Jump to content

Ontwerp voor een paviljoen


Puma

Recommended Posts

Profielwerkstuk :). Video spreekt boekdelen denk ik, net zoals het Picasa albumpje. In de video wordt uitgelegd waar het gebouw op slaat, waar het over gaat, wat het betekent.

Picasa album:

https://picasaweb.go...feat=directlink

Zit kleine 70 uur werk in, ik wil het ook voor m'n portfolio kunnen gebruiken die natuurlijk van belang is als je je aanmeldt voor een studie 'bouwkunde' :D. Als het cijfer bekent is zal ik dat wel doorgeven :7.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb geen verstand van modden, maar kan wel zeggen dat ik dit een heel mooi ontwerp vind. Het 'schip' en de 'golven' zijn mooi uitgewerkt en het dek in de stijl van zo'n typisch Amsterdamse gevel maken vind ik echt briljant. Good job!

Valt zoiets echt in te sturen trouwens? Ik bedoel, 't kan gewoon een leuke opdracht voor school zijn natuurlijk, maar zou je dit ook daadwerkelijk in kunnen sturen als serieus ontwerp?

Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er heel goed uit!!

Het zou trouwens een hele uitdaging, (een bijna onmogelijke uitdaging?) zijn om zoiets bouwkundig en constructief uit te werken zodat het echt gebouwd kan worden :puh:

Waarmee heb je dit eigenlijk getekend?

Link to comment
Delen op andere websites

Hij heeft het volgens mij getekend met Google SketchUp :puh: (Te zien aan de 2D poppetjes)

Ik heb donderdag een informatie dag gehad van verschillende studies (4VWO), maar naar welke universiteit ga jij?

Ik ga misschien Bouwkunde bij de Technische Universiteit Eindhoven studeren :puh:

Verder, heb je het filmpje ook ingeleverd? Ik vind de camera bewegingen nogal slordig, maar dat komt natuurlijk ook door Google Sketchup, misschien had je het naar 3D Studio Max kunnen exporteren, en vanuit daar er een animatie van kunnen maken?

Link to comment
Delen op andere websites

Valt zoiets echt in te sturen trouwens? Ik bedoel, 't kan gewoon een leuke opdracht voor school zijn natuurlijk, maar zou je dit ook daadwerkelijk in kunnen sturen als serieus ontwerp?

Natuurlijk kan het ook ingestuurd worden, maar het is natuurlijk de vraag wat de kwaliteit van de constructie is.. In deze opdracht is m'n aandacht vooral naar de vormgeving gegaan, waarbij de constructie 'gebaseerd op het gezond verstand' is. Diverse docenten op school hebben me al wel aangemoedigd om het naar een wedstrijd in te sturen, als die er al zijn voor profielwerkstukken als dit (moet ik wel even uitzoeken).

Waarmee heb je dit eigenlijk getekend?

SketchUp, heb geen plug-ins ofzo kunnen gebruiken (eigen PC ging de dag voor de deadline kapoet (GEWELDIGE timing ook) en ben verder gegaan op m'n vaders pc (had alles op een usb-stick)). De mensen, bomen, bankjes, stoelen in het auditorium en de objecten in de wc's zijn de enige objecten die ik van Google Warehouse of SketchUp zelf heb gebruikt: ze zijn niet belangrijk voor het ontwerp, maar scheppen wel een sfeertje.

Ik heb donderdag een informatie dag gehad van verschillende studies (4VWO), maar naar welke universiteit ga jij?

TU Delft :puh:.

Verder, heb je het filmpje ook ingeleverd? Ik vind de camera bewegingen nogal slordig, maar dat komt natuurlijk ook door Google Sketchup, misschien had je het naar 3D Studio Max kunnen exporteren, en vanuit daar er een animatie van kunnen maken?

Ik kan voor geen meter werken met 3dsMax, ik gebruik het slechts als conversieprogramma om mijn SketchUp-models in San Andreas te zetten en kleine veranderingen te doen.

De camerabewegingen zijn soms inderdaad slordig (recht door muren heen). Het is vantevoren lastig in te schatten hoe de camera gaat bewegen, wat soms nogal spastisch is. Ik had ook niet veel tijd om het filmpje te maken, de eerste keer exporteren ging het ook mis en kreeg ik een geluidsbestand van 3 uur en 8 minuten dat klonk alsof je een gesprek megasnel doorspoelt. Ik wou per sé een filmpje maken en dit is beter dan niets :puh:.

Bedankt voor jullie commentaar! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...