Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

GTA IV Hapert Beetje

Hallo, ik zit hier met een probleempje. Telkens als ik GTA IV speel hapert hij een beetje zo ongeveer om de 4-5 seconden. Voorheen had ik hier nooit last van want mijn PC is net een maand oud en heb ik zelf samengesteld.

Hier zijn mijn PC Specs:

Computer

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: System manufacturer

- Computermodel: System Product Name

- Computernaam: GEBRUIKER-PC (in werkgroep WORKGROUP)

- Systeemtype: x64 (64-bits) systeem

Moederbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: ASUSTeK Computer INC.

- Model: M4A785T-M

- BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc.

- BIOS Model: BIOS Date: 07/22/10 14:22:20 Ver: 22.06, versie 2206

- Aansluitingen: PCIE1X (Vrij), PCIE16X (Gebruikt), PCI1 (Vrij), PCI2 (Vrij)

- Poorten: PS/2 Keyboard/Mouse (Geen), USB12 (USB), USB34 (USB), USB56 (USB), LAN (Netwerk), Audio_Line_In (Audio), Audio_Line_Out (Audio), Audio_Mic_In (Audio), Audio_Center/Sub (Audio), Audio_Rear (Audio), Audio_Side (Audio), HDMI (Geen), VGA (Video), DVI (Geen), SPDIFO (Audio), PRI IDE (Geen), SB_SATA1 (Geen), SB_SATA2 (Geen), SB_SATA3 (Geen), SB_SATA4 (Geen), SB_SATA5 (Geen), SB_SATA6 (Geen), CPU FAN (Geen), CHA FAN (Geen), USB78 (USB), USB910 (USB), USB1112 (USB), PANEL (Geen), SPDIF OUT (Geen), AAFP (Geen), COM1 (Geen), LPT (Geen)

Processor

¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: AMD Athlon II X4 630 Processor (Quad Core)

- Kloksnelheid: 2800 MHz

- Socket & Cache(s): AM3, 2048 KB L2 Cache

Geheugen

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Grootte: 4094 MB RAM

- Type(s): 2048 MB RAM (DDR3-1333 PC3-10700 666 MHz, DIMM), 2048 MB RAM (DDR3-1333 PC3-10700 666 MHz, DIMM)

Hardeschijf

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (E:)

- Grootte: 1630,15 GB (931,51 GB (C:) + 698,64 GB (E:) )

- Vrije ruimte: 1458,27 GB (858,24 GB (C:) + 600,03 GB (E:) )

Stations

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Type(s): C: Lokale harde schijf, D: Onbekend, E: Lokale harde schijf

- Model(len): C: SAMSUNG HD103SJ ATA Device IDE, D: Optiarc DVD RW AD-7260S ATA Device, E: WD 7500AAV External USB Device USB

Geluidskaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: (Generic USB-audio)

- Model: USB-audioapparaat

Videokaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: ATI Radeon HD 5700 Series

- Beeldprocessor: ATI display adapter (0x68BE)

- Geheugengrootte: 1024 MB VRAM

- Stuurprogramma: aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx32,aticfx32,aticfx32,atiumd64.dll,atidxx64.dll,atidxx64.dll,atiumdag,atidxx32,atidxx32,atiumdva,atiumd6a.cap,atitmm64.dll, versie 8.812.0.0

Beeldscherm

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)

- Model: Algemeen PnP-beeldscherm

- Schermresolutie: 1680x1050 (Breedbeeld 16:10 WSXGA+)

- Kleurdiepte: 32-bits

- Frequentie: 60 Hz

Muis

¯¯¯¯

- Fabrikant: (standaardsysteemapparaten)

- Model: USB-invoerapparaat

- Aantal knoppen: 2

- Aansluiting: USB

Toetsenbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: USB-invoerapparaat

- Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

- Functietoetsen: 12

Netwerkkaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model(len): Realtek PCIe GBE Family Controller (Ethernet 802.3), TAP-Win32 Adapter V9 (Tunngle) (Ethernet 802.3), Wireless-G USB-netwerkadapter met RangeBooster (Ethernet 802.3)

- Adressen: IP: 192.168.1.105, MAC: 00:18:F8:32:39:8D, DHCP: 192.168.1.1

DirectX

¯¯¯¯¯¯¯

- Versie: 11.0

Besturingssysteem

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Naam: Microsoft Windows 7 Home Premium

- Versie: 6.1.7600

- Service Pack: Geen

Alvast bedankt voor jullie hulp.

PS. Ik speel op patch 1.0.7.0 !

Featured Replies

Op welke grafische instellingen speel je het spel? Je kan deze fix eens proberen.

  • Author

Op welke grafische instellingen speel je het spel? Je kan deze fix eens proberen.

Bedank voor je snelle reactie, maar ik speel op 'Auto Configure' en ik heb dat memrestrict al geprobeerd maar tevergeefs.

Ik gebruikte dezer line: -memrestrict 629145600 ik weet niet of dat goede is ik merkte in ieder geval geen verschil met deze line.

Ik gebruikte dezer line: -memrestrict 629145600 ik weet niet of dat goede is ik merkte in ieder geval geen verschil met deze line.

Daar zit het probleem dus. Je moet een veel lager getal nemen. Probeer eens -memrestrict 262144000. Als het probleem dan verdwenen is kan je een hoger getal nemen.

  • Author

Ik gebruikte dezer line: -memrestrict 629145600 ik weet niet of dat goede is ik merkte in ieder geval geen verschil met deze line.

Daar zit het probleem dus. Je moet een veel lager getal nemen. Probeer eens -memrestrict 262144000. Als het probleem dan verdwenen is kan je een hoger getal nemen.

Beste, Hanneswasco het probleem is er nog steeds. Het zijn van die hele korte haperingen per 4-5 seconden. Nog andere opties?

Probeer alle lines. Als dit het niet is zal je met de instellingen van IV moeten spelen.

  • Author

Probeer alle lines. Als dit het niet is zal je met de instellingen van IV moeten spelen.

Beste, Hayte ik heb al eerder met de instellingen lopen spelen maar eerst speelde op een oud TFT Beeldscherm van MAX Resolutie 1280*1024. En toen had ik nergens last van maar nu heb ik een Beeldscherm van 1680*1050 en toen ging hij haperen. Ik heb al met de resolutie van GTA IV lopen spelen maar dat hielp niet. Ik ga nu effe alle lines proberen.

PS. Ik weet niet zeker of die haperingen door mijn beeldscherm komen want MW2 speelt hij wel gewoon op MAX en Saints Row 2 Just Cause 2 etc.

Beste, Hayte ik heb alle lines gebropeerd maar tevergeefs het werkte niet. Nog andere opties iemand enig idee?

>>> Door Dutchy3010: Dubbelpost samengevoegd. Vriendelijk verzoek in het vervolg de "Bewerk"-knop te gebruiken. ;)<<<

Edited by Dutchy3010

Wat gebeurt er als je je resolutie verminderd, of gewoon in het algemeen al je grafische instellingen zo laag mogelijk zet?

Downloadt anders de nieuwste patch, zoals te vinden is in de Download sectie (dat is patch 1.0.7.0)

Dit heb ik trouwens ook in een ander topic tegen je gezegd, toen wist ik niet dat je zelf al een topic had.

  • Author

Wat gebeurt er als je je resolutie verminderd, of gewoon in het algemeen al je grafische instellingen zo laag mogelijk zet?

Dan gebeurt er nog steeds hetzelfde.

Lees en reageer ook op mijn post a.u.b, zodat wij je het best kunnen helpen :)

  • Author

Downloadt anders de nieuwste patch, zoals te vinden is in de Download sectie (dat is patch 1.0.7.0)

Dit heb ik trouwens ook in een ander topic tegen je gezegd, toen wist ik niet dat je zelf al een topic had.

Ik speel al op patch 1.0.7.0 zoals ik al eerder in dit topic heb gezegd.

Wat ik ook raar vind is dat ik dat haperen nooit had met patch 1.0.3.0 maar dat is het niet denk ik.

Edited by Alphatwin

Toen je veranderde met scherm, was dat echt het enige wat er veranderde? Niks qua software of hardware of zoiets? En je merkt echt totaal geen verschil als je het spel op 1280*1024 speelt dan op 1680*1050?

  • Author

Toen je veranderde met scherm, was dat echt het enige wat er veranderde? Niks qua software of hardware of zoiets? En je merkt echt totaal geen verschil als je het spel op 1280*1024 speelt dan op 1680*1050?

Nou mijn PC ging kapot hij wou mijn harde schijf niet lezen, dus nu zit er een nieuwe in, maar dat haperen was met me oude harde schijf ook al.

  • Author

Iemand nog andere opties?

PS. Ik word gek van die haper!

  • 4 months later...

Probeer het spel eens zonder patches! ^_^

Als dat niet helpt weet ik het ook niet meer :ch:

>>> Door Hanneswasco: De laatste post uit dit topic dateert al van maanden terug, gelieve daar op te letten voor je een nieuw bericht plaatst.<<<

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

Recently Browsing 0

  • No registered users viewing this page.

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.