nog niet hoe vaak ik een geluidsfragment post en wanneer, ik zat te denken aan twee per week (dinsdag en vrijdag), maar dit kan verschillen. Neem een abonnement op dit topic om een bericht te krijgen als er een nieuw fragment wordt gepost!
Wat natuurlijk wel makkelijk is om erbij te vermelden, er worden in totaal 25 fragmenten gepost. Daarna is de winnaar bekend.
Hoe doe ik mee?
Je hoeft je niet aan te melden of iets dergelijks. Als je de eerste fragmenten hebt gemist, kan je altijd nog mee doen door oplossingen in te sturen van de resterende fragmenten.
Een oplossing insturen doe je door middel van een PB naar TomHagen:
Titel: Raad de Artiest inzending
Fragmentnr:
Forumnaam:
Titel:
Artiest:
Fragmentnr: Vul het nummer in van het betreffende fragment.
Forumnaam: Je eigen forumnaam.
Titel: Vul de titel in van het nummer waarvan jij denkt dat het geluidsfragment is.
Artiest: Vul de artiestennaam of bandnaam in waarvan jij denk dat het geluidsfragment is.
Regels
Er zijn natuurlijk ook een paar regels waar je je aan moet houden:
Stuur je antwoord in vóór de deadline. Inzendingen die later komen worden niet meegenomen. De deadline staat in de post met het geluidsfragment. Als de deadline is '25 februari 2011 20:00 uur', kan je dus tot 20:00 uur op 25 februari inleveren.
Samenwerken is verboden. Ik kan het natuurlijk niet controleren, maar het zou het spelplezier bederven.
Het antwoord van een fragment posten voordat de deadline versteken is, is natuurlijk ook onwenselijk, en zal resulteren in diskwalificatie voor de contest.
Je eerste PM met het antwoord telt. Als je er dus vijf minuten later achter komt dat het iets anders moet zijn, heb je pech.
Bij vragen, opmerkingen of iets anders, post in het reactietopic of stuur mij een PB.
Winnaar
De winnaar mag zich "Fragmentherkennings-guru" van 2011 noemen. Ik zal kijken of ik nog een super blitse badge kan regelen.
Eindstand
[table=header]#|Deelnemer|Punten
1|Teh_Ninja|33
2|NandroDavids|28
3|Platypus|18
4|Cabyon|16
|Hayte|16
6|Gtaboy107|15
7|Thundercover|14
8|MegaPilot|10
|Guardian1980|10
|Hanneswasco|10
11|Remcconen|8
|Wanted|8
13|Silverbyte|4
|VWO'er|4
|David22|4
16|Tonystarkiv|2
|Bierbuikje|2
|keessie|2
|Dastard|2
20|Puma|0[/table]
Oplossingen
Sorry - Kyteman
Freestyler - Bombfunk MC's
When the Lady Smiles - Golden Earring
Clint Eastwood - Gorrilaz
Barbra Streisand - Duck Sauce
Money for Nothing - Dire Straits
We Are Your Friends - Justice
Blowin in the Wind - Bob Dylan
Down Under - Men at Work
The Cave - Mumford & Sons
Ayo Technology - Milow
Alive - Pearl Jam
Undisclosed Desires - Muse
Jumpin' Jack Flash - The Rolling Stones
The Girl you lost to Cocaine (Stonebridge Edit) - Sia
Roxanne - The Police
Under the Bridge - Red Hot Chili Peppers
Bittersweet Symphony - The Verve
Gloria - Them
Magnificent - U2
Memories - David Guetta ft. Kid Cudi
The Suburbs - Arcade Fire
Swedish House Mafia (ft. Pharrel) - One (Your Name)
Na de eerste editie die eind 2008 begon, is dit Raad de Artiest 2.0. De eerste editie was het idee van Puma, en werd later door K.O. overgenomen.
In dit topic wordt NIET gepost!
Dit kan in het daarvoor bedoelde reactietopic.
Uitleg
Om de zoveel tijd wordt er een kort geluidsfragment gepost in dit topic. Dit is een deel van een bekend of iets minder bekend liedje. Deze liedjes kies ik uit, knip daar een fragment uit en post deze in dit topic. De bedoeling is natuurlijk dat er geraden wordt welk liedje dit is, en van welke artiest dit is. Dit kan dus zowel een artiest, band of groep zijn.
Voor elk geraden liedje en artiest kan je 1 punt verdienen, dus in totaal 2 punten per fragment. Als je dus alleen de artiest of de titel van het liedje kent, is er toch nog een punt te verdienen.
Het fragment kan uit elk deel van het liedje komen, heeft geen vaste lengte. Ik kies geen heel onbekende nummers uit, en het kan elk genre zijn.
Ik weet nog niet hoe vaak ik een geluidsfragment post en wanneer, ik zat te denken aan twee per week (dinsdag en vrijdag), maar dit kan verschillen. Neem een abonnement op dit topic om een bericht te krijgen als er een nieuw fragment wordt gepost!
Wat natuurlijk wel makkelijk is om erbij te vermelden, er worden in totaal 25 fragmenten gepost. Daarna is de winnaar bekend.
Hoe doe ik mee?
Je hoeft je niet aan te melden of iets dergelijks. Als je de eerste fragmenten hebt gemist, kan je altijd nog mee doen door oplossingen in te sturen van de resterende fragmenten.
Een oplossing insturen doe je door middel van een PB naar TomHagen:
Titel: Raad de Artiest inzending
Fragmentnr: Vul het nummer in van het betreffende fragment.
Forumnaam: Je eigen forumnaam.
Titel: Vul de titel in van het nummer waarvan jij denkt dat het geluidsfragment is.
Artiest: Vul de artiestennaam of bandnaam in waarvan jij denk dat het geluidsfragment is.
Regels
Er zijn natuurlijk ook een paar regels waar je je aan moet houden:
Winnaar
De winnaar mag zich "Fragmentherkennings-guru" van 2011 noemen.
Ik zal kijken of ik nog een super blitse badge kan regelen.
Eindstand
[table=header]#|Deelnemer|Punten
1|Teh_Ninja|33
2|NandroDavids|28
3|Platypus|18
4|Cabyon|16
|Hayte|16
6|Gtaboy107|15
7|Thundercover|14
8|MegaPilot|10
|Guardian1980|10
|Hanneswasco|10
11|Remcconen|8
|Wanted|8
13|Silverbyte|4
|VWO'er|4
|David22|4
16|Tonystarkiv|2
|Bierbuikje|2
|keessie|2
|Dastard|2
20|Puma|0[/table]
Oplossingen
Succes!
In dit topic wordt NIET gepost!
Dit kan in het daarvoor bedoelde reactietopic.
Bewerkt: door TomHagen